Kuinka kauan treeniä ennen kisoja?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Hippa
  • Aloitettu Aloitettu

Hippa

Okkapukku.
VIP
Te, jotka olette kilpailleet/aikeissa kisata.

Kuinka kauan olette treenanneet ennen ekoja kisoja, siis kisan kuvat silmissä :)

Mitä mieltä olette, mikä on hyvä aika treenautua kisoihin? Etenkin fyysisesti, mutta kai se psyykkistäkin valmentautumista vaatii?

Muutaman vuoden olin vasta ehtinyt treenata, kun jo ekan kerran nousin fitnesslavalle. Ehkäpä liian vähän aikaa...? No, toisaalta, olipahan rima vielä melko alhainen mennä, kun en ehtinyt kovia kisatavoitteita itselleni laittaa, kuten olisi saattanut käydä jos olisin ensin 10v. treenannut kisat mielessä. Itse valmistautuminen kulloisenkiin kisaan vie mulla vuoden - pari päivää kisojen jälkeen yritetään ajatella muuta, mutta melko pian minä jo huomaan tähtääväni/ajattelevani seuraavia kisojani...

Tuohan oli kiva kuulla! :)

Itselläni on haave/tavoite osallistua kisoihin 2 vuoden kuluttua. Olisin silloin treenannut 2,5 vuotta. Alusta asti olen treenannut täysillä ja koska on ollut pohjalla tietoa ja hyvä ohjaus niin ei ole mennyt aikaa siihen turhaan treenaamiseen (=ilman tietoa treenaamiseen). Lähes alusta asti on ollut palautumisjuomat kuvioissa mukana jne. Ruokailutkin on koko ajan menossa parempaan suuntaan, muutamia floppipäiviä lukuunottamatta.

Tulosta on tullut yllättävän nopeasti.

ota Hippa härkää sarvista ja lähde kisoihin mahdollisimman pian. Itse toin tuossa fitness puolen SM kisoista pytyn kotiin vaan yhden (1) vuoden treenin jälkeen!

Miten sä oikein pystyit siihen?

Hui! Mutta TODELLA hienoa kuulla tuollaisesta kokemuksesta! :kippis1:

oon kai ikäni ollu aika liikunnallinen mimmii ja minun tapauksessani kertyneet vuodet ovat aina vaan parantaneet kropan muotoa. Sen lisäksi olen päättäväinen ja ahkera treenaaja!

Hippa, ei muuta ku kisoihin...Sain nyt "puhuttua" yhden kaverin kisoihin ja treeniä hänellä takana 2 vuotta. Mitä aikaisemmin sinne lavalle menet sen parempi. Siitä saa erittäin hyvää kokemusta ja varmuutta.

Itse kerkesin treenata 10 vuotta ennen eka kisoja. En oikeestaan ollut ikinä ajatellut edes kilpailevani, mutta samalta salilta oli lähdössä yks toinen tyttö, joka minut sitten houkutteli kisoihin. Ja sillä tiellä mennään...Nyt kun miettii asiaa, niin olisi pitänyt lähteä kisaamaan jo vuosia sitten.

En minä kyl ekan vuoden jälkeen uskalla kisata!

Mutta kakkosvuonna aion kyllä mennä eli tässä on nyt kaksi vuotta reeniä edessä ja lihasten kasvatusta ennen ku on kisan vuoro.

lavalle mars !!!

No niin nyt jos laittais tän oikeen trhedin alle.

Elikkä nyt se on sitten päätetty, tämä mimmuska lähtee lavalle n. 1 1/2 vuoden kuluttua. Eilen pohdittiin ukon kanssa mahiksia ja tultiin siihen tulokseen että tsänssejä vois ollakkin.
Mulla vaan on tota pituutta aika paljon 175 cm joten joutuu hommia paiskimaan että saa sopusuhtasen näkyman.
Joskus olen kateellinen lyhyemmille naisille joilla lihasmassa näkyy helpommin, mutta luotan siihen että kokonaispaketti on ihan jees pitkälläkin kunhan saan sen kokoon.

Kovaa treeniä siis edessä mutta halu on tajuttoman kova, kunhan vaan ei tule sitten loppumetreillä pupu pöksyyn.

:D

Re: lavalle mars !!!

Originally posted by pomppu
No niin nyt jos laittais tän oikeen trhedin alle.

