Kotiteatteripaketit (halppis)

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Dachar
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Ikä
46
Kyselyn kohteena lähinnä omakohtaisia kokemuksia/mielipiteitä näistä valmispaketeista, joissa tulee vahvari+dvd+kajarit (pieniä sateliittikajareita esim), ovatko edes hintansa väärtejä?

Kohteena on pienehkö kerrostaloasunnon olohuone, johon olen miettinyt erilaisia ratkaisuja kotiteatterilaitteistolle..ja emännän näkökohdan ("Tännehän ei tule mitään kaappikaiuttimia") huomioonottaen katsellut noita pikkukajaripaketteja.

Ankaraa vitutusta tai kehua kyseenomaisista laitteista otetaan siis vastaan :)

Kotiteatteri laitteiston hankkiminen on siitä suht helppoa, ettei kaikki tarvitse ostaa laakista. Yleensä nälkä kasvaa syödessä ja pikaisesti ostettu halpispaketti myydään puoleen hintaan ja ostetaan tilalle erillissarja. Kannattanee ekana sijoittaa kunnollisiin pääkaiuttimiin ja vähintään DD/DTS vahvistimeen. Vahvistimet ovat nykyään edullisia ja käytettyinä saa bongattua monasti tosi tykkejä. Myöhemmin sitten hommaa ohjelmalähteen ja keskarin sekä takakaiuttimet. Oletan että sulla on kuva jo valmiina ja jos se on väh. 32 laaja, niin suurin menoerä on kuitattu sillä.

Kaiutinvalmistajilla on paljon sisustukseenkin sopivia malleja ja jollain 5 samaa kaiutinta + subi saa eliminoitua jykevän lookin, mikä tulee kun olohuoneeseen ostetaan isot pääkajarit. Isot pääkaiuttimet aiheuttavat monasti hellasäröä, eikä ne ole kovin sisustuksellisia. Koko setti vie aikamoisen tilan, kuten ainakin täällä.

theater.jpg

Originally posted by Mike
Isot pääkaiuttimet aiheuttavat monasti hellasäröä, eikä ne ole kovin sisustuksellisia.

Tämän asian ovat jotkut keksineet hoitaa ostamalla High-end tuotteita jotka ovat sitten aivan mahtavan laatuisia ja viimeisen päälle hienoja. Tämmöisiä hienoja mestariteoksia ei kukaan vaimoke voi vastustaa, vaikka eivät edes tietäisi, mitä ne ovat. Ainut onkelma tuleekin vastaan tuossa hinta politiikassa jonka vuoksi joudut lopettaan kehonrakennuksen loppuelämäkses, koska sulla ei yksinkertaisesti riitä rahat salilla käymiseen saati sitten paljoon ruokaan ja lisäravinteisiin :david: :david: :kippis1:

Originally posted by Dachar
Kyselyn kohteena lähinnä omakohtaisia kokemuksia/mielipiteitä näistä valmispaketeista, joissa tulee vahvari+dvd+kajarit (pieniä sateliittikajareita esim), ovatko edes hintansa väärtejä?

Kyllähän se tahtoo käytännössä niin olla, että kun haluaa halvan ja hyvän, niin joutuu ostamaan kaksi laitteistoa: sen halvan JA sen hyvän. Köyhällä ei ole varaa ostaa kuin hyvä ja rikkaallakaan halvan hankkiminen ei kannata.

Kohteena on pienehkö kerrostaloasunnon olohuone, johon olen miettinyt erilaisia ratkaisuja kotiteatterilaitteistolle..ja emännän näkökohdan ("Tännehän ei tule mitään kaappikaiuttimia") huomioonottaen katsellut noita pikkukajaripaketteja.

No, oletkos katsellut siitä lähistöltä Iisalmen malleja? Sieltä saa sellaisia näppäriä kajareita, joissa on ihan kiva mölinä. Tarpeen vaatiessa saa isojakin, mutta pienilläkin pärjää oikein hyvin. Lähde ensin pääkajareista liikkeelle ja rakenna systeemi kerros kerrokselta kasaan. Kun ostat laatua hinnan sijaan, niin lopussa seisoo sitten todennäköisemmin se kuuluisa kiitos.

Originally posted by Dachar
Unitedin paketti: oli halpa ja toimikin hyvin ensimmäiset kolme päivää. Sen jälkeen ei oo DVD:t pyöriny.
On siinä sentään 2 vuoden takuu, pitäis kai käydä vaihtaa.

Mun mielestä valmiit kotiteatteripaketit on todella helppo ratkaisu teatterin tuomiseen kotiin. Useimmille se on myös riittävä.
tällaisen valmiin paketin hankkiminen säästää paljolta vaivalta (esim. oikeanlaisten kaiuttimien hankinta ja niihin liittyvä riittävä vertailu, isojen kaiuttimien sijoittelu ).

Kaverillani on Philipsin kotiteatterisetti, jossa on 5.1 kaiuttimet ja vahvari johon on DVD-soitin integroitu. Ääni on sellaista, että kyllä siitä kuulee elokuvan äänet, ja mökää riittää vahvarista ihan naapurien kiusaamiseksi asti. Se setti taisi maksaa puolet siitä mitä mun pelkät kaiuttimet makso.

Ääni noissa muovisissa pikkukaiuttimissa on kyllä aika onneton, kun niitä vertaa kunnollisiin, laadukkaisiin erillissarjan kaiuttimiin. Ilman subwooferia ei elokuvia voisi katsoa valmispaketeilla ollenkaan. Päätä nyt sitten tästä...

Valmispaketit on mun mielestä helppo, nopea, yksinkertainen ja edullinen, joskus jopa sisustuksellinen tapa päästä käsiksi kotiteatteriin. Tosin, jos välität yhtään enempää äänestä kuunnellessasi esim. klassista musiikkia tai yleensä musiikkia cd:ltä, tuollaisen valmispaketin todella bassovoittoinen puhinasoundi ei varmasti tyydytä.

Jos taas välillä biletät ja kuuntelet ei-aina-niin-hyvänlaatusia-mp3:sia soittimella, et ole minkäänluokan hifisti ja katselet elokuvia aina vain kuvan ja tarinan, et koskaan vain äänten, takia, en näe syytä miksi et ostaisi valmispakettia.

Lyhyesti:
700e :llä saat hyvän valmispaketin
2000e:llä saat hyvän erillispaketin.

Tottakai tuon 2000nkin alle saa mutta tuolla saa jo hyvän hyvän.

Eikö olekin helppo päättää? :thumbs:

joo oon samaa mieltä lepexin kanssa.
Liian usein hifistit hehkuttaa että "noilla paketeilla ei tee mitään, ei sitä PYSTY kuuntelemaan". joillekkin riittää huonompi taso, ja jotkut ei ihan rehellisesti huomaa sitä eroa, ja vaikka huomaakin, ei välitä.

eli jos et ole hifisti ja haluat vain peruspaketin, jolla saat ääniä kuulumaan takaata ja edestä ja voit sanoa omistavasi (kotiteatterin), hommaa valmispaketti. mutta, jos välität yhtään äänenlaadusta, tai omaat jo nyt hieman paremmat kajarit, osta erilliset vermeet. Tollanen valmispaketti käy yllättävän äkkiä liian pieneks kun nälkä kasvaa ja alkaa huomata eron parempien pakettien välillä.

Aika samanhenkistä porukkaa täällä tuntuu kyllä olevan, kun aika tarkkaan omia ajatuksiani on vastauksissa peilattu, kiitos niistä :)

Eli kyllä olen miettinyt ja tiedän jotain perusfaktoja nii omien testien kuin ystävien kautta, että erillissarja olisi omalla tavallaan "halvempi" ratkaisu jopa, ku rauhassa kasaisi ja katselisi aina itselleen sopivia laitteita.. Kuten joku jossain toisessa threadissa sanoi, hyvällä etukaiutuin setilläkin voi
saada enemmän tilantunnetta ja elämää leffoihin/cdhin kuin huonolla 5.1 paketilla.

Vähän olen itse kallistunut tuohon erillissarjaan, vaikka pakettiratkaisu kiehtoisi helppouden takia..mutta pakko myöntää olen aina sellainen säätäjä että haluan homman toimivan kunnolla, mielummin laitan enemmän rahaa tiskiin ja vähän vaivaakin kuin että ostan huonomman ja alan sitten itkemään että pitäis vaihdella tuota ja tätä (sama esim auton suhteen).

Onkos kellään kokemusta noista taulukaiuttimista? Ovatko miten kätevät ja hyvät? ammattilais mielipiteitä? myös amatöörit kelpaa ;)

Yamahan vahvistinta olen miettinyt..tuntuu olevan liitännöiltään ja laadultaan minulle juuri sopiva.

Ja jos haluu myös kuunnella musiikkia niin noilla pienillä sateelliitti kaijuttimilla ei tee oikeen mitään.

Ei pääkaijuttimien tarvii olla isoja ja rumia. Kun ostaa laadukkaat vähän pienemmät kaijuttimet niin ei pitäis emännänkään valittaa.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Mun mielipide on:

jos kuuntelet enemmän musiikkia niin osta ainakin kohtuulliset etukaiuttimet. (ei tartte olla kalliit)
Hyviä kaiuttimia saa myös käytettynä, eikä niissä ole mitään vikaa.
Pari vuotta vanhoja pönttöjä saa n. 60% hinnalla uudesta.
ei kaiutin mihinkään kulu parissa vuodessa.
Keskikauttimen tulisi olla samalainen kuin etukaiuttimet.
Jos keskikaiuttimen sointitasapaino on aivan erilainen kuin pääkaiuttimien niin ei laadullakaan ole paljoa enää väliä siinä vaiheessa.

Takakaiuttimista voi tinkiä eniten, harvassa elokuvassa tosiaan (valitettavasti) on niin hyvä ääniraita että takana tarvitaan kunnon kaiuttimia.
Hyviä musiikki-DVD:tä kuunnellessa tosin suosittelen panostamaan.

Ero asia on sitten mistä pitää, mutta joillakin alkaa nälkä kasvamaan syödessä.
Itsellä riitti kun ensimmäisten pakettistereoiden oston jälkeen pääsin kuuntelemaan kaverin isoveljen perus hifi-settiä.
sen jälkeen ei paluuta enää paketteihin.
Eron huomaa aina, eri asia sitten kuunteleeko musiikkia ns. tautamusiikkina vai kuunteleeko sitä keskittyneesti.

Äkkiseltään sanoisin jos kotiteatteria rakennat niin tee näin.

Osta suht alas ulottuvat VANHAT laatupelit käytettynä, esim. amphion neon on mainio halpamölytin ja suht tyylikäskin. Jos kaiutin menee alle 40hz alle 3db vaimentumalla en edes ostaisi subbaria ellen tosissaan halua tärinöitä.

Panosta ovh hinnaltaan väh. 1000eken pönttöihin, saat ne nyt n. 400-500ekeen. Tarkista elementtien kunto kuitenkin. Osta herkkyydeltään väh. 90db/w/m kaiuttimet niin ei tarvi murehtia vahvistimen virranantokyvystä, halvoissa kotiteatterimalleissa kun tuppaa tulemaan notkahduksia varsinkin jos impedanssikäyrä piipahtaa liian alhaalla bassoalueella.

Osta vahvistinkin käytettynä mutta älä 5vuotta vanhempaa jos haluat 5.1 äänet kuuluviin (tämäkin pitää tarkistaa toki). Sonyn heppoisat str mallit on aika pahamaineisia virranantokyvyltään, HK on speksien mukaan ehkä luotettavin.

DVD vehje saa olla mikä hyvänsä kunhan se on tukeva.

Tällä setillä pääsee jo pitkälle n. 1000eurolla pitäs saada kasaan. Itse panostaisin rahani kahteen kanavaan ja tarvittaaessa subbariin jos teatteria mielisin.

Back
Ylös Bottom