Kuinka paljon venyttelette?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Hemina
  • Aloitettu Aloitettu
Pro Nutrition Fire Kick, 20 x 25 ml -20%
Tuli vaan mieleen kun itse olen jälleen ihan jumissa ja kipuinen,lähinnä niska-hartia seutu vihoittelee.Että ruukaatteko venytellä joka päivä,vai onko erikseen ns venyttelypäivä?
Ihmiset tietty on erilaisia...itsellä päätä särkee harva se päivä,yleensä siis syynä niskat ja hartiat jotka aina ihan tukossa.Isännällä taas ei ole juuri ikuna moista vaivaa.:eek:
Täytyy kyllä sanoa että salilta yleensä on kiire pois ja aion sitten venytellä kotona:nolo: just joo.jää sitten venyttelemättä.
Entäpä harrastaako moni pilatesta tai jotain muuta syvävenyttelyä? Niistä olen kuullut niin paljon hyvää että melkein pitäisi testata.

SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Venyttelen ihan liian vähän. Se on sellaista säännöllisen epäsäännöllistä... nyt kun aamuaerobisia tulee runsaasti ja teen ne salilla, olen pyrkinyt niiden jälkeen aina venyttelemään 10-15 minuuttia. Pumppiviikoilla tulee venyteltyä sitten enemmänkin, kun treenit on lyhyitä ja saan silti salilla odottaa että mies tekee oman treeninsä loppuun. Tuossa syksyllä oli hyvä pätkä, jolloin kävin pilateksessa ja venyttelin ahkerasti monta kertaa viikossa yli puolen tunnin venyttelysessioita. Sillon kyllä huomasi että liikkuvuus parani huomattavasti ja palautuminenkin oli ehkä parempaa.

Hieronnassa käyn joka viikko, joten olen jotenkin sillä selitellyt itselleni ettei tarviis niin paljon venytellä. No, sehän on :anssi: eli tottakai silti pitäisi venytellä. Ehkä joskus saan ryhdistäydyttyä. Joku 3 x 30min viikossa olisi aika ihanteellinen, semmoisella pysyn ainakin itse notkeana.

Haaveena olis, että kunhan päästään koti-Suomessa muuttamaan isompaan asuntoon, yksi huone olisi vain treenikamoille ja tietokoneelle. Jos lattiatilaa olisi enemmän, tulisi varmaan venyteltyä paremmin kun semmoinen iso, tyhjä lattia oikein kutsuu venymään! :)

Yleensä liian vähän. :( Pari kertaa viikossa. Mikä siinä onkaan että se venyttely tuppaa jäämään? Viime aikoina oon taas yrittänyt tsempata tämänkin suhteen, pitää yhden vain lihashuollolle pyhitetyn päivän viikossa. Mä nimittäin olen yhtä notkea kuin rautakanki... :nolo:

Ihan liian vähän minäkin...kuulun myös sarjaan rautakanget:lol2: Yritän kyllä venytellä aina treenin jälkeen, mutta joskus on muka niin kiire...(tai olen laiska). Mulla on myös tuo niska/hartiaseutu aika jumissa, pitäisi tässä tilata aikaa hierojalle joskus...

Lyhyet venyttelyt salilla treenin yhteydessä ja n. parin tunnin päästä kotona pitemmät, kunnon venyttelyt treenatuille lihasryhmille. Sitten kerran, pari viikossa pitemmät jopa kahden minsan venyttelyt koko kropalle, mut se tosiaan vaatia kehtaamista...ja tästä syystä jää useimmin kerran viikkoon.

Fyssari ihmetteli mun takareisieni kireyttä. Varsinkin sen jalan missä mulla on ollu ongelmia akillesjänteen kanssa. Sitä olen nyt venytellyt ahkerammin ja kivut jänteestäkin ovat parantuneet.

edit. Takareisiä muuten venyttää helposti selällä tai lantiosta, että olkaas muutkin tytöt tarkkoina, kun venyttelette niitä takareiskoja! Itse olen todennut parhaimmaksi venytellä niitä selällään lattialla maaten, toinen jalka vähän koukussa lepää ja toisesta jalasta kiinni pohkeen takaa, sekin jalka hieman koukussa.