Elikkä nyt se on sitten päätetty, tämä mimmuska lähtee lavalle n. 1 1/2 vuoden kuluttua. Eilen pohdittiin ukon kanssa mahiksia ja tultiin siihen tulokseen että tsänssejä vois ollakkin.
Mulla vaan on tota pituutta aika paljon 175 cm joten joutuu hommia paiskimaan että saa sopusuhtasen näkyman.
Joskus olen kateellinen lyhyemmille naisille joilla lihasmassa näkyy helpommin, mutta luotan siihen että kokonaispaketti on ihan jees pitkälläkin kunhan saan sen kokoon.

Kovaa treeniä siis edessä mutta halu on tajuttoman kova, kunhan vaan ei tule sitten loppumetreillä pupu pöksyyn.

Tsemppiä!
Jos jaksat, niin olisi kiva lukea "raporttejasi" edistymisestä ja mahdollisista takapakeistakin.
Ja vaikea uskoa loppumetrien jänistämiseen jos nyt aloitat tähtäämisen niin luovuttamista seuraava katumisen pelko (ja tavallaan työn hukkaan valuminen) varmaankin pakottaa toteuttamaan asian loppuun asti.

Originally posted by fitnessgirl
Tää mimmi treenaa Napapiirin tuntumassa eli Rovaniemellä.

BTW: olin viime vuonna Galaxy-kisoissa :)
Saako kysyä miten pärjäsit ? Oliko ekat kisat vai joko oot vanha konkari ?;)

Re: lavalle mars !!!

Originally posted by pomppu

Me voidaan tsempata toisiamme! :kippis1:

Ei ees olla samoissa sarjoissa, ku meikkis on 157cm pätkä :D (Nii, siis ei kilpailla toisiamme vastaan...)

Hei olisko kellään mitään hyvää linkkiä noihin galaxy juttuihin, kun en oo läytäny vaikka oon hakenu monasti, vaan jotain kilpailutuloksia oon läytäny.

Fitnessgirl!

Kiinnostaisi kuulla kommenttejasi noista Galaxy-kisoista. Kuinka niistä tosiaan saa tietoa, miten kisajärjestelyt sujuvat tms...

Haluaisin kuulla mielipiteitä jo kisoissa käynneiltä. Mieltäni on jo hetken aikaa askarruttanut seuraava seikka; mistä tietää olevansa jo kisakunnossa? Eli oletteko käyneet jonkun kanssa läpi (ja jos olette niin kenen kanssa) fysiikkanne. Haluaisin saada objektiivisen lausunnon kehostani, mutta en oikein tiedä kenen puoleen kääntyä. Digikameraa en omista, joka varmaan helpottaisi tätä. Toisaalta, kun on tota läskiäkin, niin kuvista voi olla vaikea päätellä mitään.
Ajatus kisoista on alkanut kiehtomaan, mutta en haluaisi joutua ihan naurunalaiseksi, enhän ole koskaan pitänyt diettiä, joka paljastaisi lihaksettomuuteni;)

Kiittää ja kumartaa vinkeistä

ps. kysymys on nimenomaan bodyfitness-kisoista

Joo eli tosiaan nyt on toiset kisat edessä syksyllä ja täysillä olen treenannut kaksi vuotta eli edellisistä kisoista asti. Nyt tuntuu hyvältä. Vapaaohjelmatreeniin kun tosiaan tarvitsee vähintään sen vuoden, että kehittyy kunnolla. Kyllä sen huomaa kun kaikki asiat on pyrkinyt tekemään huolella (ravinto, treeni, lihashuolto ja lepo), että tuloksia syntyy. Nyt vaan täysillä valmistellaan kisoja eli bikinien ja vapaaohjelma-asun suunnittelua jne. Täysillä yritän ja katsotaan kuinka pitkälle riittää.

mä aloitin punttitreenit joskus vuonna 95-96, mutta se oli useamman vuoden selllasta "jumppailua".vasta viimeiset 3 vuotta on tehty säännöllisesti,tavoitteellisesti ja systemaattisesti töitä.
ekat body fitness-skabat takana viime syksynä,joissa meni kaikki paremmin kuin uskalsin toivoa. päätös lähteä kisaaan tuli tehtyä vasta viime keväänä, alun perin tarkoitus oli lähteä vasta syksyllä -03. minun neuvoni on että rohkeasti mukaan vaan! vain kilpailemalla oppii kilpailemaan,ja kyllä se kokemus tuo sitä itsevarmuutta ja se taas näkyy lavalla. :thumbs:

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom