Kreatiini ja krapula?

Eli searchilla en löytäny tähän vastausta eli miten kreatiinin käyttö ja sen myötä normaaliin verrattuna ylimääräisen nesteenkerääntyminen kehon vaikuttaa darraan? Krapula kuitenkin johtuu suureksi osaksi siitä että keho ja aivot kuivuu ryypätessä eli mahtaakohan tämä lihassoluihin krean johdosta imeytynyt neste lähtee sielt johki? Entä ku nois entisis threadeis oli kokemuksii et naama (?) oli turvonnu aamul tai sit maha turvonnu ku kreatiinii käytös ja sit ollu keitol eli kokemuksia asiasta? Eli miten vaikuttaa hangööveriin krean käyttö? itse olen alottamassa kreatiinitankkausta ja tuli vaan mieleen ku mulla sattuu olemaan muutenkin suht rankkoja noi seuraavat aamut :urjo: verrattuna saman verran tintanneihi :kippis1: kavereihi. Ja siis en kaipaa mitä "vanhassa-vara-parempi" tyylisii neuvoja kuten juo litra vettä ennen nukkumaanmenoo tai syö buranaa jne..

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Mulla ei ole darra yhtään erilainen krea kuurilla, ainoastaan ehkä snadii turvotusta ja pöhönä-fiilinki päällä.

Ja neuvoksi sinulle jota itse nykyään käytän; älä juo ! :rock:

Tuli vietettyä aika villi tiistai tuossa, ja seuraavana aamuna ihmettelin kun ei krapulaa kuulunut. Alkoi jo pelko hiipiä mieleen..
Mutta ei, ei tullut. Vähän tietty oli sellainen olo kun maksa tuntui lämpimältä ja muuta, mutta rahkapurkit upposivat ja muutenkaan ei ollut mitenkään erikoinen olo. Vappuna kun juomaa meni paljon vähemmän (ja vielä miedompaa sellaista), oli seuraavan aamun olo kauhea. Ainoa ero mitä noiden välille keksin oli kreakuuri, sekä tietysti mahdollinen toleranssi. Join ennen nukkumaanmenoa molempina päivinä pirusti vettä, söin vitamiinit ja muut mineraalit ja pesin hampaat.

Mutta ei, en aio ottaa siltikään tavaksi :D

Tuntuu kyllä että kreatiini jelppais krapulaan, mutta lienee placeboa. Tai kaippa siitä joku toimintamekanismi voisi löytyäkin.

Jotta eivät luvut vaihtele, toistan mitä olen aiemmin pakkikselle kirjoitellut, eli n. 70% kreatiinista jää fosforyloiduttuaan "jumiin" lihassoluun. Pahoin pelkään, että näiden vaikutus rajoittuu vain ja ainoastaan lihassoluihin. En osaa sanoa, millä mekanismilla "vapaa" kreatiini voisi kenties krapulaan helpotusta tuoda, ehkä joku muu paremmin asiat tunteva voi tuota kommentoida. Veri-aivoesteen kreatiinitransportterin jatkuva syöttö tukee ainakin aivojen energiansaantia, joten miksei muitakin aivoja "elvyttäviä" vaikutuksia voisi olla? Ymmärtääkseni "darrasta" ei vielä kaikkea tiedetäkään. Nyt kaikki asiantuntijat tänne syyttämään minua paskan puhumisesta, onhan tämä ihan kiinnostava aihe :)

Suositut

Back
Ylös Bottom