Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Originally posted by mikakor
Lukisit koko jutun ennen kommentointiasi. Mainitsin tiheydenkin, mutta kyllä pelkällä massallakin on tässä tapauksessa vaikutusta liikemäärän takia.
Originally posted by AG+
On se kumma kun heti löytyy joku arvostelemaan toisia pelkän harrastuksen johdosta. Ja tietysti kaikki harrastajat ovat aivan samanlaisia. Hohhoijaa
Originally posted by mikakor
Näinhän se menee lukion ekalla ja näinhän se homma myös tyhjiössä toimisi, mutta ainakin vielä tänään olin havaitsevinani ison annoksen typpeä ja hieman happea ilmassa
Ilmanvastus kasvaa rajusti nopeuden kasvaessa ja jonkun ajan kuluttua esine muodosta/tiheydestä riippuen saavuttaa maksiminopeutensa. Koita vaikka pudotta höyhen ja kivi samaan aikaan... Tippuvatko samaa nopeutta? Olisiko massalla silti merkitystä? Tilannetta voi hahmottaa mielessä liikemäärän avulla, kun törmäyksistä kerran on kyse ilmassa olevien molekyylien kanssa.
Originally posted by Ande
Kuten näet, sanoin, että on tietty korkeus, jonka jälkeen vauhti ei enää kasva. Ja oletin kaikkien tajuavan että ilmanvastus on olemassa.
Ja noin 10 sekunttia tyhjiössä kiihtyy vauhti. Ja kun on ilmanvastus, niin kestää viä kauemmin.
Ja jos ihminen tippuu pää edellä, niin vauhti kasvaa noin 300 km/h.
Originally posted by Legsa
Joo, tost ihmeen bulgarialaisest lentoemännäst, joka selvis räjähtävästä koneesta ja 33,330 jalan pudotuksest mä oon lukenu Quinnesin ennätyskirjastaki, mut tietääks kukaa et mille alustalle se putos? Maalle vai mereen?