Kristinuskon objektiivista arviointia

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja JuhazOne
  • Aloitettu Aloitettu
JuhazOne sanoi:

Hemmetin samankaltasia ajatuksia oli mulla aikoinaan kun uskovaisuudesta irti taistelin. Syyllistyin jopa tuohon hulluun ja naurettavaan "merkkien" asetteluun, vaikka hävettääkin myöntää. :nolo:

Itselläkin ollut joskus suunnitelmia vastaavanlaisen sivuston/hakemiston luomiseksi. Paperille joskus ajatuksiani jäsentelin, ja se riitti itselleni joten en sitten jaksanut nähdä enempää vaivaa, mutta hieno juttu että joku jaksaa. "Ilosanoman" kritiikkiä kannattaa kyllä julistaa, sillä ainakin itselleni valheisiin uskominen (tai myöhemmin lähinnä uskomisen yrittäminen) on ollut haitallista ja voimia kuluttavaa. :thumbs:

Alkaa vaan hiukan riepomaan kun suhteellisen asiallisesti kirjotetun viestin jalkeen tulee joku kei-JORTSU ja alkaa dissaamaan meikalaista mun omien mielipiteiden mukaan. "Tony Halmeen kayttaminen lahteena kertoo ihmisesta jotain", kuten palautteessa kerroit. Kysyn vaan etta WTF? Jonkun pakkikselle kirjotetun viestin jalkeen vedat jonkun v*tun syvaanalyysin meikalaisen luonteesta? Vai ottiko koville kun joku ei ole aiheesta samaa mielta kuin sina?

Tyhymä kysymys, mutta johtuiko purkauksesi tuosta alla olevasta kirjoittamastani kommentista?

Sittemminhän Halmeen väitetään muuttaneen käsitystä Jumalan olemassaolosta. Väitti Halme sitten mitä nyt kulloinkin, niin hän ei ole mun luotettavien tietolähteiden listalla.

Jos johtui niin eihän sille mitään voi. Minusta vaan siinä arvioidaan enemmän Halmetta kuin sinua. Eihän siinä mitään, kyllähän ihminen (Halme) saa muuttaa mielipidettään. Se vaan esittää aina jokaisen asiansa ja mielipiteensä kiveenhakattuna totuutena. Ymmärtäähän sen toki, koska hän on kasvanut olosuhteissa joissa vahvin on ollut aina oikeassa - no questions asked.

Uskonnoista vielä sen verran, että yleensä niiden todenperäisyyttä kyseenalaistetaan kaikilla niiden mytologiasta löytyvillä epäloogisuuksilla. Jokainen uskonto kuitenkin sisältää kuulemma ihan hyviä perusohjeita elämää varten. Esimerkkeinä vaikka kristinuskosta kymmenen käskyä, mutta parhaimpana ohjeena: "Kohtele muita niinkuin toivot itseäsi kohdeltavan." En kyllä voi ymmärtää miten jonkun pitää lukea tuo kirjasta.

Ei noilla kannata päätään vaivata.

N.O.Kummonen sanoi:
Jokainen uskonto kuitenkin sisältää kuulemma ihan hyviä perusohjeita elämää varten. Esimerkkeinä vaikka kristinuskosta kymmenen käskyä, mutta parhaimpana ohjeena: "Kohtele muita niinkuin toivot itseäsi kohdeltavan." En kyllä voi ymmärtää miten jonkun pitää lukea tuo kirjasta.

Kylläkyllä, juuri tuo ohje. "Kohtele muita niinkuin toivot itseäsi kohdeltavan." Siinä on se The Ohje, ehkäpä paras kaikista. Itse tajusin sen jossain vaiheessa ja rupesin ennen tekoa, hyvää tai pahaa, miettimään miltä itsestäni tuntuisi jos joku tekisi tämän minulle.

N.O.Kummonen sanoi:
Tyhymä kysymys, mutta johtuiko purkauksesi tuosta alla olevasta kirjoittamastani kommentista?
Ei johtunut. Lahinna johtui siitta ett joku kay dissaamaan ja vetamaan jotain kolmannen asteen syvaprofiilia meikalaisesta yhden lauseen perusteella. Varsinkin aiheesta josta ei todellakaan voi olla yhta mielta. Tarkotus oli vaan kantaa oma korsi kekoon tassa keskustelussa. Joku siitta oli ottanut herneen nokkaansa ja annettakoon asian nyt olla. Taitaa tulla joka tapauksessa loputon threadi.

