kotiteatterisarjat

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja jimbis
  • Aloitettu Aloitettu
jimbis sanoi:
ei mitään tiettyä syytä, en vain jaksa ostella erikseen, eli haluan suoraan valmiin paketin :D kotikäyttöön, omaan käyttöön.. :)
Ok. Ehdottamasi Philips HTS3500S sarja on saman hintaluokan kotiteatterisarjoihin verrattuna varmasti hyvää keskitasoa. ONOFFista sen näyttäisi saavan pari kymppiä halvemmalla. Mikäli mahdollista, ennen hankintaa olisi hyvä tarkistaa mahdollista kaiuttimien vaihtoa ajatellen antaako sarjan vahvistin suunnilleen suoraa taajuusvastetta kaiutinlähtöihin, vai onko vahvistin suunniteltu sarjan kaiuttimien pahimpia tehovastepoikkeamia korjaamaan.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Eniten se, että monet tietävät kokemuksen syvällä rintaäänellä, että nälkä kasvaa syödessä. Toisaalta voi se olla ihan hyvä aloittaa edullisella paketilla kuin sijoittaa paljon rahaa johonkin, mikä ei myöskään riittäisi.

Itseltäni löytyy "halppis"-sarja kotiteatterikaiuttimina eli Infinityn TSS-750. Maksoin uusista laitteista silloin 2 vuotta sitten 750 euroa (4 jalustaa sisältyi hintaan). En voi kuin kehua miten hyvin ne toimivat yhdessä Yamahan RX-V750 kanssa.

Mental Pain sanoi:
Itseltäni löytyy "halppis"-sarja kotiteatterikaiuttimina eli Infinityn TSS-750. Maksoin uusista laitteista silloin 2 vuotta sitten 750 euroa (4 jalustaa sisältyi hintaan). En voi kuin kehua miten hyvin ne toimivat yhdessä Yamahan RX-V750 kanssa.

Iteki luulin että oma settini oli asiallinen kunnes menin kuuntelemaan oikeasti hyvää settiä..

hafanafa sanoi:
Iteki luulin että oma settini oli asiallinen kunnes menin kuuntelemaan oikeasti hyvää settiä..
Tiedetään, yhdellä kaverillani on "helvetin" hyvä kotiteatteri ja maksoi aika paljonkin ja minulle kävin näin kun ensimmäistä kertaa kuuntelin musaa sillä setillä :eek: :eek: :eek:
Mutta omaan käyttööni olen tyytyväinen tohon infinityn pakettiin. Ja on aika siron näköiset eli eivät haittaa olohuoneen tunnelmaa ollenkaan :)

Mental Pain sanoi:
hafanafa sanoi:
Mikäli tarkoitit Infinityn settiä tällä kommentilla, niin kyllä TSS-750 sarja on pienessä olohuoneessa "oikeasti" hyvä kotiteatterisetti. Elokuvakäytössä rahaa saa laittaa melko paljon enemmän kiinni kaiuttimiin, että äänenlaatu ja kaiuttimien yhteensopivuus konkreettisesti paranee. Stereokuuntelussa sarja ei välttämättä ole parhaimmillaan, mutta ei sitä siihen ole tehtykään.

Vaikka Hifi-lehti välillä hifistelee liikaakin laitteiden kanssa, niin kotiteatterivertailussa (10/2005) Infinityn sarja sai hyvät kommentit, itseasiassa taisi voittaa koko testin.

Hyvään ääneen vaikuttaa kuitenkin moni tekijä - huoneen koko ja sisustus, kauittimien asettelu, kuuntelupaikka ym. Olet kyllä täsmälleen oikeassa siinä että yleensä äänentoistossa ei osaa kaivata parempaa ennen kun on kokenut "herätyksen" kaverilla tai hifi-liikkeessä tai vaikka messuilla. Harmillisesti messuilla usein kompensoidaan akustiikan ongelmia soittamalla kovempaa - myyjät ovat havainneet sen tosiasian että yleensä kovempaa soiva laite kuulostaa paremmalta.

Leffakäyttöön ehdottomasti jos kohtuu halpaa haluaa ja hyvää niin Creativen Gigaworks 7.1 setti + creativen dekooderi ~550 euroa. Musiikkikäytössä ei niin ihmeelliset, mutta leffakäytössä todella hyvät. Itse ostanu pioneerin vsx-915 vahvarin ja muutenki laitteisiin menny noin 1200 € ..ja creative pätki helposti leffakäytössä. Todellakin harmittaa että myin pois :S

Ite oon tässä laittamassa pois 5.1 setin ja tilalle hankkimassa 2.1 sydeemin. On paljon monikäyttösempi kuin monikanavasetit ja ääni ei häviä yhtään, vaan on jopa parempi. 5.1 järjestelmä parempi vasta silloin kun on reilummin rahaa sijoittaa ja silloinkin musiikinkuuntelu laahaa. oman stereosysteemin budjetti vähän rontti 3000e kajarien osalta

Tuli hankittua Unitedin halpiskotiteatterisarja, jossa subbari, 5 pientä kaiutinta ja digitaalinen vahvistin. Muuten oon ollu ihan tyytyväinen hankintaan(ensimmäinen kotiteatterini), mutta jostain kumman syystä äänet ei kuulu takakaiuttimista ollenkaan.

Kaiuttimien johdot on ok ja vahvistimen oma testiohjelma saa testiäänen kuulumaan myös takakaiuttimista. Muistin jopa käydä muuttamassa dvd-soittimen asetuksista äänen stereosta surroundiksi. Siitäkään huolimatta ei takakaiuttimista leffojen äänet kuulu.

Testasin näillä: LOTR:Return of the king, Rush Hour 2 ja Matrix. Noissa pitäisi kyllä kuulua jossain vaiheessa ääniä myös takaa. Mikä neuvoksi?

Ite oon tässä laittamassa pois 5.1 setin ja tilalle hankkimassa 2.1 sydeemin. On paljon monikäyttösempi kuin monikanavasetit ja ääni ei häviä yhtään, vaan on jopa parempi. 5.1 järjestelmä parempi vasta silloin kun on reilummin rahaa sijoittaa ja silloinkin musiikinkuuntelu laahaa. oman stereosysteemin budjetti vähän rontti 3000e kajarien osalta

Joo tai pitäs olla kahdet laitteistot joka taas maksaa ja vie tilaa, 3000e alkaa saamaan jo todella hyviä kajareita, minkälaisia olit suunnitellu?

Joo tai pitäs olla kahdet laitteistot joka taas maksaa ja vie tilaa, 3000e alkaa saamaan jo todella hyviä kajareita, minkälaisia olit suunnitellu?

Olen nyt nostanut budjettia ja pääkajareiksi olen harkinnut b&w:n 805-jalustakaiuttimia. Subbariksi olen jo hankkinut saman valmistajan mallin asw700.

Ite oon tammikuussa ostamassa kotiteatteri "settiä". Olen tutkinut paljon asiaa ja tullut siihen tulokseen että mun paras on ostaa Setti pixmania.comista. Siellä on paljon erihintaisia vahvareita, kaiutin settejä ja subbareita. Toimitus kulut on suht. edulliset, kun kaikki tulee yhestä paikasta. DHL toimittaa tavarat 48 tunnissa, kotiovelle. Ite laitan rahaa vahvariin 200-300, kaiuttimiin saman verran ja subbariin noin 100 eeroo. Asun siis kerros talossa, joten mitään älytöntä subbaria on mun turha ostaa. Tommonen päälle sata vattinen riittää mulle.

Kaikki taablaa tyylillään, mutta itse olen mielummin ilman "kotiteatteria", kuin ostan tommosen halpis setin.

Ei taida paljon kummemmat äänet olla kuin normaalilla taulu tv:llä. Jos omistat vaikka jotkut pakettistereot niin kytke vaikka ne television jatkoksi

Ei ole stereoita. Ajattelin, että josko ostaisi vain jonkun subbarin lisäksi, jossa on vahvistin. Vaikka Jamon 100e pömpeli. Mulle riittää, että saa vähän bassoa telkun omien äänien lisäksi elokuviin ja pelaamiseen.

http://www.pixmania.com/fi/fi/521237/art/jamo/aktiivibassokaiutin-s-40.html

Esim. tommosen vaan lyö telkkuun kiinni, niin eikö siitä lähe edes vähä jyrinää?

ööh onkos sulla telkkarissa subbarilähtö?

e: ja elkää tilatko pixmaniasta jos epäilette että laitteita pitää joku päivä lähettää huoltoon/vast..

Ite oon tammikuussa ostamassa kotiteatteri "settiä". Olen tutkinut paljon asiaa ja tullut siihen tulokseen että mun paras on ostaa Setti pixmania.comista. Siellä on paljon erihintaisia vahvareita, kaiutin settejä ja subbareita. Toimitus kulut on suht. edulliset, kun kaikki tulee yhestä paikasta. DHL toimittaa tavarat 48 tunnissa, kotiovelle. Ite laitan rahaa vahvariin 200-300, kaiuttimiin saman verran ja subbariin noin 100 eeroo. Asun siis kerros talossa, joten mitään älytöntä subbaria on mun turha ostaa. Tommonen päälle sata vattinen riittää mulle.

Kaikki taablaa tyylillään, mutta itse olen mielummin ilman "kotiteatteria", kuin ostan tommosen halpis setin.

Tuossa hintaluokassa parhaat on jotkut "kottaraispöntöt", mitä saa jostain Gigantistakin ~50€/kpl. Vaffarillakaan ei ole hirveästi merkitystä. On se subbari kerrostalossakin ihan hyvä kunhan ei keskellä yötä popita.

Mielummin kyllä hankkisi kerralla kunnon laitteet jos meinaa ylipäänsä kotiteatteria hommata.

ööh onkos sulla telkkarissa subbarilähtö?

e: ja elkää tilatko pixmaniasta jos epäilette että laitteita pitää joku päivä lähettää huoltoon/vast..

ÖÖ, mun telkus on vaikka mitä lähtöjä. Mitähän siinä subi lähdös tulisi lukea? :)

47LB2RF on töllöni.

Suositut

Back
Ylös Bottom