Koulu haitaksi kuntoilulle?

165cm ja 50kg! Olet nyt jo lievästi alipainoinen. Sanot, että haluat syödä 4-5krt päivässä, koska se on hyväksi. Mutta samalla haluat kuitenkin laihduttaa vaikka olet jo valmiiksi alipainoinen. Ei kuulosta kovin terveeltä.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Aloittajalle: syö nyt paljon ja mieti niitä dieettejä vaikka ensi vuonna uudestaan. Et sä miksikään möykyksi tosiaankaan ole kasvamassa heti, ei pelkoa.

Sapuskaa naamariin!

Olen kuullut tällaisen lausunnan: " kuntoilu on haitaksi koululle" Tarkoitetaan, että pitäisi keskittyä kouluun enemmän kuin pelkästään treenaamiseen. Kuin olisikin 100% koulu on haitaksi treenaamiselle...

mitäs helvettiä se muille kuuluu mitä syö ja millon syö.. miten joku "ei kehtaa" ottaa sheikkeriä kouluun/töihin.. itte vetelen joka tauolla prodeöljydrinkit tai purkin tonnikalaa. Kyllähän ne työkaverit kyseli aluks että mitä helvettiä sä vedät tosta pullosta, sanoin mitä siinä on ni yks kysy että onko se jotain bodarihormoonia?:D sanoin että on...

BTW vähennä proteiinia ja lisää hiilareita sun kokonen ukko pärjää helposti vajaalla 100 grammalla protskua/vrk jos tavoitteena ei ole edes kasata lihasta.. pikasesti kattomalla saat reilut 200g.. mahtaa mylly olla vähä sekasin tolla määrällä proteiinia jos ukko painaa 50kg:D

nonii pääsee taas kirjottelee viikonlopun jälkeen. Joo olen painoindeksin mukaan lievästi alipainoinen.. Olenkin armoton siima kaikkialta mutta vaikka olen alipainoine se ei tarkoita että se vähä paino olisi liahasta, se on läskiä vaikka rasvaprosentti on se n. 16. mahassa se vähäkin paino lepää.. mutta bodaamista tai painon nostoa en haluaisi ainakaan vielä ajatella sillä en omista itse varoja ahmia ruokaa kaksinkäsin ja bulkkailla vaan asun kotona isin siipien suojassa jolloin ruokaakin saa harvoin itse päättää. Tämän takia myös rahkaa vetelen koska se on suhteellisen halpaa..

siksi tässä yritellään nyt saada liikunnat pysymään jotenkin kohdallaan ja syödä miten kuten terveellisesti voi.

Mitä hyödyt tuosta järjettömästä laihdutuksesta? Et ainakaan muutu esteetisemmäksi tai terveemmäksi pudottaessasi painoa. Suosittelen sinulle ainakin punnerruksia, leuanvetoa ja vatsalihasliikkeitä. Ja lisää ruokaa. Massa vähintään 60 kiloon. Tällä foorumilla kukaan ei nähtävästi uskalla "sanoa" totuutta ääneen: diettaamisesi viittaa anoreksiaan.

...Painoindeksisi on noin 18, eli olet alipainoinen. Tohtori.fi sanoo: "Kun painoindeksin arvo on alle 17, voidaan puhua merkittävästä alipainosta ja arvon ollessa alle 15 sairaalloisesta alipainosta. Alipaino altistaa luukadolle eli osteoporoosille. Henkilön halutessa nostaa painoaan, hänen pitäisi syödä entistä suurempia ruoka-annoksia, usein energiapitoisia välipaloja eikä rasvaa ole tarvetta kaihtaa. Jos hän on himoliikkuja, jatkossa voisi olla liikkumisessa vähän maltillisempi." Nuff said.

...Painoindeksisi on noin 18, eli olet alipainoinen. Tohtori.fi sanoo: "Kun painoindeksin arvo on alle 17, voidaan puhua merkittävästä alipainosta ja arvon ollessa alle 15 sairaalloisesta alipainosta. Alipaino altistaa luukadolle eli osteoporoosille. Henkilön halutessa nostaa painoaan, hänen pitäisi syödä entistä suurempia ruoka-annoksia, usein energiapitoisia välipaloja eikä rasvaa ole tarvetta kaihtaa. Jos hän on himoliikkuja, jatkossa voisi olla liikkumisessa vähän maltillisempi." Nuff said.

painoa haluaisin nostaa, mutta kuten mainitsin ei ole niin helppoa kun asuu kotona eikä saa valita ruokiaan.. kotona ei oikeastaan koskaan tehdä mitään ruokaa (eli ei kalaa/lihaa/kanaa) koko viikon aikana vain viikonloppuisin mikä tarkoittaa että päivät eletään suunnilleen leivällä.

tuossa sitten laskin että päivän kulutus jolloin KÄYN salilla on 1939 kcal ja kun en treenaa niin vastaava on 1722.. en sitten tiedä. Pitänee laskeskella kuinka paljon mitäkin pitäisi syödä että saisi sitä painoa nousemaan..

Lukiolaisille hyvä vinkki, jotta treenit/ruokaili ei kärsisi:

Lukiossahan opiskelija saa itse rakentaa oman lukujärjestyksensä periaatteessa aivan kuten haluaa. Tämä mahdollisuus kannattaakin ehdottomasti hyödyntää lukujärjestystään suunniteltaessa. Itse järjestelen aina jokaiseen jaksoon jokaiselle viikonpäivälle hyppytunnin. Lisäksi kun alkuvuosi tulee opiskeltua aina tiuhemmin kuin loppuvuosi, lukuvuoden lopussa on jopa mahdollista pistää viikkoon pari 2 tunnin hyppytuntia. Jos ei kesken päivää halua hypäreitä pidellä, voi tietenkin myös järjestellä aamut vapaiksi ja mennä vasta esim klo 10 koululle.

Tuo, että järjestää keskelle päivää hyppytunnin salikäyntiä varten riittää tietenkin vain siinä tapauksessa, että omalta kouluta löytyy kunnollinen sali. Omalla kohdalla asiat onkin tämän suhteen loistavasti. :)

Suositut

Back
Ylös Bottom