Kuinka painavana uskaltaa lähteä lenkkeileen?

Vähitellen kasvattaa sitä lenkin pituutta ni ongelmia ei pitäs tulla... niin ja muistaa kuunnella sitä omaa kroppaa. Välipäiviä kannattaa pitää lenkkien välissä ihan reilusti. Ite oon menny aikalailla fiiliksen mukaan. Lenkille olen menny sillon ku jalat tuntunu siltä, että kestävät juosta. Hyvät ja reilusti vaimennetut kengät on mielestäni myös melkolailla välttämätön edellytys.

Ite olen juossu 2 puolimaratonia yli 110 kilosena. Viime kesänä hölkkäsin täysmaratonin, lähtiessä painoa oli jotain 108kg aikaa meni se 5.15.

Jos vain pystyy ni heti alussa kannattaa lopettaa omien juoksutulosten vertailu yli 20kg kevyempien kanssa. Itellä ainakin juoksuvauhdin kehitys on ollut todella hidasta/olematonta verrattuna näihin keveisiin.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Jos vain pystyy ni heti alussa kannattaa lopettaa omien juoksutulosten vertailu yli 20kg kevyempien kanssa. Itellä ainakin juoksuvauhdin kehitys on ollut todella hidasta/olematonta verrattuna näihin keveisiin.

Komppaan. Sama homma. Ite erehdyin hommaamaan sykemittarin kaveriksi GPS-palikan ja meni vähäksi aikaa konseptit sekaisin, kun aloin juoksuvauhtia seurailemaan ja yritin tietyssä vauhdissa pysyä. Lähtee lenkkeilystä tehokkaasti nautinto ja halut. Nykyään tulee otettua palikka mukaan vain silloin, kun lähen jotain uutta reittiä juoksemaan, niin saa samalla kätevästi matkan mitattua.

Mäkin muistan noita alun hankaluuksia. Paino oli sillon noin 80kg ja pituus sama mitä nytkin 173 cm, polvet kipuili ja penikat vaivas.

Nyt sitten painoa on tullut lisää reilustikkin mutta polvet eikä penikat enää vaivaa yhtään. Olen kyllä lenkkeillyt kokoajan enempi tai vähempi, ja onhan tää totuttelu kestänyt jo useamman vuoden.

Nyt painoa on 102kg ja just tulin lenkiltä alustana hiekka/asfaltti, eikä tuntunut että tarvisi polvien/säärien takia alkaa himmaan. Rauhassa totuttelua ja hyvät kengät niin kyllä ne jalat ja nivelet tottuu.

Mulla oli ensimmäisellä maratonilla mitat 184/102 ja hyvin meni. Alla oli kolmen vuoden nousujohteinen treeni, ei jalkavammoja lainkaan.

Liian nopea tehojen lisäys tai sitten se että vetää jalkatreeniä täysillä eikä laske lenkkien palautumistarvetta mukaan on varma tapa tukottaa ja sitten hajottaa paikat.

Juoksutreenejähän on sitten paljon muutakin kuin pitkät hitaat. Isoilla tehoilla tehtävissä on samalla tavalla kuin puntin kanssa huolehdittava tekniikan puhtaudesta, tai taas paukkuu. Mieti huviksesi vaikkapa 130 kg ukkoa tekemässä loikkatreeniä täti iloinen -tekniikalla. Ei ole ainakaan meikäkäisen tukikudokset tehty dyneemasta.

Summaten: tuolla juoksutapahtumissa näkyy kymppiä pidemmillä matkoilla todella paljon sopusuhtaista satakiloista äijää, mutta luonnollisesti harvoja oikeasti isoja kavereita. Jossain vaiheessa valinta on pakko tehdä. Kymppiin asti on sitten kaiken kokoisia.

Te laihuttajat voisitte vähän antaa vinkkiä painon pudotukseen. Tänään 127kg/182cm. Tavoitteena olisi 34 viikon kuluttua painaa enintään 110kg mikä tekee 0,5kg viikossa eli sen suhteen pitäisi olla realistinen. Tällä hetkellä huonot polvet ja haluja hölkkäämiseen olisi. Ruokavalion uudelleen järjestämiseen tarvitsisin hyviä vinkkejä. Kuntoilupuolella olen ns. menneiden vuosien kehäraakki punttipuolelta. Nykyisin epäsäännöllisesti puntteja ja jumpassa Bodypumppia.

Te laihuttajat voisitte vähän antaa vinkkiä painon pudotukseen. Tänään 127kg/182cm. Tavoitteena olisi 34 viikon kuluttua painaa enintään 110kg mikä tekee 0,5kg viikossa eli sen suhteen pitäisi olla realistinen. Tällä hetkellä huonot polvet ja haluja hölkkäämiseen olisi. Ruokavalion uudelleen järjestämiseen tarvitsisin hyviä vinkkejä. Kuntoilupuolella olen ns. menneiden vuosien kehäraakki punttipuolelta. Nykyisin epäsäännöllisesti puntteja ja jumpassa Bodypumppia.

