Kotisali

Gofitness on hyvä kauppa jos tavara on heillä varastossa. Nopea toimitus ja ovat vastailleet sähköpostiin hyvin. Jos ei ole varastossa tavara niin sitten voi kestää pitkäänkin.

Tästä hyvyydestä rohkenen olla eri mieltä. Tai siis jos varastossa, niin ok. Mut jos lukee 1-4 viikkoa niin se voi olla puoli vuotta - pari vuotta - ei koskaan. Ja sit jos varastomies on sairaslomalla, niin mitään et saa vaikka ite hakisit varastosta, vaikka oliskin varastossa. Ja sehän tuntuu olevan elämäntapasaikkaristi tai sit vaan niin sairas, että aina sairaslomalla.

Strengthshopilta / Sportkraftilta / HCprolta ei tarvi ainakaan kuunnella paskoja selityksiä.

Oon ollut paria tuotetta vailla pitkään mitä ikävä kyllä vaan Gofitness myy ellei tilais USAsta jne. Ollut sama 1-4 viikkoa toimitusaika jo varmaan vuoden ja kysyin maaliskuussa, et onko oikeesti jos tilaan (koska tuollahan ei oikeesti koskaan saa mitään muuta kuin jos lukee "varastossa"), niin vastaus oli että "ehkä syyskuussa saadaan". Ja edelleen 4 kk jälkeen tuotteissa nettisivulla lukee 1-4 vkoa. Mielestäni tää on härskiä asiakkaan vedättämistä, että ylioptimistisilla toimitusajoilla koitetaan saada tilauksia.

Myös sähköpostivastausten taso on mallia amatööri+töykeä. Mitähän se sitten ongelmatilanteissa, jos ei saatavuuskyselyissäkään viitsi...
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Itsellä kanssa ihan hyvä kokemus gofitnessiltä. En epäile yhtään jos jollain on ollut ongelmia mutta omalla kohdalla tuotteet jotka tilasin tulivat parissa päivässä pihaan. Ja yksi tuotteista oli sellainen mitä ei heti pystynyt toimitamaan niin aspasta oltiin yhteydessä ja kysyttiin että vaihdetaanko vastaavaan tuotteeseen.
 
Tästä hyvyydestä rohkenen olla eri mieltä. Tai siis jos varastossa, niin ok. Mut jos lukee 1-4 viikkoa niin se voi olla puoli vuotta - pari vuotta - ei koskaan. Ja sit jos varastomies on sairaslomalla, niin mitään et saa vaikka ite hakisit varastosta, vaikka oliskin varastossa. Ja sehän tuntuu olevan elämäntapasaikkaristi tai sit vaan niin sairas, että aina sairaslomalla.

Strengthshopilta / Sportkraftilta / HCprolta ei tarvi ainakaan kuunnella paskoja selityksiä.

Oon ollut paria tuotetta vailla pitkään mitä ikävä kyllä vaan Gofitness myy ellei tilais USAsta jne. Ollut sama 1-4 viikkoa toimitusaika jo varmaan vuoden ja kysyin maaliskuussa, et onko oikeesti jos tilaan (koska tuollahan ei oikeesti koskaan saa mitään muuta kuin jos lukee "varastossa"), niin vastaus oli että "ehkä syyskuussa saadaan". Ja edelleen 4 kk jälkeen tuotteissa nettisivulla lukee 1-4 vkoa. Mielestäni tää on härskiä asiakkaan vedättämistä, että ylioptimistisilla toimitusajoilla koitetaan saada tilauksia.

Myös sähköpostivastausten taso on mallia amatööri+töykeä. Mitähän se sitten ongelmatilanteissa, jos ei saatavuuskyselyissäkään viitsi...

Jestas sentään. Ite jos ajelisin 250 km per suunta niin menisin itse väkisin varastoon hakemaan kamat jos ne siellä on.
 
Aika paljon varmaan auttaisi jos tietäisi kuinka paljon tilaa on käytettävissä eli leveys ja syvyys (mahdollisesti korkeus), jos laitteista haluaa suosituksia. Strength shop on omalla kohdalla ollut luotettava toimittaja, vaikka en korona-aikana sieltä olekaan tilannut ja toimituskulut ovat olleet kohtalaiset painoon ja nopeuteen nähden. Itsellä on Bodycraftin F430, joka ei nyt ole pienin mahdollinen, mutta tarjosi lisävarusteena tulleilla taljoilla sen verran monipuolisuutta, että olen ollut tyytyväinen.
Eli leveyttä 270cm, syvyyttä 260cm ja korkeus 250cm

Mä en ole edes painopakallisia pahemmin harkinnut kun monissa tuntuu olevan se yks pakka maxattu johonkin 70-90kg, tämä F430 kuitenkin käyttää ylä ja alataljassa molempia pakkoja?
 
Viimeksi muokattu:
Tästä hyvyydestä rohkenen olla eri mieltä. Tai siis jos varastossa, niin ok. Mut jos lukee 1-4 viikkoa niin se voi olla puoli vuotta - pari vuotta - ei koskaan. Ja sit jos varastomies on sairaslomalla, niin mitään et saa vaikka ite hakisit varastosta, vaikka oliskin varastossa. Ja sehän tuntuu olevan elämäntapasaikkaristi tai sit vaan niin sairas, että aina sairaslomalla.

Strengthshopilta / Sportkraftilta / HCprolta ei tarvi ainakaan kuunnella paskoja selityksiä.

Oon ollut paria tuotetta vailla pitkään mitä ikävä kyllä vaan Gofitness myy ellei tilais USAsta jne. Ollut sama 1-4 viikkoa toimitusaika jo varmaan vuoden ja kysyin maaliskuussa, et onko oikeesti jos tilaan (koska tuollahan ei oikeesti koskaan saa mitään muuta kuin jos lukee "varastossa"), niin vastaus oli että "ehkä syyskuussa saadaan". Ja edelleen 4 kk jälkeen tuotteissa nettisivulla lukee 1-4 vkoa. Mielestäni tää on härskiä asiakkaan vedättämistä, että ylioptimistisilla toimitusajoilla koitetaan saada tilauksia.

Myös sähköpostivastausten taso on mallia amatööri+töykeä. Mitähän se sitten ongelmatilanteissa, jos ei saatavuuskyselyissäkään viitsi...
Niin. Siksi sanoin että jos on varastossa. Samat kokemukset itselläkin että jos on se 1-4vk niin ei kannata tilata.
 
Nyt tarvis ihmisten mielipiteitä ja tietoa suomessa ja vaikka euroopastakin tulevilta kyykkyhäkki valmistajilta ja niitä myyvistä verkkosivuista. Olen siis erittäin naftiin tilaan hommamassa kyykkyhäkkiä ala- ja ylätaljalla. Kuntokauppa, gorillasports, amazon.uk kaikki myyvät suhteellisen samaa kevyempää mallia, tonnin enemmän jos haluaa maksaa Go!fitness tarjoaisi jykevämpää ATX -merkkiä. ATX merkistä olen lukenut hyvää, mutta gofitness sivusta vain huonoa. Tarkoituksena on etsiä kyykkyhäkki joka kestää vuosia, taljalla pitäisi muutama vuosi pärjätä kunnes on tilaa levittää kotisalia isompaan huoneeseen.
Eli nyt tarvittaisiin ihmisten omia kokemuksia kyseisten sivujen toimitusten ja laitteiden suhteen, tai vaikka kokonaan uusia ehdotuksia.
Tähän ois tietenkin kannattanut laittaa alunperinkin tilan mitat eli leveyttä 270cm, syvyyttä 260cm ja korkeus 250cm ja minkäänlainen lattiaan/seinään pulttaaminen ei ole mahdollista
 
Tähän ois tietenkin kannattanut laittaa alunperinkin tilan mitat eli leveyttä 270cm, syvyyttä 260cm ja korkeus 250cm ja minkäänlainen lattiaan/seinään pulttaaminen ei ole mahdollista
Leveys 270 cm miinus tanko 220 cm jaettuna kahdella niin jää tangon päihi 25 cm tilaa lastata kiekkoja... Kuulostaa toivottomalta.
 
Leveys 270 cm miinus tanko 220 cm jaettuna kahdella niin jää tangon päihi 25 cm tilaa lastata kiekkoja... Kuulostaa toivottomalta.

Ite en hommais normi levytankoa tollaseen tilaan missään nimessä.

Hommaisin varmaan tällasen

 
Tai sit jotku säädettävät kässärit 4-41 kg tjsp. + säädettävä vinopenkki / puolapuut / rekki / kahvakuulaa tms... Voihan sitä kyykkiä tuolla komerossa vaikka pistoolina.

PS. Angles90 on aika pätevä koti- tai matkagymi. Tai vaikka mettään tai puistoon tms.

 
Eli leveyttä 270cm, syvyyttä 260cm ja korkeus 250cm

Mä en ole edes painopakallisia pahemmin harkinnut kun monissa tuntuu olevan se yks pakka maxattu johonkin 70-90kg, tämä F430 kuitenkin käyttää ylä ja alataljassa molempia pakkoja?

Itse rakensin oman salin kevään aikana ja huone on jopa pienempi kuin sinulla, vain noin 6,7 neliötä jossa yhdellä seinustalla sähkökaappi & liukuovi, toisella seinustalla taasen ikkuna & patteri.

Teen vapailla painoilla mavea, kyykkyä, penkkiä jne. vaatii toki tarkkaavaisuutta ja minkäänlaisiin virheisiin ei yksinkertaisesti ole vain varaa :)

Askelkyykyt ym. käsipainoilla tehtävät liikkeet teen toki suosiolla eteisen puolella.

Kuten kuvasta näkyy muutamaa laitetelinettä lukuunottamatta kaikki tuotteet hankittu gofitnessistä, toimitusajat olivat pitkiä joten kärsivällisyyttä tarvitaan jos on tarkoitus tilata jotain mitä ei löydy suoraan varastosta.

Vielä olisi tarkoitus tilata lisää varusteita, tankoja, taljoja mutta todennut että ostan vasta sitä mukaan kun tuotteita löytyy suoraan varastosta, ennakkoon en halua maksaa johtuen toimitusten pitkistä ajoista sekä saatavuus epävarmuudesta.

Mitä tulee asiakaspalveluun, viestittely saattaa tuntua joskus hieman töykeältä mutta hommat silti hoidetaan, tosin vaatii ostajalta aktiivisuutta kyselyjen merkeissä. Itse tein lukuisia huomattavia muutoksia tilauksiin ja kaikki hoidettiin mukisematta. Sain palauttaa tuotteita jotka olivat olleet minulla jo kuukausia, toki nämä käyttämättöminä, näistä sain myös täyden rahallisen palautuksen, yhtä tosin vielä odottelen (viime viikolla palautettu).

En tiedä kuinka monta henkilöä varastossa työskentelee mutta noudoissa lähes poikkeuksetta on samainen nuori mies ollut hyvin avulias ja pyytämättä kantanut tavaraa autoon. Kerran eräs nainen otti vastaan tuote palautukseni, hän vain seurasi sivusta kun kannoin tavaraa varaston puolelle mutta rehellisesti sanoen, en odottanutkaan häneltä apuja.

Eräs toimitettu tuote oli myöd viallinen ja tämä tuotiin minulle suoraan kotiin, parisen viikkoa tässä vaihdossa meni ja tässäkin vaadittiin allekirjoittaneen aktiivisuutta ja hieman ilmeisesti onneakin.

Todella tyytyväinen siis kokonaisuutena gofitnessin palveluun, eritoten ATX:n tuotteisiin vaikka aika kalliita ovatkin. ATX-tuotteiden saatavuus ongelmia näyttäisi olevan kaikkialla ympäri eurooppaa ja aika pitkälti myös samoissa tuotteissa mitä olen itse seurannut.

Allekirjoittaneella olisi myynnissä muutama ylimääräinen ATX:n 20kg teräspainolevy joihin onnistuin aiheuttamaan heti alkuunsa muutamat naarmut (gofitness ei ymmärrettävästi suostunut ottamaan näitä takaisin). Yksityisviestiä jos kiinnostaa.

 

Liitteet

  • E84EC6A0-CE73-4071-8170-51F75F7032D5.jpeg
    E84EC6A0-CE73-4071-8170-51F75F7032D5.jpeg
    94,5 KB · Katsottu: 294
Eli leveyttä 270cm, syvyyttä 260cm ja korkeus 250cm

Mä en ole edes painopakallisia pahemmin harkinnut kun monissa tuntuu olevan se yks pakka maxattu johonkin 70-90kg, tämä F430 kuitenkin käyttää ylä ja alataljassa molempia pakkoja?
Yksi pakka tuossa mun taljassa vaan on, mutta lisäksi on vielä tapit kiekoille. Mutta jos tuo tilan leveys on 270cm niin kuten jo masaf2 mainitsi niin normikokoisia laitteita ei tuohon ehkä kannata lähteä hakemaan. Tietty jos työkalut pysyy kädessä niin voihan noita häkkejä hiukan modata kapeammiksi, mutta vaatinee myös lyhyemmän tangon. Esimerkiksi itselläni on reilu 50cm tangosta seinään ja tämäkin tuntuu välillä ahtaalta.
 
Itse rakensin oman salin kevään aikana ja huone on jopa pienempi kuin sinulla, vain noin 6,7 neliötä jossa yhdellä seinustalla sähkökaappi & liukuovi, toisella seinustalla taasen ikkuna & patteri.

Teen vapailla painoilla mavea, kyykkyä, penkkiä jne. vaatii toki tarkkaavaisuutta ja minkäänlaisiin virheisiin ei yksinkertaisesti ole vain varaa :)

Askelkyykyt ym. käsipainoilla tehtävät liikkeet teen toki suosiolla eteisen puolella.

Kuten kuvasta näkyy muutamaa laitetelinettä lukuunottamatta kaikki tuotteet hankittu gofitnessistä, toimitusajat olivat pitkiä joten kärsivällisyyttä tarvitaan jos on tarkoitus tilata jotain mitä ei löydy suoraan varastosta.

Vielä olisi tarkoitus tilata lisää varusteita, tankoja, taljoja mutta todennut että ostan vasta sitä mukaan kun tuotteita löytyy suoraan varastosta, ennakkoon en halua maksaa johtuen toimitusten pitkistä ajoista sekä saatavuus epävarmuudesta.

Mitä tulee asiakaspalveluun, viestittely saattaa tuntua joskus hieman töykeältä mutta hommat silti hoidetaan, tosin vaatii ostajalta aktiivisuutta kyselyjen merkeissä. Itse tein lukuisia huomattavia muutoksia tilauksiin ja kaikki hoidettiin mukisematta. Sain palauttaa tuotteita jotka olivat olleet minulla jo kuukausia, toki nämä käyttämättöminä, näistä sain myös täyden rahallisen palautuksen, yhtä tosin vielä odottelen (viime viikolla palautettu).

En tiedä kuinka monta henkilöä varastossa työskentelee mutta noudoissa lähes poikkeuksetta on samainen nuori mies ollut hyvin avulias ja pyytämättä kantanut tavaraa autoon. Kerran eräs nainen otti vastaan tuote palautukseni, hän vain seurasi sivusta kun kannoin tavaraa varaston puolelle mutta rehellisesti sanoen, en odottanutkaan häneltä apuja.

Eräs toimitettu tuote oli myöd viallinen ja tämä tuotiin minulle suoraan kotiin, parisen viikkoa tässä vaihdossa meni ja tässäkin vaadittiin allekirjoittaneen aktiivisuutta ja hieman ilmeisesti onneakin.

Todella tyytyväinen siis kokonaisuutena gofitnessin palveluun, eritoten ATX:n tuotteisiin vaikka aika kalliita ovatkin. ATX-tuotteiden saatavuus ongelmia näyttäisi olevan kaikkialla ympäri eurooppaa ja aika pitkälti myös samoissa tuotteissa mitä olen itse seurannut.

Allekirjoittaneella olisi myynnissä muutama ylimääräinen ATX:n 20kg teräspainolevy joihin onnistuin aiheuttamaan heti alkuunsa muutamat naarmut (gofitness ei ymmärrettävästi suostunut ottamaan näitä takaisin). Yksityisviestiä jos kiinnostaa.

Juuri tämän kaltainen setuppi itseänikin kiinnostaisi hommata. Onko tuollaisenkin atx -telineen kokoaminen haasteellista, etenkin vähän ahtaammassa huoneessa?
 
Juuri tämän kaltainen setuppi itseänikin kiinnostaisi hommata. Onko tuollaisenkin atx -telineen kokoaminen haasteellista, etenkin vähän ahtaammassa huoneessa?

Ohjeen mukainen suositus taljan kohdalla taisi olla kaksi henkilöä mutta kokosin setin juhannuksena joten en kehdannut edes kysyä ketään, kaksi iltaa kokoamisessa meni, tein ihan kaikessa rauhassa.
 
Eli leveyttä 270cm, syvyyttä 260cm ja korkeus 250cm

Mä en ole edes painopakallisia pahemmin harkinnut kun monissa tuntuu olevan se yks pakka maxattu johonkin 70-90kg, tämä F430 kuitenkin käyttää ylä ja alataljassa molempia pakkoja?
Huomioi, että Gofitnessin painopakallisista kyykkyräkeistä saa lyhyempiä siirtämällä räkkiä eteenpäin vaakajaloillaan ja sen myötä tuoda taljaa räkin vaakajalkojen sisään. Idea selviää, kun vertaa malleja 750 ja 770. Tällä saa räkistä 20 cm lyhyemmän. Itse kasasin sen niin. Lisäksi 750:n leuanvetotankoa voi alentaa kääntämällä ylävaakaputket päinvastoin, jolloin leukoja voi vedellä matalammassakin tilassa. Kasaaminen kesti puoli päivää kahdelta hengeltä.

Gofitnessistä olen saanut hyvää palvelua. Sain hyviä neuvoja ja ainakin puhelimessa rehellisesti avattii saatavuustilannetta. Hanurista on heidän nettisivujen "1-4 viikkoa" saatavuus, joka ei pidä käytännössä paikkaansa ainakaan ATX-kamojen kanssa.

Jos tavaraa ei ole varastossa, kannattaa lähtökohtaisesti valmistautua odottamaan puoli vuotta. Hinnat tuntuvat koko ajan nousevan, jolloin etukäteistilaamisessa voi olla rahallinen etu.

HC GYM:stä on myös hyviä kokemuksia. Heidän toimitukset ovat olleet supernopeita.
 
Millaisissa tiloissa kerrostaloasujille on punttivehkeitä? Itselläni ei ole nyt autotallia tmv. jossa voisi punttailla. Asunnossa varmaan tulee liikaa meteliä. Periaatteessa mikä tahansa lämmin tilakin kelpaisi, miten nuo varastohotellit yms? Omilla asuinmestoilla on varastohotelli auki 24/7. Kai johonkin 15 neliön lämpöiseen varastoon saa sen verran salikamoja että pärjää. Ainakin penkkivehkeet, 4x20kg, 2x10kg, 2x2,5kg ja 2x1kg levyt. Ehkä myöskin mutkatanko haukkaa varten.
 
Idea: entäpä jos laittaisi oman puuhastelupaikan merikonttiin? Olen muuttamassa Raumalle syksyllä ja siellä sellaisia harrastuspaikkoja on aika nihkeästi tarjolla vuokralle ja kuntosalitarjontakin aika heikkoa.
Duunin puolesta on kyllä sali, mutta jos haluaisinkin oman paikan. Tässä esimerkki:

View: https://www.youtube.com/watch?v=aY0e4eFlxC0


Sähkön varmaan saisi järkättyä, ainakin Rauman satamassa on ollut asfalttikenttää vuokrattavana ja varmasti pistoke on jossain tolpassa. Tietenkin muuten agregaatilla. Merikontin voisi eristää myös talvea varten.
 
Tässä omaa kotisaliprojektia aloittelemassa, mutta lattiaratkaisu mietityttää. Autotalliin olen tätä rakentamassa betonilattian päälle, ja mielelläni laittaisin jonkinlaisen kumilattian siihen. Onko suosituksia millaista ja mistä hankkia? Tavoitteena ei ole paiskoa painoja apinan raivolla, mutta vähän hiljentää kolinaa mavettaessa ja pidentää painojen elinikää.
 
Tässä omaa kotisaliprojektia aloittelemassa, mutta lattiaratkaisu mietityttää. Autotalliin olen tätä rakentamassa betonilattian päälle, ja mielelläni laittaisin jonkinlaisen kumilattian siihen. Onko suosituksia millaista ja mistä hankkia? Tavoitteena ei ole paiskoa painoja apinan raivolla, mutta vähän hiljentää kolinaa mavettaessa ja pidentää painojen elinikää.
Tästä: https://sportkraft.net/tuote/kumilaatta-1x1m-20kpl-era/. On tosin varastosta lopussa. Vaihtoehto sitten HC Gym, mutta sielläkin taitaa olla lopussa.
Minusta metri x metri palaa 30mm paksuna on hyvä lattia. Toimii tosi hyvin, eikä ainakaan meikäläisen alla anna periksi (yhteensä n. 250-300 kg jalkapohjille painetta). Sama käyttö itsellänikin eli mave, käsipainot jne osuvat lattiaan, mutta ei pudotteluja polvia korkeammalta.
 
Back
Ylös Bottom