Ei onnistu toi selällään takareisien venytys, niin kankea, että ei jalasta saa kiinni paitsi todella koukussa :( Jos venyttää takareisiä jo valmiiksi hieman, niin sitten kyllä. Muutenkin tulee venyteltyä ihan liian vähän. Tänään kyllä ahkeroin jopa 40 min! Ja salilla totesin kanssa, että vois palautuksien aikana venyttää aina niitä lihasryhmiä mitä ei silloin treenaa. Töissä keksin myös hyvän takareisivenytyksen kun istun baarijakkaralla (hetkittäin aina joku 10 min kerrallaan) ja edessä on saman korkuinen pöytä niin jalat vaan siihen oikoselleen, voi kyl näyttää vähän huvittavalta asiakkaiden silmään :D

Yhdyn kuoroon, liian vähän ja liian epäsäännöllisesti venyttelen minäkin. Välillä saan päälle hyvän rytmin ja venyttelen joka treenipäivän iltana, mutta välillä sitten taas lipsuu... ja sen huomaa :(

Juu, kuoroon lisää väkeä, luisteluvuosilta on toki jäänyt lahjaksi notkeuttakin, edelleen menee spagaatti molempiin suuntiin, kunhan venyttelee ensin kymmenisen minuuttia. Mutta tunnen itseni silti kankeaksi, kun vertaa siihen mitä aiemmin olen ollut! Eli venyteltyä tulee 0-2 kertaa viikossa (lyhyitä venyttelyjä en laske edes venyttelyksi). :(

Zone-sarja -42%
Mulla ennemmin ongelma tuon takareisien venyttelyn suhteen on se, että olen suorastaan ylinotkea. Jos olis fyysisesti mahdollista niin seistessä saisin pään kietaistua jalkojen välistä niinkuin joku kumiukko konsanaan.. Esimerkiksi jos venytän takareisiä istuen, taivuttaen ylävartaloa etureisien päälle niin lopulta päädyn siihen että makaan siinä reisien päällä eikä venytys tunnu enää missään. Osaisko joku neuvoa tähän jotain hyviä kikkoja? Tuo selällään venyttely on toki yksi, mutta oliskohan muitakin liikkeitä että saisi vähän monipuolisuutta siihen jalkojen venyttelyyn?

Spagaatia en saa ihan maahan asti, kun lonkankoukistajat on tosi jäykät. Niitä oon pyrkinyt venyttelemään erityisesti tässä viimeisen puolen vuoden aikana, jolloin niiden kipuilutkin on muuten kaikonneet. Lonkankoukistajia kannattaa ehdottomasti venytellä huolellisesti ja monta kertaa viikossa, koska varsinkin paljon aerobista tekevät, isoilla raudoilla kyykkäävät jne. varmasti ovat siinä riskiryhmässä joilla lonkankoukistajan vammat on yleisiä. Parhaita venytyksiä (ainakin mun) lonkankoukistajalle on olleet nämä:
Dsc00011.jpg

KneelingGroin2.jpg

En kyllä silti tuosta notkeudesta valita, se on ihan hyvää plussaa kaikenlaisissa muissa aktiviteeteissa. :evil: Mut jos jollakulla on samankaltaisia ongelmia noiden kinttujen kanssa niin oisin kiitollinen lisävinkeistä venyttelyyn.

edit: yksi hyvä venytys pitää kyllä vielä mainita, en ollut ikinä aiemmin tätä nähnyt ennenkuin ystäväni opasti mua. Ns. makaava skorpioni: makaa lattialla kasvot lattiaan päin (pää sivulle), kädet sivuilla niin että vartalo ja kädet muodostaa T:n. Nosta jalat ikäänkuin toistensa yli lattialle. Jos selkä ei pauku niin on aika ihme. :) Venyttää tosi hyvin rintaa, selkää ja olkapäitä. Vähän kuin tässä, paitsi pään tulisi olla lattialla ettei niska jännity ja kädet suorana sivuilla.

