Kotiteattereista

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Moron,

Täällä on joskus aiemmin ollut asiaa hiiffi tsudeemeistä.
Onko kellään kokemuksia Autostudion myymistä Simexin kajareista: http://www.autostudio.fi/ Tuolta saisi suhteellisen edullisesti vahvistusta ainakin subi -puolelle... Toisaalta ei nuo 100 cm korkeat etukajaritkaan hullummalta vaikuta.:cool:

Hommasin PC:n 5.1 äänien jatkoksi simexin 8" subbasen ja siihen käyttöön aivan loistava. Hyvät säädöt niin saa jaon tarpeeks alas ettei ala tökkii...
Painetta siitä nyt ei ihan hirveesti saa ulos, mutta sopivilla tasoilla laadukasta tavaraa...
Olkkarin puolellehan ainoa oikea vaihtoehto on 100/1 ja mielummin useampia...

Hmm..

Jos haluat hyvät ja halvat vehkeet, tarvitset siis kahdet!

Noi on just niitä halpoja, ja ei niin hyviä. Se Simex on Autostudion oma merkki, eli ne vehkeet tulee ihan eri valmistajilta. Vaikka ostat "Simexin" kotiteatterisarjan, saattaa etuskobet ja vaikkapa keskipuhuja olla ihan eri merkkisiä ja eri maasta.. siitä voi vain arvailla miten ne soi yhteen?!?

Kannattaa käydä kuuntelemassa niitä jos on itselle mahdollista.. ite kuuntelin just semmosta 10" subbaa ja se kuulosti aika epätarkalta. Jäi ostamatta..

Joo... meikällä on viel alkuvaiheessa kotiteatterin rakennus... ei hirveesttikkään tota rahoo ole.. eli huoneesta löytyy vain Harman/kardonin avr21 dolby surround vahvari ja Audio Pro Stage 5.1 lattia kajarit. Vielä puuttuu etu- ja takakajarit ja aktiivisubba. Kohtalaisesti noi nyt kumminki paukuttaa, Yritän pysyä Audio Pro merkissä noissa kajareissa. Tämmöstä.

Originally posted by Lemunator
Audio Pro Stage 5.1 lattia kajarit. Vielä puuttuu etu- ja takakajarit ja aktiivisubba.

Kannattaa vaihtaa vahvistin DD vahvistimeen, vaikka tuosta saa kyllä semmoisen käsityksen että sinulla on pääkaiuttimina aktiivikaiuttimet joissa on dd dekooderit :)

Kun vaihtaa dolby surroundista dolby digitaliin / dts:ään, niin ero on aika mellevä.

Juu noi kajarit on ihan passiiviset.. merkki vaan on Stage 5.1.. tarkottanee kai, että ne on "tarkotettu" enemmän kotiteatteri käyttöön.. tiedä sitten. Juu oisin ostanu digitaalisen vahvarin mutku tota rahoo ei ollu hirviästi sillä hetkellä, sain käytettynä halvalla ton nykyisen vahvarin.
Stereona kuuntelen nytten musaa ja ihan mukavasti humppaa kumminkin. kaveri ois myymässä audio pron acebass 8". muistaakseni se oli voittanu jonkun testinkin... kuhan tässä voittas lotossa niin vois vaikka vaihtaa tota vahvaria. heh.

Jos saanen udella, niin kysyisin minkämerkkistä tavaraa kuuluu Mtmm:n kotiteatteriin..?

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Onhan se ihan kiva harrastus, mutta ainakin mulla tällä hetkellä vähän jäissä, kun rahat ei riitä edes opiskeluun ja ruokaan...

Noi autostudion simexit ei taida kelvata edes verkonpainoiksi, kun taitavat kellua pahukset.

Itse olen ajatellut nyt rakennella dipolisubbarit ja kokeilla josko ne toimisi paremmin mun akustiikka-painajaisessa.

Sonyn Dolby Digital vv löytyy , mut vielä jos sais uuden telkkarin , ja etu-,keski-ja takakaiuttimet...Mitäs ootta tykänny noista Hifitalon Choruksista?viis sellasta pikkukaiutinta ois ihan mellevä kun tuo subikin jo löytyy(Caliber)...

mulla on noi choruksen compact 662:set takakaiuttimina, edessä amphion argonit x3, telkkuna 36"sony 50/100herzinen, dvd harman/kardon dvd20, vahvari/viritin harman/kardon avr3500 ja subbari on rel Q201e.
sanomattaki on varmaan selvää et ihan kivasti soi sekä musiikki että elokuvat.. :D

Originally posted by Mtmm
Chorus on mun mielestä ihan laadukas merkki, kotimainen kun on. Kyllä Suomessa osataan kaiutinsuunnittelu, raskasta laatua esim. Genelec ja Gradient.

Aikas kalliita ovat genelecit ja Gradientit. Mutta on ne laadukkaitakin. Vallankin Gradientit ovat muotoilultaan kauniita.

Jos haluaa hyvät kaiuttimet, niin kannattaa ostaa joku paketti josta väsää. Itsellä on Hifi 12/2, itse tehdyt tietenkin. Kannattaa miettiä tuota vaihtoehto jos olet ostamassa uusi kaiuttimia ja ei ole peukalo keskellä kämmentä

Originally posted by punttiantti
Yksi vaihtoehto on rakentaa kajarit itse. Tilaa esim. ljudian kuvastosta sopivat elementit, suotimet, liittimet yms.
Öööh...ljudialta ei vaan taida saada mitään laadukasta!
Itellä tuo kotihifi rajoittuu dvd-soittimeen! ehkä sit joskus sais teatterinkin...:rolleyes:

Mulla on 5kpl noita 12/2 ne on aikas tarkoija ja erottelevia ääneltään.Subarin ne tosin vaatisivat kaverikseen. Katsellut sopivaan rakennus sarjaa siihen. Perlesin 12 tuumasesta sais varmaan aika sopivan tohon menee refleksi kotelossa 20Hz aika suoraa. Mutta katsoo nyt miten tässä innostuu.
Hifin 50/3 on muistaakseni samat elementi kuin 12/2 mutta siinä on yksi enemmän basso elementejä.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom