Koukussa rahaan

Mä en luota pätkääkään siihen että jos väännän vielä 40vuotta duunia (nykyisellä eläkeiällä) ja tienaan rahaa jonkun toisen kassaan, niin valtio maksaa mulle riittävän eläkkeen ja pitää musta huolta.

Säästöt ovat bittejä pankin tietokoneessa tai melko vahvasti valvottuja sääntöjä, joiden mukaan naapuri ei saa käyttää sinun omaisuuttasi ilman lupaasi. Toki näköpiirissä olevassa tulevaisuudessa kannattaa kerätä rahaa, mutta ei se minusta olennaisesti turvallisempaa ole kuin olettaa eläkkeen juoksevan vuosikymmenien kuluttua. Paras "sijoitus" on tukea suunnilleen nykyisen kaltaista valtiokoneistoa.

Minä en oikein tiedä tulisiko tässä paljonkaan onnellisemmaksi saamalla lisää rahaa. On jo vakiotyö, asunto, auto ja siirtolapuutarhamökkikin. Joku turvaava omaisuus olisi tietysti mukava ja voisihan jotain tehdä lisärahalla. Tilanne olisi tietysti toinen, jos pitäisi murehtia kovasti jälkikasvusta. Mutta tässä taas tulee se valtio: jos minä jään auton alle, niin lapset kuitenkin saavat sen yhdeksän luokkaa perusopetusta jne, mitä jokaiselle tarjotaan.

Kai myös työ vaikuttaa. Minusta on kovin mukavaa säätää tietokoneiden kanssa, ja saan siitä vielä palkkaa. Ja saan tehdä työtä sellaisten ihmisten kanssa, joille ei tarvitse selittää mikä on implikaation kääntö. Jos työ olisi tylsää, varmaan haluaisinkin siitä pois ja sitä varten rahaa.
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Suomessa ei ainakaan ihan iisisti pääse rikastumaan, sillä verottaja on kommunistinen kusipäinen entity, joka vetää rikastuvia perseeseen minkä kerkee.

Verottaja tekee vain työtä käskettyä, eli toteuttaa lakeja jotka suomen sosiaalidemokraattinen puolue on kirjoittanut.
 
Meillä on talouden tulot vuodessa yli keskiarvon. Kaksio lähiössä (vastike+ korot n. 230€ per kk, päälle tietysti asuntolainan lyhennys mutta se on rahan siirtoa taskusta toiseen), ei autoa, ei lapsia. Pienet menot siis. Rahaa säästetään ja sijoitetaan osakkeisiin yht. n. 30-40k vuodessa riippuen matkustelun määrästä ja harrastusten kuluista. Jotenkin huvittaa että meillä menee nuukasti elämällä vielä 10v ennen kuin ollaan säästetty rahat keskiverto omakotitaloon pk-seudulla olettaen että työpaikat ja terveys säilyy. Samalla ihmettelen miten keskivertotuloisilla perheen vanhemmilla riittää raha mihinkään tässä maassa.
 
Back
Ylös Bottom