Aika vähäistä on venyttely ollut hiljattain - en ole puoleen vuoteen juuri venytellyt. Tähän syynä "kiire" (punttitreenin jälkeen ei "ehdi") ja puhtaita aerobisia treenejä ei ole tullut tehtyä (niiden jälkeen on hyvä venytellä). Seli seli.

Sarjojen välissä tulee kuitenkin otettua nopeat 10 sek. venytykset.

Aloitin eilen uuden venyttelyelämän - tästä lähtien vedän treenin perään kropan nopeasti läpi. Kyllä sen 5-10 minuuttia aina ehtii.

Lisäksi pitäisi pyrkiä edes siiheen yhteen kertaan ns. syvävenytyksiä viikossa. Tälle pitää varata ihan oma päivänsä - ottaa se aikatauluun yhdeksi treenikerraksi mukaan. Muuten unohtuu ja aika kuluu...

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Mä ruukaan vetää salilla sarjojen välillä ihan lyhkäset venytykset ja sitten kotona joka treenin jälkeen pidemmät venyttelyt ennen suihkua. Mun on pakko venytellä säännöllisesti tai en pääse liikkumaan ollenkaan kun koko akka on muuten tosi jumissa.

Ruukaan aina salin jälkeen venytellä koko kropan, painottaen treenattuja lihasryhmiä. Toimii mulla.

Faidra sanoi:
Esimerkiksi jos venytän takareisiä istuen, taivuttaen ylävartaloa etureisien päälle niin lopulta päädyn siihen että makaan siinä reisien päällä eikä venytys tunnu enää missään. Osaisko joku neuvoa tähän jotain hyviä kikkoja? Tuo selällään venyttely on toki yksi, mutta oliskohan muitakin liikkeitä että saisi vähän monipuolisuutta siihen jalkojen venyttelyyn?

Tuleeko sulla tuo sama "ongelma" jos venyttelet yhen jalan kerrallaan siis esim aitajuoksijan asennossa?

Meillä on pumpissa tällä hetkellä semmoinen venytys takareisille jossa istutaan laudan päällä ja siitä painetaan rintaa kohti reisiä ja käsillä kiinni varpaista. Kokeilepas jos sillä saisit tuntumaa reisiin.

Jaa, tarvitaanhan kuoroon soraääniäkin. Mun ongelma on ennemminkin päinvastainen, tykkään hirveästi venyttelemisestä ja joudun vähän tarkkailemaan itseäni etten venttele liikaa. Maalaisjärjellä olen ajatellut, että liika on pahasta; joku koulutettu osaa varmaan selittää miksi. Treenin jälkeen harmittaa aina ettei saa tehdä kunnon venyttelä heti, vaan vasta myöhemmin. Mutta kyllä mä joka ilta telkkua katsellessa venyttelen sellasen yleissohlon koko kropalle. Kerran pari viikossa sitten kunnolla.

Venyteltyä tulee ihan päivittäin. Ennen treeniä ja sarjojen välillä lyhyesti. Lähes joka ilta venyttelen telkkarin äärellä. Lähinnä ne pahimmat paikat eli selän, pakarat ja lonkankoukistajat.Varsinaiset syvävenyttely sessiot teen pari kertaa viikossa. Venyttelystä on tullut tapa ja jos muutama päivä jää välistä olo on kankea! Venyttely kyllä lievittää lihaskipuja ym, mutta silti selkä, hartiat ym aina jumissa..:(

Angeline sanoi:
Ei onnistu toi selällään takareisien venytys, niin kankea, että ei jalasta saa kiinni paitsi todella koukussa

Voit ottaa avuksi jonkin remmin, vyön tai huivin minkä saat laitettua päkiän alle ja käsillä kiinni remmin päistä. Venyttää samalla pohjetta. Tällöin ei tarvi kurkotella käsillä sitä pohjetta vaan voi levätä rauhassa lattialla ja vetää vaan käsillä remmistä.

Joka treenin yhteydes pyrin jalkoja venyttämään...ja kerran viikos ainaki kunnolla. Eilen totesin et ois pitäny venyttää enemmän,kun takareisi sano sopimuksen irti tilapäisesti...eli joku venähdys.Kiireessä sitä ajatteli että jos nyt pari hyppyä viel kokeilis...Tyhmyydestä sakotetaan.
Mulla kans sama kun Faidralla,lonkan koukistajat niin kireellä ettei mee spagaatti maahan asti (pari vuotta sitten meni kevyesti) Onneks toi venyttäminen on tullu tavaks...

Mä olen nyt syksyn mittaan alkanut venyttelee päivittäin telkkaria katsoessa, lähinnä jalkoja ja selkää (ja tietenkin slailla jokaisen treenin jälkeen koko kroppa läpi). Spagaatti oli tavoitteena jouluun mennessä saada molemmille puolille, mutta taitaa jäädä hieman, kun nyt en ole saanut venyteltyä kuin pari kertaa viikossa... :(

Mun ongelma on jalkojen sivusuunnassa avaaminen. Tuntuu, että polvitaipeista raksahtaa joku poikki kun yrittää avata enemmän kuin 90 astetta... Olisiko kenelläkään mitään tehokonstia tähän..? Spagaatit melkein menee ja muutenkin on yliliikkuvuutta nivelissä, mutta tähän suuntaan en taivu mitenkään..

Täytyy nolona myöntää etten lähestulkoon koskaan.:nolo: Ehkä sillon jos lihakset on pahasti jumissa mutta en muuten..kun mä inhoon venyttelyy!:curs: :eek:

Faidra sanoi:
edit: yksi hyvä venytys pitää kyllä vielä mainita, en ollut ikinä aiemmin tätä nähnyt ennenkuin ystäväni opasti mua. Ns. makaava skorpioni: makaa lattialla kasvot lattiaan päin (pää sivulle), kädet sivuilla niin että vartalo ja kädet muodostaa T:n. Nosta jalat ikäänkuin toistensa yli lattialle. Jos selkä ei pauku niin on aika ihme. :) Venyttää tosi hyvin rintaa, selkää ja olkapäitä. Vähän kuin tässä, paitsi pään tulisi olla lattialla ettei niska jännity ja kädet suorana sivuilla.

Kiitos tästä! :worship: Nykyään kun tulee enää harvoin vastaan venytysliikkeitä, joita en jo tietäisi.

Lähes joka ilta tulee venyteltyä n. tunti telkkaria katsoessa. Se on nykyään niin automaatio, että heti kun TV:n avaa, jää siihen lattialle vääntelemään raajojaan. Olkkarissa ei tarvii sohvaa oikeestaan muuhun kun venytyksien tukitasoiksi. :D Venyttelen syvävenyttelyn periaatteilla. Ja liikkuvuus on lisääntynyt hurjasti: spagaatit menee molempiin suuntiin, kunhan on ensin tarpeeksi venyttänyt jalkoja. Vaikka onhan tässä jo syvävenytelty viitisen vuotta...

yep! sanoi:
Kiitos tästä! :worship: Nykyään kun tulee enää harvoin vastaan venytysliikkeitä, joita en jo tietäisi.

Ups! Täytyy perua puheitaan. Tai siis hyvä tietää, että tämmönenkin on, mutta kun kokeilin tuota, ei tuntunut muualla kuin vatsalihaksissa (vähän kipeät viime rääkkikerrasta). Oon venytelly niin paljon, että suurinosa liikkeistä on yhtä tyhjän kanssa. Etureisillekään ei mikään liike tunnu enää olevan tarpeeksi.

Latest posts

Back
Ylös Bottom