Kuinka korjata kuulokkeet?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja jalat
  • Aloitettu Aloitettu
Ikä
45
Omat työluurit Kossin porta pro:t rupesi perkule präkäämään. Oikeanpuoleinen kuuloke pätkii ja rätisee. Kun pyörittelen johtoa plugipäästä niin välillä kuuluu hyvin. Eli siellä plugissa joka törkätään sterkkoihin on vikaa tai kosketushäiriötä.

Nytpä tekisi mieli katkaista johto siitä juuresta ja ostaa uusi plugi. Osaisko kukaan heittää linkkiä ohjeeseen, mikä piuha kiinnitetään mihinkin?
Itse en tällaista googlettamalla löytänyt.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Taitaapi mennä niin, että plugin runko MAA ja kärki on VASEN kanava ja se rengas siellä sisällä on OIKEA kanava. Muista ostaa laadukas stereojakki kun sinne kauppaan menet.

EDIT. Mitäs teet työksi kun Kosseja siellä tarvitset?

EDIT V2. Onneksi omat "työ"luurit ovat Senkun HD-25 ja 25sp:t :) Kaikki rikki menevät osat saa ostettua varaosina ja vaihto käy sekunneissa.

No enhän varsinaisesti työssä tarvi, mutta työ kun on ohjelmistosuunnittelua suurimmaksi osaksi, niin luurit päässä tulee koneen ääressä istuttua.

Mites kun tossa on 2 kpl noita johtoja. oletan että molemmissa menee sisällä useampi johto. Mistäs mä tiedän mikä johto on maa ja mikä mikäkin. Tietokoneista jotain tiedän, mutten oo mikään elektroniikkakorjaaja.

No minäpä otin selvää ja voin kertoa, että useimmissa Kossin kuulokeissa on elinikäinen takuu ja se koskee myös Porta Proita. Vuoden se taitaa olla ilmainen ja sen jälkeen se maksaa postimaksut (10e). Takuuhuoltaja suomessa on:

Teletarvike Järvinen Oy
"KOSS"
Toiviontie 1
33920 Pirkkala

Takuu kattaa melkeempä kaiken joten lähetä huoletta kuulokkeet tonne. Useimmiten porukka on saanut kokonaan uudet kuulokkeet vaihdossa. Lähinnä sanka on vain vanhoista kuulokkeista.

"Käyttäkommentti"

Tulipas nyt sitten laitettua viikko sitten noin 10 vuotta vanhat Koss kuulokkeeni takuuseen ja tänään napsahti postista sitten takaisin. Molemmat elementit ja tyynyt oli vaihdettu. Vikana oli elementtien särkeminen bassoilla, joten asiallinen toimenpide.

Postimaksuja tuli noin kympin luokkaa, joten ei tämä nyt ihan ilmaista ole.

Täytyykin tutustua tuohon mahdollisuuteen. tuo 10e menisi kai käytännössä jo melkein sen uuden plugin ostamiseen :) Kiitoksia kovasti.

Tarviikohan kuitti olla tallella?

Mielenkiintoista.. Omalla kohdalla kauppias väitti, että pitää ottaa jenkkeihin yhtettä.... :rolleyes:

Mistä tuo osoite on löytynyt?

Laitoin sinne sähköpostia ja taidan vielä varmuuden vuoksi kysyä Kossilta.

Hassua, ettei mikään noita Porta Pro kuulokkeita myyvä verkkokauppa mainosta ikuista takuuta...

Tampereella tosiaan tuo teletarvike järvinen oy korjaa nuo takuuseen. Otin ja soitin sinne ja kysyin miten homma toimii. Meni jotenkin niin että jos luurit on alle vuoden vanhat, menee täysin ilmaiseksi. Mikäli vanhemmat, niin joutuu maksamaan 10e postikuluja.

He antoivat jonkun asiakaspalautusnumeron, joka piti kirjoittaa siihen paketin kanteen. Tällöin sai ilmaiseksi lähettää paketin heille. Sitten vaan paketti postiin ja he korjaavat ja paketti tulee aikanaan kotio postiennakkona ja hintana se 10e. Tällä viikolla lähti luurit korjaukseen. Katsotaan koska tulee takaisin. Toisaalta 10e on aika pieni hinta korjauksesta ja hyvässä lykyssä tulee täysin uudet luurit. Pistin muuten kopion kuitista mukaan ja ostopäivä oli joskus 2 vuotta sitten.

edit: hifilehden sivuilta löytyy edustajien nimet
http://www.hifilehti.fi/edustajat/
siihen vaan koss hakusanaksi

Avautuminen;

Kuulokkeista hajoaa AINA johto! :curs: .Olen aina halunnut kuulokkeet joista hajoaisi välillä itse elementti.olen käyttänyt varmaan 500 euroa kuulokkeisiin.Olen korjannut noita johtoja.Osaan jopa värikoodit ulkoa(maajohto on kultainen, vasemman kaiuttimen johto sininen ja oikean punainen.Nyt kuuntelen musiikkia kuulokkeillani,joissa toimii vain toinen kaiutin.oikeatkin kaiuttimetkin ois muttakun se ääni kuuluisi naapurin rouvan kuulolaitteeseen jossa ei ole on/off nappulaa ja taas tulisi valitus :curs: .

ontopic

miten toi johtojen liittäminen parhaiten onnistuisi?itse aina avaan johdon ja kolvaan piuhat yhteen,mutten kuitenkaan keksi kunnon tapaa liittää näitä kokonaisia kaapeleita yhteen kunnolla(sähköteippi katkeaa hyvinkin pian) :(

steeler22 sanoi:
Avautuminen;

Kuulokkeista hajoaa AINA johto! :curs: .Olen aina halunnut kuulokkeet joista hajoaisi välillä itse elementti.olen käyttänyt varmaan 500 euroa kuulokkeisiin.Olen korjannut noita johtoja.Osaan jopa värikoodit ulkoa(maajohto on kultainen, vasemman kaiuttimen johto sininen ja oikean punainen.Nyt kuuntelen musiikkia kuulokkeillani,joissa toimii vain toinen kaiutin.oikeatkin kaiuttimetkin ois muttakun se ääni kuuluisi naapurin rouvan kuulolaitteeseen jossa ei ole on/off nappulaa ja taas tulisi valitus :curs:

Osta Kossit ja nauti ikuisesta takuusta :)

Laitoin mailia tuonne Teletarvike Järviselle ja tuli tänään takaisin. Vastaanottaja tuntematon.

Onko tota paikkaa ihan oikeasti olemassa?

Sain Kossilta jenkeistä vastauksen kyselyyni ja antoivat toimivan emailosoitteen :) Odottelen nyt siihen vastausta.

Jaahas luurit tuli sitten eilen takas. Eli sellanen viikko vai mitä siinä meni. Johto oli vaihdettu kokonaan sekä uudet pehmustetyynyt. Hienoa toimintaa :)

jalat sanoi:
Jaahas luurit tuli sitten eilen takas. Eli sellanen viikko vai mitä siinä meni. Johto oli vaihdettu kokonaan sekä uudet pehmustetyynyt. Hienoa toimintaa :)
Pystytkö kertomaan sen asiakaspalautusnumeron?

Jokos Hippa on saanut vastauksen mailiinsa?

Mikään mailiosoite ei toiminut. Akuuttia yhteydenottotarvetta ei ole, koska omat kuulokkeet on niin uudet, ja äipän kuulokkeet lähti huoltoon myyjäliikkeen kautta.

Suositut

Back
Ylös Bottom