Kovaa/paljon treenaaminen on suhteellista

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja ek03
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
reino sanoi:
Ihan hyvältä systeemiltä vaikuttaa. Oletko huomannut eri jaksojen aikana eroa siinä miten lajitreeni kulkee? Jos kilpailet, niin millaista punttitreeniä olet tehnyt kisojen alla (noita räjähtäviä vai ei mitään vai...)?

Vielä en oo kisannu ja armeijaankin pitäis mennä että se saa odottaa ja loukkaantumisiakin on ollu paljon... seli seli:jahas:

Aikalailla samaantahtiin kulkee nuo lajitreenit kun teen nuo punttitreenit sen verran kesymmin. Voimaa haettaessakin saa aina jäädä toisto jos toinenkin varastoon ettei paikat menis tukkoon mutta kovilla raudoilla silti pääliikkeet. Nyt olen vasta ekaa kertaa kokeillu tuota nopeuden/räjähtävyyden treenaamista ja siinä varsinkin pitäis yrittää pitää paikat siinä jamassa että joka treenin pystyis tekeen täysin palautuneena ja täysillä. Tuon palauttavan jakson oon tehny sillan todella kevyesti ja silloin yleensä riittää enemmän virtaa painimiseen ja muuhun treenamiseen. Siitä on sit taas hyvä lähtee mieli ja kroppa virkeenä voimatasoja kasvattaa. En sitten tiedä olisko parempi vetään ekaks 2viikkoo nopeutta/räjähtävyyttä, sitten 1kk voimatreeniä ja sen jälkeen kevyenpää lähinnä ns. huoltavaa punttitreeniä 2 viikoa tai viikko??? Lähtis varmaan paremmin nuo nopeus treenit kulkeen.

Mr.Bueno sanoi:
Tuossa olen samaa mieltä että koko vuoden läpi voi tehdä voimatreeniä. Tosin ei mielestäni oo järkevää yrittää junnata pelkästään salilla vaan yhdistellä monia voimaharjotuksia. Esim. kuukausi salilla 2 tai 3 jakosella voimaohjelmalla. Sitten seuraavat 2 viikkoa pelkää rinnallevetoa ja tempausta + aitahyppyjä, spurtteja sekä paininuken nostoja/heittoja ja kahvakuulalla heittelyä. Seuraavat 2 viikoa sitten pitempiä sarjoja esim 10*3 ja kolmijakosella koko keho läpi. Sitten taas alusta koko hoito. Näin siis itse treenailen.

Kuulostaa hyvältä. Vedin muutama vuosi sitten itseni niin jumiin, että meni yli vuosi saada paikat taas siihen kuntoon, että harjoittelusta on enemmän hyötyä kuin haittaa. Silti olen sitä mieltä, että voimaharjoittelu ja lajin harjoittelu ympäri vuoden toimii. Pitää vain käyttää enemmän malttia ja kuunnella mitä kroppa sanoo. Ikävää opetella kantapään kautta kuten minä.

Kahvakuula on vielä koittamatta, mutta mitä mieltä olet, toimiiko se todella?? Itsellä on sparrissa hajonnut selkä ja viimeistelin sen vielä intissä tippumalla neljä metriä ja suoraan selälleen maahan kivikasaan :kuola: . Pitää olla aika luova kun tekee voimaharjoittelua... :)

Mr.Bueno sanoi:
En sitten tiedä olisko parempi vetään ekaks 2viikkoo nopeutta/räjähtävyyttä, sitten 1kk voimatreeniä ja sen jälkeen kevyenpää lähinnä ns. huoltavaa punttitreeniä 2 viikoa tai viikko???
En tiedä. jto:lla vois olla näkemystä asiaan. Mun korvaan tuo sun nykyinen systeemi kuulostaa hyvältä:

hankitaan perusvoimaa -> jalostetaan se räjähtäväksi -> kevennetään ja huolletaan

Mutta voithan sä kokeilla toisessakin järjestyksessä niin näet miltä tuntuu.

m.s.s. sanoi:
Kahvakuula on vielä koittamatta, mutta mitä mieltä olet, toimiiko se todella?? Itsellä on sparrissa hajonnut selkä ja viimeistelin sen vielä intissä tippumalla neljä metriä ja suoraan selälleen maahan kivikasaan :kuola: . Pitää olla aika luova kun tekee voimaharjoittelua... :)

Tuo oma "kahvakuula" on ite tehty ja sillä ei kaikki harjotteita pysty tekeen mut kyllä tuolla jalkojen välistä vetelyyn soveltuu hyvin. Sen verran kehitystä siinäkin tullut että tarvis hitsata lisää painoo kiinni... Taitaapi se jotenkin ainakin toimia kun lisää rautaa tarvii:D

Kannattaako tälläisen alle 70 kilosen sintin treenata punttia ollenkaan laji treenin lisäksi?
Lajina on siis potkunyrkkeily ja nyt olen vapaaottelun treenaamistakin vähän aloitellut.

Viikossa käyn neljä kertaa lajitreeneissä ja sitten kerran juoksemassa. Sitten lisäksi noin kerran viikossa käyn aamulla ylämäkeen vetämässä spurtteja.

Jossain vaiheessa nostelin puntteja aina kerran viikossa, mutta nyt olen pelkästään tehnyt punnerruksia ynm. mitä kyllä treeneissä saakin tehdä ihan tarpeeksi.

Cooper sanoi:
Kannattaako tälläisen alle 70 kilosen sintin treenata punttia ollenkaan laji treenin lisäksi?

Kannattaa. Jos treenaat ihan kisaaminen tavoitteena niin sopivalla määrällä punttitreenitä saat lisää tehoja irti koneesta. Tee salilla nimenomaan maksimivoima ja nopeusvoima harjoitteita. Niistä on paljon helpompi palautua muun treenin ohella ja palvelevat ylivoimaisesti parhaiten tarkoitustaa.

Mielestäni suurin virhe kamppailulajien harrastajana on treenata salilla volyymitreeni' ja/tai pitkiä sarjoja jolloin palautumismekanismit menevät päällekkäin varsinaisten lajiharjoitteiden kanssa ja tuloksena on mahdollinen ylikunto.

Suositut

Back
Ylös Bottom