Helposti tuossa ajassa vaikka alle 100kg jos siis vain haluat niin paljon tiputtaa.. kannattaa tämä lukaista läpi josset vielä ole katsonut:

http://www.pakkotoisto.com/showthre...r-beginners-Ekaa-kertaa-dieetillä-Lue-tämä!

Aerobinen kannattaa varmaan aloittaa reippaalla kävelyllä ja sitä sitten lisäillä omanmielen mukaan, hitaasti hyvä tulee. Eikä verenmakusuussa, jolloin into koko hommaan tyssää aika nopeasti. Kuntopyörä/uiminen on mainio vaihtoehto myös! Oikein syömällä ja liikkumalla tarpeeksi monta kertaa viikossa paino lähtee varmasti alaspäin. Tsemppiä painonpudotukseen!

Kun mä olin 14 painoin 97kg ja pituutta 177cm kävin 5km juoksulenkillä joka päivä eikä tuntunu missää, kun oon aina lenkkeilly 8 vuotiaasta, mutta lihoin huonoista ruokailutottumuksista ja nyt oon laihduttamisen jälkeen 15v painan 76-77kg ja pituutta 183cm.:)

Wou!
Käsittämätön tulos!!!
jos ajattelee että normi hyväkuntoinen 80-85Kg painoinen juoksee sen 3000m

sinun massalla hapen kulutus ja rasitus on aivan toista luokkaa, tuohan vastaa perus jannun 4500+m rykäsyä :hyper:

painan itse 134Kg ja jaksan juosta ehkä 100m jolloin tuntuu sääret olevan täynnä pitkittäismurtumia
ja jonkun paikan pamahdus lähellä :D
tosin musta ei jäis peruskireänäkään kuin ehkä 100kg jäljelle joten läskiä on paljon.

olisi mielenkiintoista tietää onko muita ihmisiä jotka voi 130+kg juosta noin mielettömän tuloksen?
ei varmaan montaa miestä löydy?

siisus :rock:

No eipä se nyt mikään ihme ole jos ne kilot on lihasta
Tässäpä teille 113kg painava kaveri ja eiköhän hänellä menisi se coopperi reippaasti yli 3000m
LeBron%20James%20wont%20Participate%20in%20Dunk%20Contest.jpg

Ei pidä unohtaa että Lebron James on myös 203cm pitkä mikä ei todellakaan ole sama asia kun alle 190cm ja yli 130kg kaveri juoksee.

Ei pidä unohtaa että Lebron James on myös 203cm pitkä mikä ei todellakaan ole sama asia kun alle 190cm ja yli 130kg kaveri juoksee.

Juu, mutta esimerkkinä. Monethan täällä eivät ole edes pituuttaan maininneet. Mutta jos pelkää juosta polvien puolesta, niin kuntopyörä/normaali on aina hyvä vaihtoehto.
Ja eihän refereekään kertonut pituuttaan. Ja tuo esimerkki lähinnä meinasi, että pelkkään painoon tuijottaminen ei oikein meinaa mitään. Kärjistin tietysti hieman, mutta yritin antaa Da__Juipille pienen esimerkin, miten helposti pelkät kilot voivat hämätä.

terve!

Itse juossut puolikkaan 1.36 ja painoa 103 kiloa (pituus 192 cm) ja samaan aikaan tein saalittavan nippa nappa alle 700kg voimanostossa, eli kylla sita voi paastella jos vaan aloittaa rauhassa. Ja kannattaa tehda niita aerobisia valilla muillakin valineilla, ei silla alussa ole juurikaan valia jos ajelet pyoralla tai crosstrainerilla yli tunnin lenkkeja ja saastelet samalla niita kinttuja. Syoda pitaa ihan perkeleesti jos meinaa pitaa jotain lihaakin tallella. Ei se kyllakaan nayta kamalan natilta kun yli 100 kiloinen norsu painaa menemaan...

Kovia treeneja kaikille!

Nyt kun on noin 81 kg: painoisena heittänyt silloin tällöin lenkkiä niin kyllä tuntuu askel kevyeltä. Aikas raskasta se oli yli 90 kiloisena lösönä hölkätä ja pituutta 183 cm. Suosittelen muuten kaikille pyöräilystä kiinnostuneille talvikaudeksi wattbike- nimistä kuntopyörää salitreeneihin. Aivan uskomaton vempain ja kunto kasvaa!

Jos tuota painoa nyt yli 100kg löytyy ni ehkä kannattais aloittaa esim. kuntopyörällä. Usein kuulee myös sitä että kun meillä pitkillä (itse 196cm) on noita selkävaivoja ja jos sitä massaa löytyy ni alkaa tuo alaselkä kipeytymään myöhemmin jos kovasti tuonne lenkkeilyn puolelle painottuu tuo aerobien. Hiihto vois toimia näin talvisin.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom