KUINKA HOITAA OLKAPÄÄONGELMAT - luottakaa Danteen, toimii 90% tapauksista

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Huonommaksi se vaan meni, jouduin jättämään jonkun kuuden päivän jälkeen kesken. Noh, tiistaina magneettikuvukseen :)

Ok harmi. :(

Itelläni on liikkuvuus kyllä parantunut. Ei se ainakaan huonoa ole tehnyt. Päivittäin on keppiä pyöritetty sen 40-60 toistoa. Välillä mennyt laskuissa sekaisin. Aika näyttää.

Pakko oli itekkin kokeilla. Tommosella punasella vetokumilla tein ja sain hikisesti tehtyä parikymmentä toistoa, kun tuli sivuolkapäihin aivan tajuton pumppi ja piti pitää pieni tauko jonka jälkeen jatku taas. Teinkö jotenkin väärin?

Nyt täytyy kyllä tulla hieman hehkuttamaan tätä liikettä. Muutaman kuukauden on vasen olkapää kipuillut punnerrusliikkeissä ja erityisesti tasapenkissä tangolla huolimatta kevennyksistä ja kiertäjäkalvosimien lämmittelyistä/venyttelyistä. Kipua on tuntunut välillä myös levossa ja tietyissä käden asennoissa. Otin parisen kuukautta sitten ohjelmaan tämän jumpan ja nyt on kivut kadonneet lähes kokonaan, olkapäiden liikkuvuus parantunut huomattavasti ja punnerrusliikkeissäkin tehty monet ennätykset.

Olen edelleen itse vemputtanut kyseistä liikettä takana nyt n.1,5kk. Mulla on säädettävä keppi jota saa lyhennettyä/pidennettyä näppärästi, oteväli on lyhentynyt rapiat 10cm !! Eli liikkuvuutta on ainakin tullut lisää, mutta olkapääkivut ei ole poissa. Ehkä ne on vähentynyt, en osaa ihan vannoa. Kepin pyörittelykin joskus jää väliin kiireiden takia tai muistamisen takia. Pääsääntöisesti vähintään 4-5 iltana viikossa olen tehnyt sen 40-70 toistoa. (ei penkkitreenistä seuraavana päivänä ja sitten joskus vaan tuppaa unohtua)

Mulla tää liike toimi muiden olkapään/rinnan venytysten ja hieronnan kanssa yhdessä. Kivut on poissa ja pystyy treenaamaan normaalisti. Ennen ei pystyny miettimään ees pystäriä ilman olkapään kipuja.

Ihan normaali mobilisointiliike tuo on. Kerkesin jo ajattelemaan että nyt tulee jotain tajunnanräjäyttävää dataa.

TUon lisäksi kannattaa ottaa niitä ulkokiertäjien harjoituksia. Eli ulkokiertoa kuormaa vasten.

Mikä olisi pikadiagnoosi, kun tuota ekan postauksen keppi/pyyhe-liikuttelussa olkapäät naksuvat, ihan kuin liikkuisivat vähän paikaltaan tjsp. Ei varsinaisesti satu mutta tuskin ihan normaaliakaan.

Jos tuntuu ettei tämä normaali "lapamuljautus" lisää liikkuvuutta, ite olen tehnyt tempausvalaa harjanvarrella. Heti sen jälkeen ote leveys on kaventunut kummasti tässä liikkeessä!

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Kiitos tämän liikkeen pystyn normaalisti tekemään taas penkkiä, kyykkyä ja dippiä mm.
Aloitin tekemällä 20-30toistoa treenejä ennen ja jälkeen.
Myöhemmin kun huomasin auttavan ostin kuminauhan kotiinkin ja nykyään teenkin treenien alussa 10toistoa ja kivut pysyvät alhaisina.

*edit
Oon tehny tätä edessä alas asti, kannattaisiko pysäyttää pään kohdalla mielummin?

Toi nyt on lähinnä ihan perus olkanivelen liikkuvuusjuttu. Ei todellakaan poista mitään "ongelmia" jotka yleensä on kiertäjäkalvosimessä tai hauiksen pitkässä päässä.

Joo kyllä huvittaa itseänikin tämä maaginen Danten keksintö. 15-vuotiaana olkapää kipeytyi leuanvedossa joten kokeilin erilaisia käsien pyörittelyjä ja huomasin tuollaisen liikkeen olevan todella tehokas, mainostin sitä Pakkiksellakin. Enpä tiennyt että Dante keksi sen enkä minä. En myöskään tiennyt että se parantaa kaikki vaivat.

Back
Ylös Bottom