Kotiverkko kuntoon

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja HC76
  • Aloitettu Aloitettu
Tietoturvaa voi parantaa huomattavasti kytkemällä upnp:n pois käytöstä. Saattaa toki käytettävyyskin hieman kärsiä. :D

Kyllä näinkin on. Jos upnp on päällä pitäisi huolehtia siitä että käytössä olevass koneessa ei ole haittaohjelmia, jotka aukovat upnp portteja. Todennäköisesti kuitenkin voit tarkkailla purkin web-hallinnasta mitä portteja upnp on aukonut ja mistä sisäverkon koneesta.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Jee jee, vituikshan se meni. Niinkun arvelin.

Zyxeli postista ja piuhat kiinni. DSL valo palaa vihreenä mutta Internet liikenne nolla.

Hallintasivulla näyttää bridging, ei tietoa miten saa muutettua routing moodiin. Palomuuri on poissa päältä. Ohjeen mukaan: Zyxel osaa hakea ISP asetukset automaattisesti. Vitut. Wizardin kun ajaa "internet connection failed".

Vituttaa. Ikivanha A-link kiinni ja netti pelaa taas. Saatana näitä paskatunkkeja heivaan koko sykselin jorpakkoon.

APUA!

Mistä voi johtua että Zyxelin kautta netti toimii mutta on hiton hidas? Eli 8 megan linja toimii suunnillee 512/64kb nopeudella.

Heti kun vaihdoin vanhan A-link modeemin ni nopeus on oikea. :( Zyxelissä on DHCP, Firewall & NAT (SUA Only) päällä. Onko jotain asetuksia vielä mitä kannattaa tarkastaa?

Soneran asetukset jouduin itse laittamaan modeemin asetuksiin, liekö ne väärin?

Se on aina lähiverkkojen kanssa. Paperilla suunnitelmat ja toimivuus näyttää loistavalle, mutta käytännössä mikään ei toimi :D

Mitä asetuksia käytit?

Heitä sillä zykkelillä vesilintua. Hankit samalla rahalla erillisen wlan/palomuuri härdellin.

:offtopic:
koska lähetään mässään

:offtopic:

Hanki vipit ja käy tsekkaan mun päivyri. 3 kertaa jo yritetty, viime kerralla saatiin ekaa kertaa etes loppuun koko lätty (minä, Gdane + kolmas ei niin kova syöjä) vaan aikaa meni 1h 45min.

Eli nyt tarvitaan oikeasti kova syöjä (Hzero? ;)) et saadaan toi alas määräaikaan! Onko susta siihen?

APUA!

Mistä voi johtua että Zyxelin kautta netti toimii mutta on hiton hidas? Eli 8 megan linja toimii suunnillee 512/64kb nopeudella.

Heti kun vaihdoin vanhan A-link modeemin ni nopeus on oikea. :( Zyxelissä on DHCP, Firewall & NAT (SUA Only) päällä. Onko jotain asetuksia vielä mitä kannattaa tarkastaa?

Soneran asetukset jouduin itse laittamaan modeemin asetuksiin, liekö ne väärin?
Zyxelistä ei mitään kokemuksia, Telewellin vastaava laite toiminut moitteettomasti. Kattelitko mistä nuo Soneran asetukset? Hankala antaa mitään vinkkejä kun ei ole tollasta Zyxeliä...

Pakko olla niissä Soneran settingeissä joku fiba, jostain foorumilta ne kaivoin.

Vituttaa ku vanha modeempi toimii paremmin. Paperilla kaikki on aina jees, sitten kun säädät ne oikeessa elämässä ni ne on lähes poikkeuksetta aina päin anaalia.

Pakko olla niissä Soneran settingeissä joku fiba, jostain foorumilta ne kaivoin.

Vituttaa ku vanha modeempi toimii paremmin. Paperilla kaikki on aina jees, sitten kun säädät ne oikeessa elämässä ni ne on lähes poikkeuksetta aina päin anaalia.
Mites jos kattosit siitä vanhasta ne asetukset?

Suositut

Back
Ylös Bottom