Kuinka paljon proteiinia?

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Originally posted by Phillyj
Yhdessä Muscle&Fitnessin ravintolinkissä oli juttua ihmisistä jotka olivat kokeen vuoksi ottaneet päivän proteiiniannoksensa useassa erässä ja yhdessä erässä. Kummassakin tapauksessa proteiinit olivat imeytyneet yhtä hyvin. Tosin he eivät olleet bodareita...

Ja jos joku ei vielä tiedä, niin imeytyminen tarkoittaa sitä kun aminohapot siirretään vatsasta verenkiertoon. Sellainenkin tutkimus on tehty, missä proteiinisynteesin kiihtyminen pysähtyi kun, kun veren aminohappopitoisuus oli kaksinkertainen normaalitilaan nähden. Eli joku rajakin siinä on olemassa minkä jälkeen suurempi määrä ei ole enään hyödyllisempi.

Tämä liittyy aiheeseen tai ainakin sinnepäin mutta kananmunat...
Jengi vetää kananmunia raakana onko siitä enemmän iloa kuin vetää ne keitettyinä.
Sinäänsä ei väliä vedän ne kylmänä joka tapauksessa niin ei kulu aikaa liikaa (terveellistä?), saattaa olla että paskalle maistuu mutta yleensä mitä pahempaa sitä parempaa...pätee ainakin viinaksiin.:david:

Originally posted by kaunajouna
Tämä liittyy aiheeseen tai ainakin sinnepäin mutta kananmunat...
Jengi vetää kananmunia raakana onko siitä enemmän iloa kuin vetää ne keitettyinä.
Sinäänsä ei väliä vedän ne kylmänä joka tapauksessa niin ei kulu aikaa liikaa (terveellistä?), saattaa olla että paskalle maistuu mutta yleensä mitä pahempaa sitä parempaa...pätee ainakin viinaksiin.:david:

search

Originally posted by VahvaJussi
Nope. Kananmunat ovat steriilejä. Niissä ei ole bakteereja/viruksia/mitälie.

Näin. Mutta munissa kuitenkin on se salmonella-riski olemassa, nimittäin kuorissa. On nimittäin hyvin vaikea saada raaka kananmuna ulos kuorestaan niin, että se ei missään vaiheessa osu kuoren ulkopintaan.

Originally posted by Jasoni
Näin. Mutta munissa kuitenkin on se salmonella-riski olemassa, nimittäin kuorissa. On nimittäin hyvin vaikea saada raaka kananmuna ulos kuorestaan niin, että se ei missään vaiheessa osu kuoren ulkopintaan.

Sen kuoren voi pestä ennen munan hajottamista. :david:

Originally posted by Mike
Onko tuosta nyt mitään faktaa, olen monasti miettinyt että vois sitä valkuaista kiskasta pirtelön sekaan?

Kiskase pois. Koska se kuitenkin on noin periaatteessa steriili, niin todennäköisyys sairastumiseen on erittäin pieni, jopa olematon. Tarjotaanhan hienoissa ravintoloissakin tar tar -pihviä, johon kuuluu raaka kananmuna, joka höläytetään sellaisenaan. Eli tuskin kovin moni 5:n tähden ravintola haluaa sellaista julkisuutta, että asiakas sairastui salmonellaan.

Luin tuosta kananmuna asiasta aikasemmin kirjotettuja juttuja ja joku mainistsi vetävänsä kananmunat raakana b-vitamiinin imeltymishäiriötä uhmaten...
Elikkä seuraako kananmunien raakana vetämisestä tälläistä vai onko ihan tarpeeton pelko.
Kiinnostaa vaan kun luin jostain että pohjekrampit johtuvat magnesiumin ja myös b-vitamiinin puutteesta ja minua nuo ovat vaivanneet mutta eivät enään.

Joo, kyllä Suomessa tuon salmonellaan saaminen kanamunista on melko pieni riski. Tanskassa vastaavasti oli valtava määrä salmonella-tapauksia kanaloissa vuosittain. En tosin muista mitään lukuja, mutta paljon niitä oli. Isekin olen nuoruudessani juonut satoja raakoja muna ja ilmeisen salmonella-vapaita ne ovat olleet. Tosin nykyään kypsennän munat juuri tuon b-vitamiinia (en muista mitä niistä b-ryhmän vitamiineistä) tuhoavan vaikutuksen takia.

Muuten, helpoiten mulla kananmunat menee alas kokkeliksi paistettuna. Tai tällä tyylillä niitä pystyy syömään suurimman määrän.

Ja kolesterolista; mulla ei ainakaan arvo noussut yli 4,5:n vaikka söin pitkiäkin jaksoja 5-10 munaa päivässä.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom