Kotisali

Onko kellää mielipiteitä Buffalo Barin valinnasta. Myin jo vermeitä pois että en tarvii enää kotisalia, mutta kyllä minä tarvitsenkin niin pitää perkele ostaa uudestaan vermeitä. :LOL:

Kolme tankoa mitä olen katsellut

Itsellä kokemusta vain StrenghtShopin tangosta, mutta sitä ainakin voin suositella varauksetta 👍🏻 …ympäri vuoden suurin osa kyykyistä tulee tehtyä sillä ja välillä myös penkattua!

Toki asia mikä puhuisi tuon StrongGearin tangon puolesta on sen pituus, joka vastaa normitankoa…yllättävän paljon vaikuttaa tuommoinen 8cm ero makuuhuo…eikun siis pienessä autotallissa.

Itsellä kokemusta vain StrenghtShopin tangosta, mutta sitä ainakin voin suositella varauksetta 👍🏻 …ympäri vuoden suurin osa kyykyistä tulee tehtyä sillä ja välillä myös penkattua!

Toki asia mikä puhuisi tuon StrongGearin tangon puolesta on sen pituus, joka vastaa normitankoa…yllättävän paljon vaikuttaa tuommoinen 8cm ero makuuhuo…eikun siis pienessä autotallissa.

Itellä oli aiemmin Strength Shopin vanhempi versio. Ite säilytän tankoja pystyssä niin telineestä ottaessa tanko osui aina kattoon. Luulen että noi kaikki on toimivia. Lifemaxx vähän kalliimpi, mutta saattaa olla laadukkain, 222cm pitkä.

Oiskohan tällane säädettävä SSB hauska?

Itellä oli 17 kg ATX SSB ja se oli kyllä hyvä.

Toi Strength Shopin SSB on varmasti todella toimiva.

Kyllä nyt kävi niin himottaa toi säädettävä SSB että laitan tulemaan Tsekeistä. Samalla lähetyksellä varmaan toi heidän Buffalo Bar. Minulla on heiltä Super Curl Bar ja oli Swiss Bar. Ihan ok laatuvaikutelma.

Varmaan siinä käy käytännössä niin että kokeilee kaikki läpi ja jättää mukavimman asetuksen eikä juuri muuttele sitä ikinä. Osa noista asetuksista luulen että on turhia.

Tarkoituksena ostaa kotisalille pari 24kg kahvakuulia. Noita näyttää olevan melko erihintaisia, mikähän olisi hyvä kun haluan kisakoon kuulat ja laadukkaat jotka kestävät sitten vaikka hamaan tappiin saakka. Eleikoa ei ehkä ihan tarvitse, mutta miten vaikkapa Gymstickin Competition kettlebell malli? XXL näytti olevan edulliset, mutta kuvan perusteella sanoisin että kahva ei ole kisamitoissa ja lieköhän kestävyydeltään yhtä hyviä kuin kisamalliset.

Tarkoituksena ostaa kotisalille pari 24kg kahvakuulia. Noita näyttää olevan melko erihintaisia, mikähän olisi hyvä kun haluan kisakoon kuulat ja laadukkaat jotka kestävät sitten vaikka hamaan tappiin saakka. Eleikoa ei ehkä ihan tarvitse, mutta miten vaikkapa Gymstickin Competition kettlebell malli? XXL näytti olevan edulliset, mutta kuvan perusteella sanoisin että kahva ei ole kisamitoissa ja lieköhän kestävyydeltään yhtä hyviä kuin kisamalliset.

Minulla kaikenlaisia erilaisia kuulia ja XXL:n 32 kg kuula löytyy. Ihan hyvä kuula. Voin mitata kahvan dimensiot.

Tuli tilattua tuo StrongGear TrueSteel Buffalo Bar. 260€ toimituksineen. Ei ole kallis. Toivottavasti toi karhennus on riittävän agressiivinen. Heidän Swiss Bar ja Super Curl Bar hyviä, mutta karhennus sellai aika hellä.

Samaan tilaukseen jos ois ottanu säädettävän SSB:n niin toimitukset ois pompannu lähemmäs 200 euroon.

Pari vuotta sitte tuolta tuli Swiss ja Curl Bar 34€ toimituksella. Helveti halpa tsekeistä kotipihalle.

P*rkele.

Autotallisaliprojekti otti synkän käänteen. Lattia niin epätasainen, että power rack vaatisi sen oikaisua. Otin kolmelta firmalta tarjoukset ja ei tuosta tunnu selviävän alle 2500 euron.

Unelma elää ja päätin vetää ensi kesään asti (jolloin enemmän taaloja sukan varressa lattian uusimista varten) minimalisti-asetuksilla.

Autotallissa on jo valmiiksi ihan mainio gymstickin leuanvetotanko seinään pultattuna. Saadaan myös juoksumatto josta tuttava luopuu tilanpuutteen vuoksi.

Tarkoitus tilata tähän kaveriksi ATX:n säädettävä penkki ja hexagon-käsipainoja parit 5kg - 35 kg (lisäksi lisäpainot, joilla saan vielä hitusen painoa lisää).

Saako tällä setillä tehtyä jo järkevää perustreeniä, että pysyy kunnossa ensi vuoden salilaajennukseen asti? Tuleeko mieleen jotain olennaista lisättävää liikearsenaalin laajentamiseksi? Idea se, että treenikamat pitää voida siirtää helposti lattiaremonttia varten myöhemmin. On tullut mietittyä kuminauhoja tms.

P*rkele.

Autotallisaliprojekti otti synkän käänteen. Lattia niin epätasainen, että power rack vaatisi sen oikaisua. Otin kolmelta firmalta tarjoukset ja ei tuosta tunnu selviävän alle 2500 euron.
Lavan rakentaa ehkäpä 400-500 eurolla.
(Ainakin ennen koronaa, heh)
Saa samalla lavan.
Kakkosnelosta ja filmivaneria ja kumimatto vielä - noh, sitten ei riitä tuo 400-500, mutta alta tonnilla.

Lavan rakentaa ehkäpä 400-500 eurolla.
(Ainakin ennen koronaa, heh)
Saa samalla lavan.
Kakkosnelosta ja filmivaneria ja kumimatto vielä - noh, sitten ei riitä tuo 400-500, mutta alta tonnilla.
Lava on tarkoitus rakentaa vähän tuonnempana. Tuo ensimmäinen satsi tavaraa on käyttiskamaa sittenkin kun on lava, power rack sun muuta. Teen mieluummin lavan kerralla kunnolla ja käytän vähät projektiin budjetoidut pennini niin, että pääsen treenaamaan toivon mukaan heinäkuussa (salikorttia loppuu kesäkuun lopussa).

Onko kenelläkään kokemusta tämän tapaisista simppeleistä taljalaitteista?
ATX® Taljalaite leuanvetotankoon tai kattoon

Max. kantavuus 60 kg, mutta voisin kiinnittää tuon olemassaolevaan leuanvetotankoon ja hankkia kaveriksi ojentajaköyden ja muutaman levypainon. Matkaa leuanvetotangosta seinään on reilu 25 cm, joten aivan leveimmät levypainot ei tuohon meinaa passata, mutta mietin kaveriksi muutamia rautaisia levypainoja tyyliin 2 x 10 kg ja 2 x 5 kg (aiemmassa viestissä mainitut lisäpainot taitavat sopia lisäksi tähänkin). Parit siksi että olisivat valmiina odottamassa tankotreeniä tuonnempana ja ei riskiä siitä, että katoavat markkinoilta tässä välissä ja minulle jää sekalaisia yksittäisiä painoja.

P*rkele.

Itse ajattelin 17 vuoden jälkeen tänä kesänä rakentaa lähes koko 20 neliön autotalliin filmivaneri lattian. Lankkua pohjalle ja filmivaneria päälle. Ei kumimattoa päälle. Taidan myydä nuo 10mm kuljetinhihna matot mitkä ollu sen 17 vuotta peittämässä koko tallin lattian.

P*rkele.

Unelma elää ja päätin vetää ensi kesään asti (jolloin enemmän taaloja sukan varressa lattian uusimista varten) minimalisti-asetuksilla.

Autotallissa on jo valmiiksi ihan mainio gymstickin leuanvetotanko seinään pultattuna. Saadaan myös juoksumatto josta tuttava luopuu tilanpuutteen vuoksi.

Tarkoitus tilata tähän kaveriksi ATX:n säädettävä penkki ja hexagon-käsipainoja parit 5kg - 35 kg (lisäksi lisäpainot, joilla saan vielä hitusen painoa lisää).

Saako tällä setillä tehtyä jo järkevää perustreeniä, että pysyy kunnossa ensi vuoden salilaajennukseen asti? Tuleeko mieleen jotain olennaista lisättävää liikearsenaalin laajentamiseksi? Idea se, että treenikamat pitää voida siirtää helposti lattiaremonttia varten myöhemmin. On tullut mietittyä kuminauhoja tms.
Kovat on hinnat, mutta riippuen autotallin rakenteista (lattia, seinät, ovet, lattiakaivo) tuon pystyy itsekin tekemään, eikä varmaan kustantaisi kuin joitain satasia. Jos siis on yhtään tee-se-itse taitoja/halua.
Jos ei lattian epätasaisuus haittaa itseäsi, vaan ainoastaan räkin saamista suoraksi, niin oletko miettinyt laittaa räkkiin säädettäviä tassuja, joita käytetään esimerkiksi metallintyöstökoneiden säätämiseen suoraksi? Tämäkin tietty vaatii kevyimmillään, että porakone pysyy kädessä.

Kovat on hinnat, mutta riippuen autotallin rakenteista (lattia, seinät, ovet, lattiakaivo) tuon pystyy itsekin tekemään, eikä varmaan kustantaisi kuin joitain satasia. Jos siis on yhtään tee-se-itse taitoja/halua.
Jos ei lattian epätasaisuus haittaa itseäsi, vaan ainoastaan räkin saamista suoraksi, niin oletko miettinyt laittaa räkkiin säädettäviä tassuja, joita käytetään esimerkiksi metallintyöstökoneiden säätämiseen suoraksi? Tämäkin tietty vaatii kevyimmillään, että porakone pysyy kädessä.
Ei vinolla lattialla ole kiva vetää tai kyykätä vaikka räkin saisi suoraan.

Tuossa on lattialämmitys olemassa mikä käsittääkseni tekee hommasta vähän haastavampaa lattiatöiden kannalta. Rehellisesti sanottuna en halua ottaa riskiä, että kusen tuon tekemällä itse googlettamisen ja youtube-videoiden pohjalta.

Tossa omassa tallissa alunperin lattiakaivo mikä ei ikinä ole ollu käytössä. En tiedä onko yhtään kaatoa laitettu, sillä jos on niin se on niin olematonta etten ole ikinä huomannut. Pitääkin katsoa vatupassilla.

Nimenomaan tämä. En halua että selkä menee epätasapainossa kyykätessä.
Juu toki, jos on niin epätasainen, että ei tasapainossa pysy, niin parempi tasoittaa, kuin suoristaa pelkkä räkki.
Tuossa on lattialämmitys olemassa mikä käsittääkseni tekee hommasta vähän haastavampaa lattiatöiden kannalta. Rehellisesti sanottuna en halua ottaa riskiä, että kusen tuon tekemällä itse googlettamisen ja youtube-videoiden pohjalta.
Ei lattialämmitys itsesuoristusta estä, lisämassa vain tarkoittaa, että lattia reagoi hiukan hitaammin lämpötilamuutoksiin. Jos ei siis ole lattiassa mitään kymmenien senttien epätasaisuuksia ja valu ei pääse vuotamaan ovesta ulos, niin pystyy tasoittamaan hyvin notkealla valumassalla joka tasoittuu itse. Tietty kuivumisaika on pidempi kuin paksummalla massalla.

Mutta ei se ole väärin teettää hommaa muillakaan, kukin tyylillään.

Back
Ylös Bottom