Kuten sanoit, "Kohtele muita niinkuin toivot itseäsi kohdeltavan." Maailma olisi huomattavasti parempi paikka jos kaikki ajattelisivat tuolla tavalla. Siihen on pakko yhtya.

Tää näyttää aika rankalta. http://www.kristinusko.info/puolesta/ilmestyskirja.html

Noihan on niitä jenkkilän "Christian Right"-tyyppien (Falwell sun muita televangelisteja) juttuja maailmanlopusta. AIDS on jumalan tapa poistaa vääräuskoisia, Israelin pitää rakentaa kolmas temppeli (tietenkin räjäyttäen tiellä olevan Al Aksa-moskeijan), YK on antikristuksen maailmanhallitus jne.

Ymmärrän toki että jonkun tuollaisen tekstin kääntäminen on kaukana siitä että jumalan nimissä yrittää edistää maailman tuhoutumista. Miten laajalle nämä jutut ovat levinneet täällä Suomessa? Onko siis lahkoja jotka uskovat touhon täällä vai onko kyseessä vain jonkilainen akateemisempi mielenkiinto jenkkien tulkintoja kohtaan?

Merkkejä Jumalan olemassaolosta

www.kristinusko.info sanoi:
2. To 7.8.2003
Edelleen Näky-konferenssissa pyysimme kaverini kanssa, että kaksi henkilöä antaisi minulle ja kaverilleni illan aikana viisi euroa molemmille. Toisen henkilön piti antaa toiselle viisi euroa ja toisen toiselle. Jumala ei vastannut.

Näinkö sitä rikastutaan?

21. La 18.10.2003
Pyysin, että joku soittaisi minulle 10 sekunnin sisään. Soittaja sai olla kuka tahansa, soitto sai olla myös väärä numero. Jumala ei vastannut.

Ei vastannut? Yrititkö siis itse soittaa Jumalalle?

Aika hassua. Noh, kaikki tavallaan.

21. La 18.10.2003
Pyysin, että joku soittaisi minulle 10 sekunnin sisään. Soittaja sai olla kuka tahansa, soitto sai olla myös väärä numero. Jumala ei vastannut.

Hyviä johtopäätöksiä. Joku hihhuli varmaan keksii vastaavan idean ja todistelee sillä jumalan olemassaoloa: Pyysin, että joku soittaisi minulle viikon sisällä. Soittaja sai olla kuka tahansa, soitto sai olla myös väärä numero. Joku soitti minulle seuraavana päivänä. Jumala vastasi, jumala on siis olemassa. :david:

Odottelin tänään bussia pysäkillä. Huomasin kuinka hemmetin kylmä mulla olikaan ja siksi päätin vähän lämmitellä itseäni jännittelemällä suunnattomia hauislihaksiani ja ravistelemalla tuottaa lämpöenergiaa valtavissa pakaroissani. Ajatus siirtyi samalla Pakkikselle ja mieleen juolahti tää threadi. Sanoin itsekseni, että jumala todista olemassaolosi ja tuo minulle bussi tähän kymmenen sekunnin aikana. Tasan kympin kohdalla kaartaa sininen linjuri horisontissa renkaat ujeltaen. Jumala vastasi!

Ajattelin, että no johan nyt. Sitten päätin, että seuraavan auton rekisterikilvessä tulisi olla kirjain C. Eipä ollut. Jumala ei vastannut!

Yritin vielä kerran. Ei ollut seuraavassakaan autossa. Jumala ei vastannut!

Lausuin mielessäni "voihan räkä!" Ja nenästä pikkuhiljaa tuli kuin tulikin räkää ja jouduin tarttumaan nenäliinaan! Olikohan tämä vastaus.

Noh nousin bussiin ja ajattelin, "hupsua". :D

PS. Ehdin kyllä vilkasta aikatauluja siihen malliin, että bussin olisi pitänytkin kurvata tienoille noilla main... :david:

PPS. Voikohan tätä käytäntöä soveltaa jouluna, joka kristillisenä juhlanakin tunnetaan? Todista olemassaolosi, haluan keinuhevosen! Jepujepu. :D

PPPS. Ihan asialliset sivut, mutta noi olemassaolon merkit vaikuttaa hieman väkisin väännetyiltä.

Back
Ylös Bottom