Kovalevy alkaa raksuttamaan kovasti

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Carbon
  • Aloitettu Aloitettu
Kun menen "downloads" hakemistoon, niin kovalevy alkaa aika usein raksuttamaan hullun lailla. Tätä voi kestää jopa minuutin. Minulla on Maxtorin 120GB (vanhempi siis) ja Samsung spinpoint 160GB (aika uusi). En ole varma kumpi raksuttaa, mutta downloads hakemistoni on Samsungin levyllä, joka muuten on jaettu kahtia. Mistä tämä voisi johtua? Aivan kuin etsisi jotain kuumeisesti.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Olisko aika tehdä varmuuskopiot ja ajaa scandisk tjsp.? Jos se levy on tolkuttoman fragmentointunut niin raksuttaahan se, mutta minuutti kuulostaa jo pahalta?

BTW mulla on toi spinpointti kanssa, ja siinä on SMART-toiminto eli sopivalla softalla saa ongittua kovalevyn kuntoa kuvaavia numeroita levyltä ulos. Niistäkin voi yrittää katsoa onko rauta hajoamassa.

Carbon sanoi:
Kun menen "downloads" hakemistoon, niin kovalevy alkaa aika usein raksuttamaan hullun lailla. Tätä voi kestää jopa minuutin. Minulla on Maxtorin 120GB (vanhempi siis) ja Samsung spinpoint 160GB (aika uusi). En ole varma kumpi raksuttaa, mutta downloads hakemistoni on Samsungin levyllä, joka muuten on jaettu kahtia. Mistä tämä voisi johtua? Aivan kuin etsisi jotain kuumeisesti.

Pari levyä kans alotti vastaavan ilmottamisen ja aikanaan ne sitten levis kumpiki.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom