Kotiverkon toinen kone ei yhdistä nettiin...?

Minulla on kone1:ssä kaksi verkkokorttia. Olen yhdistänyt kone2:n kone1:een verkkokaapelilla. Olen muodostanut kotiverkon ja pystyn jakamaan tiedostoja sekä printterin näiden välillä. Ongelmana on, etten pääse nettiin kone2:sta. Molemmissa koneissa käyttiksenä XP.

Kun testasin tätä syteemiä pari päivää sitten, kaikki toimi. Siirsin kone2:n olohuoneeseen ja vaihdoin pidemmän verkkopiuhan. Tämän jälkeen ei nettii ole päässyt. Koetin myös uudestaan tuolla samalla, jo toimineella yhdistelmällä, niin ei sekään enää toimi.

Kone1:
Norton palomuuri
ip-osoite: 192.168.0.1
peite: 255.255.255.0

Kone2:
ip-osoite: 192.168.0.2
peite: 255.255.255.0
oletus yhdyskäytävänä: 192.168.0.1

Muurissa se vika ei voi olla, koska nettiin ei pääse vaikkei muuri ole päällä. Onko edes mahdollista yhdistää kaksi konetta tuolla tavoin?

Ja vinkkinä... ei ole vaihtamassa tämän ongelman vuoksi Linuxiin.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Muistaakseni, jos en ihan väärässä ole, niin jossain asetuksissa on täplä missä mainitaan "salli muiden koneiden muodostaa yhteys internettiin tämän koneen kautta".

Jos kytket kaksi konetta tuolla tavalla verkkoon niiden välllä täytyy olla ns. "ristiinkytketty verkkokaapeli" ... ulkoisesti se näyttää aivan samalta kuin normaali verkkokaapeli, mutta yleensä siinä on punaiset liittimet tai sitten koko kaapeli on punainen. Toi väritys tietenkin vaihtelee.

Eli sun pitää nyt hankkii sellanen kaapeli.

Edit: eli siis tälläsiä http://www.verkkokauppa.com/main.ph...at2=Kaapelit&cat3=Verkko+Cat5+ristiinkytketty

Jos kytket kaksi konetta tuolla tavalla verkkoon niiden välllä täytyy olla ns. "ristiinkytketty verkkokaapeli" ... ulkoisesti se näyttää aivan samalta kuin normaali verkkokaapeli, mutta yleensä siinä on punaiset liittimet tai sitten koko kaapeli on punainen. Toi väritys tietenkin vaihtelee.

Eli sun pitää nyt hankkii sellanen kaapeli.

Edit: eli siis tälläsiä http://www.verkkokauppa.com/main.ph...at2=Kaapelit&cat3=Verkko+Cat5+ristiinkytketty

Multa tuollainen Cross-over piuha löytyy, ei toimi vaikka sen laitan.

Oletko kokeillu laittaa reitittimen koneiden väliin? Jos kaapeli riittää kerran toiseen koneeseen, niin riittäiskö se myös siihen reitittimeen? Pääsisit helpommalla...

Onko sulla kiinteä IP vai dynaaminen?

Multa löytyy kotoa Zyxel Prestige 660HW-61. Tämän sais kyllä toimimaan routerinakin, mutta en pääse ton boxin asetuksiin kun ei oo tietoo niistä tunnareista ja defaultit ei toimi (eikä reset auttanu). Tämä mulla oli kyllä alkuperäisenä ajatuksena asentaa.

edit.
Vaikuttaako tuo boxi mitenkä netin nopeuteen... ei haluis liikennettä rajottaa boxilla kun mulla on 100/10 yhteys.

Vaikuttaako tuo boxi mitenkä netin nopeuteen... ei haluis liikennettä rajottaa boxilla kun mulla on 100/10 yhteys.
:rock:

24/3.5 taitaa olla tuolla mallilla maksiminopeus. Eikö se muka jo riitä? :rolleyes:

Löytyykö sieltä reitittimen takapanelista reset nappia? Pidä sitä pohjassa 20 sekkaa, niin eikö sen pitäis nollata reititin perusasetuksille?

Tsekkaa myös seuraava osoite , ellet oo jo kattonu. Afterdawnista löytyy varmasti joku viisas tietokone guru :worship:
http://www.zyxel.fi/?kuvaus=1&deptID=11178&productID=35

Idioottina sitten en muistanut että tunnarina käytetään admin... yritin 1234 :D Käyn huomenna hommaa uuden reitittimen, jossa on kans tuki langattomalle. Pidää saada imut tulee maksimaalisesti, ei jaksa warettaja odottaa, niin ja saan samalla tuon kämmenmikronkin yhdistettyä.

Afterdawnissa oon käyny tästä asiasta keskustelua jo pari päivää, sieltä ei ole vastaukseksi annettu muuta kuin että vaihda Linuxiin. Täältä sain ensimmäiset järkevät vastaukset.

Tolla konfigsella se toinen kone pääsee siihen toiseen kiinni mutta ei nettiin. Tässä tapauksessa se gateway kone (joss 2verkkokorttia) pitää konfata reitittämään liikennettä välillä 2 kone-netti (ADSL)

Ainakin W2K:ssa vaatii yhden sw:n ajon ja konfis muutoksen. Muistaakseni joudut XP:ssä puukottaa rekisterii. Sen jälkeen toimii.
-krp-

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom