Kova aerobinen suoritus dieetillä

Olen 22-vuotias nainen. Olen viimeisen kuukauden ollut dieetillä ja salitreenejä tulee 5 viikkoon ja lyhyitä aerobisia 4-6 viikossa. Lepoviikko ja tankkauspäivä ovat kahden viikon päästä. Olen kumminkin menossa kokemuksen ja itseni haastamisen näkökulmasta menossa tekemään pitkän, noin 8 tuntisen aerobisen suorituksen, jonka aikana kulutus tulee olemaan noin 3000-3500 kcal. Onko oikein tällöin korvata harjoituksen jälkeen kovaa kulutusta enegiapitoisemmalla ruualla, esim pizzalla päivän normiruokailujen lisäksi vai pysäyttääkö se aineenvaihdunnallisesti dieetin etenemisen jatkossa? Perusruokaa tulee myös suorituksen aikana tauolla ja ennen sitä, mutta päivän kulutus tulee olemaan lepoaineenvaihdunta yhteen laskettuna vähitään 4500-5000kcal.

Paino on tippunut kuukaudessa pari kiloa ilman lihasmassan kustannusta ja tahti on hyvä, koska ylimääräistä ei ole paljoa eikä ole kisadieetistä kyse. Tiedän, ettei dieetillä ole järkevää tehdä näin pitkiä suorituksia, mutta tämä otetaan tosiaan kokemuksen ja psyykkisen haasteen näkökulmasta.

Siitä vaan, ei se yksi päivä heilauta tuota dieettiä suuntaan eikä toiseen vaikka vetelisit kalorit sinne päin tuona päivänä

Kerta noin pitkä suoritus kyseessä, niin luulen, että et saa vaikka yrittäisit syötyä kaloreita sen päivän aikana plussan puolelle. Ei varmasti ole diettiin haittaa, jos esim pizzan tuossa vedät.

Back
Ylös Bottom