koukussa jo syntyessään..

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja gold
  • Aloitettu Aloitettu
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Narkkarinaisille pakkokierukka.

Mua vituttaa ylipäätään tollaiset voivoivoiuutiset, joilla kerätään kaikkien lukijoiden sympatiat ja kaikille tulee paha olo, mutta kukaan ei oikeasti tee asioille mitään.

Nyt me kaikki suretaan pieniä vauvaraukkoja, mutta tilanne tulee jatkumaan samanlaisena myös sen jälkeen, kun tämäkin uutinen on unohtunut.

On se saatan..tollaset akat jotkä vetää kaamaa raskaana sais ampua:mad2:

Hippa:kippis1: ..
Tilanne vielä pahempi niillä narkomaani naisilla joilla HIV,ovat niin pöllyssä,etteivät edes tajua olevansa raskaana,ja kun "pääsevät" valvovan silmän alle,on abortti ja lääkityksen aloittaminen(estolääkitys,ettei lapsi sairastu) too late...Muutama tapaus täälläkin päin missä on huostaanotettu 18-vuotias narkkiäiti poikkeustapauksena,että on saatu likka niin selväksi,että on suostunut aloittamaan lääkityksen...Vihaksi pistää..Puhumattakaan,kuinka paljon ko.ihmiset syövät näitä veromarkkoja!!:mad2: :mad2:
Naiskovis:..niitä luusereita,joko narkkeja itekkin tahi reppanoita jotka maksaa pillusta,kun ei ilman saa...:rolleyes:

Kukaan äiti, narkki tai ei, ei varmasti tahdo lapselleen pahaa. Narkomania on vaan sen luokan sairaus josta on kovin vaikea parantua.

Jos valtio muuttaisi huumepolitiikkaansa niin, että pelottelun ja vääristellyt informaation sijaan panostettaisiin ennaltaehkäisyyn ja narkomaanien hoitoon niin monelta surulliselta tarinalta säästyttäisiin.

Raskaiksi tulevat narkomaanit tulisi ohjata suoraan hoitoon koko raskauden ajaksi. Tämä hoitoon pääseminen pitäisi tehdä helpoksi.

Originally posted by Omna
Kukaan äiti, narkki tai ei, ei varmasti tahdo lapselleen pahaa.

Aika sinisilmäinen näkökulma. Löytyy niitä pahantahtoisiakin äitejä.

Originally posted by Hippa
Aika sinisilmäinen näkökulma. Löytyy niitä pahantahtoisiakin äitejä.

Näinhän se on, mutta minä en usko kenenkään olevan narkomaani tai alkoholisti pahuuttaan. Mielenkkintoinen muuten tuo pakkokierukka heitto, ilmeisesti ulottaisit sen myös alkoholistinaisiin?

Pois sinisilmäisyys minusta. Tarkoitin, että tuskin kukaan äiti suunnittelee että tulenpa raskaaksi nyt ja kidutan lastani jo kohdussa kaikilla mahdollisilla myrkyillä...

Uskon, että nämä on pohjiaan myöten surullisia tarinoita joilla pitkä historia...Usein kaikki lähtee jo äidin omasta lapsuudestaan. Sitä paitsi jos puhutaan narkomaaniäideistä ovat ne yleensä moniongelmaisia, nuoria äitejä, lapsia itsekkin.

On helppo tuomita suoraan ja sanoa että kaikki pitäs tappaa tai muuta yhtä viisasta, vaikeaa sen sijaan on alkaa selvitellä oikeita syitä ja ongelmia jotka ovat johtaneet tähän.

Ikävä kyllä noista oikeista syistä löytyisi myös ratkaisut ennaltaehkäisyyn , jolla voitaisiin varmistaa ettei tälläiset trragediat pääse toistumaan aina vaan uudestaan.h

Originally posted by Nat_Ural
Näinhän se on, mutta minä en usko kenenkään olevan narkomaani tai alkoholisti pahuuttaan. Mielenkkintoinen muuten tuo pakkokierukka heitto, ilmeisesti ulottaisit sen myös alkoholistinaisiin?

Jep.

Tiedän kyllä sen, että jäljelle jää mm. väkivaltaisia vanhempia, joiden ei voida etukäteen todistaa, että on huonot lähtökohdat lapsille. Niin ja vastuuttomat vanhemmat ja ne nuoret naiset (tytöt pikemminkin), jotka tekee lapsia, jotta saisivat lisää rahaa.

Mut jäisi ainakin osa lapsista syntymättä, joilla elämän alku olisi melko surkea.

Pois sinisilmäisyys minusta. Tarkoitin, että tuskin kukaan äiti suunnittelee että tulenpa raskaaksi nyt ja kidutan lastani jo kohdussa kaikilla mahdollisilla myrkyillä...

Uskon, että nämä on pohjiaan myöten surullisia tarinoita joilla pitkä historia...Usein kaikki lähtee jo äidin omasta lapsuudestaan. Sitä paitsi jos puhutaan narkomaaniäideistä ovat ne yleensä moniongelmaisia, nuoria äitejä, lapsia itsekkin.

On helppo tuomita suoraan ja sanoa että kaikki pitäs tappaa tai muuta yhtä viisasta, vaikeaa sen sijaan on alkaa selvitellä oikeita syitä ja ongelmia jotka ovat johtaneet tähän.

Ikävä kyllä noista oikeista syistä löytyisi myös ratkaisut ennaltaehkäisyyn , jolla voitaisiin varmistaa ettei tälläiset trragediat pääse toistumaan aina vaan uudestaan.h

Myös pedofiileilla on usein surulliset tarinat taustalla ja monet ovat itse olleet hyväksikäytön uhreina lapsena.

Ei kovin moni jaksa ymmärtää, jos ihminen omaa sairauttaan tekee pahaa toiselle, vaikka taustalta löytyisi kuinka surullisia elämänkohtaloita.

Ei kaikkia pitäisi tappaa, pitäisi auttaa, mutta helppo mun on nyt sanoa. Entä jos joku mun tuntema lapsi joutuu väkivallan, heitteillejätön tai hyväksikäytön uhriksi. Onko mulla silloin ymmärrystä?

Tarkoitin mun kommentilla lähinnä sitä, että on olemassa äitejä, jotka tahtoo pahaa lapsilleen, jotka ovat jo syntyneet. Lapsia pahoinpidellään kotona, jopa tapetaan (Suomessakin). Jotkut äidit harrastaa sellaista psyykkistä väkivaltaa, ettei lapsi tokene siitä koskaan.

Mut jäisi ainakin osa lapsista syntymättä, joilla elämän alku olisi melko surkea.

Kannattaa aina miettiä onko ratkaisu pahempi kuin ongelma. On asioita joita vapaassa demokraattisessa valtiossa voi tehdä, ja asioita joita ei voi tehdä. Tietty määrä viattomien kärsimystä on pakko hyväksyä suuremman hyvän nimissä.

Originally posted by Nat_Ural
Kannattaa aina miettiä onko ratkaisu pahempi kuin ongelma. On asioita joita vapaassa demokraattisessa valtiossa voi tehdä, ja asioita joita ei voi tehdä. Tietty määrä viattomien kärsimystä on pakko hyväksyä suuremman hyvän nimissä.

Suurempi hyvä on mun mielestä se, ettei lapset joudu turhaan kärsimään.

Kierukan saa sitä paitsi pois eli kyse ei ole steriloinnista, joka olisi lopullinen teko.

Oletko sä koskaan nähnyt lapsia, joilla kotiolot ei ole sieltä parhaimmasta päästä?

Hippa kirjoittaa asiaa,todella monet näistä laitapuolen ihmisistä,tekevät "rahaa" lapsilla,kyllä juu,tiedetään mitä lapsiin menee rahaa,mutta lapsilisät/tuet menevät piikkiin/pulloon ja ipanat saa itkeä ruokaa ja suojaa ihan jostain muualta,kuin kotoaan :( .Ihmettelenpä minäkin mitä ihmeen pahaa ns.pakkokierukassa on???Sen kun saa pois,kunhan on niin tolkuissaan,että ymmärtää mistä ne lapset ylipäätään tulevat.Sen suuremman hyvän tavoitteleminen viattoman lapsen psyykkisen tasapainon kustannuksella on aika brutaalia...Suomessa on jo ihan liikaa näitä toisen- ja kolmannenpolven aineiden käyttäjiä,kun kotoa ei tule muuta mallia kuin "tasapainoton" ja vääristynyt maailman katsomus,niin mitä mahdollisuutta on lapsellakaan kasvaa terveitsetuntoiseksi ihmiseksi??
Ja ennen herneitä,itse olen alkoholistin kanssa elänyt varhaislapsuuteni,joten luulen tietäväni mistä puhun,töissä ja koulutuksissa ikävä kyllä näihin sosiaalitapauksiin tulee törmättyä liian usein.Btw,tiedätteköhän kuinka monen ihmisen vuodessa keräämät verotulot menevät näihin päihteitten väärinkäyttäjien hoitamiseen...Ihan vaan siltä varalta,kun täälläkin tätä kommenttia tulee,että hoito joka korttelin kulmaan :rolleyes: ...

Suurempi hyvä on mun mielestä se, ettei lapset joudu turhaan kärsimään.

Kierukan saa sitä paitsi pois eli kyse ei ole steriloinnista, joka olisi lopullinen teko.

Kyse olikin siitä pakottamisesta. Mielestäni kierukan asentaminen pakolla vaatii aika rankkaa väkivaltaa. Minkälaisella pakolla estetään kierukan poistaminen. Miten päätettäisiin kuka on tarpeeksi narkomaani tai tarpeeksi alkoholisti. Pitäisikö käytäntö mahdollisesti laajentaa myös tupakoitsijoihinkin.. Tämä pakottaminen tuntuu minusta vain pohjattomalta suolta, vaikka tarkoitus olisi kuinka hyvä.

Oletko sä koskaan nähnyt lapsia, joilla kotiolot ei ole sieltä parhaimmasta päästä?

Olen nähnyt jopa aikuisia, joiden kotiolot lapsena eivät olleet parhaasta päästä ja keskustellutkin heidän kanssaan. Kyllä minäkin toivon usein etteivät asiat olisi niin, että maailma olisi parempi paikka. Sinä äänestäisit pakkokierukoiden puolesta ja minä niitä vastaan. Kumpikin uskoisimme tekevämme oikein ja osaltamme parantavamme maailmaa :)

SANNIELLA olen sun kanssa aivan samoilla linjoilla! Olen kanssa nähnyt yhtä sun toista työssä ja työn ulkopuolella.

Originally posted by Sanniella
.Ihmettelenpä minäkin mitä ihmeen pahaa ns.pakkokierukassa on???

No niin, ilmainen kierukka valtion kustannuksella päihteiden väärinkäyttäjille on hyvä ja kannatettava idea. Pakkokierukka taas on jotain ihan muuta. Laittomien päihteiden käyttäjiä on varmaan tässä valtiossa syrjäytetty ihan tarpeeksi.

Kukaan äiti, narkki tai ei, ei varmasti tahdo lapselleen pahaa. Narkomania on vaan sen luokan sairaus josta on kovin vaikea parantua.

Raskaiksi tulevat narkomaanit tulisi ohjata suoraan hoitoon koko raskauden ajaksi. Tämä hoitoon pääseminen pitäisi tehdä helpoksi.

Tapahtuu myös sellaista, että narkkari hankkiutuu raskaaksi nimenomaan siksi että pääsisi nopeammin "jonon ohi" hoitoon.

Korvaushoito = ilmaista metadoni tai subutexia valtiolta päivittäin, ja omat myrkyt siihen päälle. Nam. Ja jos olet raskaana, sinua ei ihan helpolla potkita pois korvaushoidosta vaikka jäisitkin testeissä kiinni.

"älkää kysykö mistä johtuu päihdeongelma" tais jo Pelle Miljoona aikoinaan laulella, mutta joku täällä jo ehti itkeä et kun kaikki veromarkat menee narkomaanien ja muiden "luusereiden" hoitoon...

Minusta pitää kysyä, että mikä on pielessä tässä yhteiskunnassa, jossa osa porukasta syrjäytyy ja alkaa käyttää päihteitä holtittomasti. Jos näitä syitä päästään ennalta-ehkäisevästi ratkomaan niin hoidon tarvekin vähenee..

Ikävä kyllä, kun kaikki luottamustoimet kestää kauden kerrallaan, niin ei politikoilla ole kovinkaan suurta halua ryhtyä tekemään pitkän tähtäimen suunnitelmia asioiden saattamiseksi kuntoon...kunhan tilastot näyttää ensi vaalien alla hyviltä, eli lyhytnäköisiä, seurauksia korjaavia toimia tehdään, ei puututa syihin...

Itsekin isänä en soisi mitään pahaa tapahtuvan syyttömille lapsille, mutta haiskahtaa natsismilta alkaa jaottelemaan ihmisiä eri lokeroihin, tyyliin sinä saat tehdä lapsia, sinä et kun sulla on päihdeongelma, ja etkä sinä kun sulla on huonot hampaat...mihin se nyt voi johtaakaan..

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom