Kovalevyn pakkokopionti

Millähän ohjelmalla voisi kopioida kovalevyn niin, että windowsin kaatuessa voisi ottaa DVD:n jossa on C-asema käikkine tiedostoineen ja sitten voisi buutata koneen sen kautta ja se kopioisi Windowsin&muut tiedostot niin, että kone toimisi taas?

Norton Ghostilla saa kopsattua kovon mutta en keksi, että siinä olisi tuollaista ominaisuutta.

Ärsyttää, kun Windowsin kaatuessa menee sitten monta päivää asennellessa kaikki ohjelmat uudestaan...

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Asennat kaikki ohjelmat esim C-asemalle ja kun kone on läjässä, otat juuri Ghostilla kovalevykuvan c-asemasta. Kun kone kaatuu, palautat c:n imagesta ja kaikki ohjelmat toimii taas. Omat tiedostot sijoitat jollekkin toiselle levyresurssille, niin nekään ei katoa tuossa rytäkässä. Onko joku syy, miksi homma pitäisi hoitaa mainitsemallasi tavalla? Näin se ainakin käy helposti ja nopeasti.

Okei palautan C:n Imagesta mutta pitääkö minun asentaa Windows uudelleen jotta voin palauttaa Ceen?
Eli onnistuuko palauttaminen ilman, että Ghost on taas asennettuna?

Itse olen ainakin onnistunut tekemään buuttaavan levyn siitä ghost imagesta. eli se sisään ja kone käyntiin, niin pääsen samantien valitsemaan mikä osio palautetaan, ilman että tarvii asentaa windows ensin. Se image onnistui ghost 2002 versiolla muistaakseni.

Nykyisellä 2004 (tai 2003) versiolla en onnistunut samassa... kenties jotenkin onnistuu.

Asenna kaikki softat esim D-osiolle, ni windowsin 'kaatuessa' (toivottavasti et harkitse tota toimenpidettä aina kun windows kaatuu;)) käyttis C:lle riittää, pikku puuhastelua tossa aina kuitenkin on. Huolestuttavaa on jos winkku kovin usein noin kuralle menee...

Cader sanoi:
Asenna kaikki softat esim D-osiolle, ni windowsin 'kaatuessa' (toivottavasti et harkitse tota toimenpidettä aina kun windows kaatuu;)) käyttis C:lle riittää, pikku puuhastelua tossa aina kuitenkin on. Huolestuttavaa on jos winkku kovin usein noin kuralle menee...
Siinä on vain se ongelma että yleensä ohjelmat asentavat aina jotain myös C-asemalle vaikka varsinainen asennuskensio olisikin D-asemalla.

Scud sanoi:
Siinä on vain se ongelma että yleensä ohjelmat asentavat aina jotain myös C-asemalle vaikka varsinainen asennuskensio olisikin D-asemalla.

Toki rekisterimuutokset joutuu tekemään, siitä se pieni viilailu, mutta helpottaa omasta mielestäni paljon, jos asennuspaketit, datat, jne on esim D:llä (tai muilla osioilla) jo valmiina, josta softan asennus on nopeasti tehtävissä uusiksi jos windows menee, täysin omassa osiossaan, kuralle.

Ne ohjelmien rekisterimerkinnäthän onkin helppo tehdä itse. :D

dos kehote: copy c:\*.* d:\vitunpolttava

edit: tai ota unix/linux käyttöön niin ei tarvii miettiä koko paskan kaatumista :evil:

editx2: :rock: (pakko oli mahduttaa metallimies mukaan...)

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom