Kotisali

Onko sinulla tuosta kokemusta? Tuo tanko on luonnollisesti googlaillessa tullut vastaan, mutta tangon kuvauksesta saa sen käsityksen että laakerointina on pelkkä kupariholkki joka ei kyllä nykyisessä tangossa ole herättänyt kovinkaan vahvaa luottamusta. Saatika pyörinyt kovin herkästi.

Ei tuota, mutta ATX Power Bearing Bar painonnostotanko oli ja pyöri pirun herkästi ja tuo competition bar ei pitäisi huonompi olla.

Nyt ATX Black Mamba voimanostotanko. On muuten pirusti tullut ATX:ltä lisää tankoja ja hyvän oloisia tankoja. On mahtava hinta/laatu.

Tässä se mikä pyöri pirun hyvin.

 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO

ATX:ltä rosteri tanko alle 400€. Ivanko rosteritanko maksaa tonnin. Nyt jos perustankoa olisin ostamassa niin varmaan menisin tolla.
 
Kannattaa melkein kysyä Gofitnessiltä kumpi on parempi painonnostotanko Power Bearing Bar vai Competition Bar. Hinta eurolleen sama.
 
Viimeksi muokattu:
Mikäs on nykytilanne kaupoissa mutkatangoissa, d 50mm? Onko viimeaikaisia kokemuksia?

Jos saisi halvalla hyvän (<50e), niin voisi harkita kotisalille. Jotenkin suoralla tangolla ei sama pumpata hauista ja ranskalaista punnerrusta ois kiva tehdä.
 
Mikäs on nykytilanne kaupoissa mutkatangoissa, d 50mm? Onko viimeaikaisia kokemuksia?

Jos saisi halvalla hyvän (<50e), niin voisi harkita kotisalille. Jotenkin suoralla tangolla ei sama pumpata hauista ja ranskalaista punnerrusta ois kiva tehdä.

Ostin Strengthshopin halvan mutkatangon. En diggaillut kulmista ja laakeroinnista ja tangon ohuudesta. Ostin Gofitnessiltä tuon KULMA-/MUTKATANKO, OLYMPIA BLACK 50 MM. Siitä olen tykännyt.
 
Ostin Strengthshopin halvan mutkatangon. En diggaillut kulmista ja laakeroinnista ja tangon ohuudesta. Ostin Gofitnessiltä tuon KULMA-/MUTKATANKO, OLYMPIA BLACK 50 MM. Siitä olen tykännyt.
Kiitos kommentista! Tuota Gofitnesiä olen harkinnutkin. Täytyynee tilailla jossakin vaiheessa.
 
Laitetaan tänne kun kuitenkin aiheeseen liittyy. Tietääkö kukaan Turun suunnalta levynleikkausfirmaa, josta saisi järkevään hintaan teetettyä erinäisiä paloja, joista sitten itse rakentelisin salivermeitä? Lähinnä laserilla leikkaavia, vesileikkauksen hinta on jo selvillä. Googlesta katsellut ja laittanut muutamaan paikkaan kyselyä, mutta yhdestä sain vastauksen, että ei sovellu heidän yritykselleen (ilmeisesti ei olisi tullut tarpeeksi hintaa), muista ei vielä vastausta. Myös tangon karhennukset (ristipyällys) pitäisi jossain teettää.
 
Tuolla saattaisi onnistua.
 
Mikä tanko juniorille penkkiin, kyykkyyn ja maveen? Mielellään laakeroitu, 10-15kg, max 25mm halkaisijalla. Olisi tietenkin kiva jos pysyisi lähellä 100e hintaluokkaa? :)
 
Mikä tanko juniorille penkkiin, kyykkyyn ja maveen? Mielellään laakeroitu, 10-15kg, max 25mm halkaisijalla. Olisi tietenkin kiva jos pysyisi lähellä 100e hintaluokkaa? :)
Kyykkypenkkimavelle mieluumin puslilla tai pusla+laakeri. Painonnostoon sitten tarvitaan hyvin luistavat laakerit. Alle ~300e ei taida paljoa kunnollisia olla niin varmaan ihan sama minkä ottaa. Voithan myös ostaa ihan asiallisen tangon joka kestää juniorista senioriksi asti, jos sellaisia nyt tässä maailmantilanteessa sattuu saamaan.
 
Hei!

Olen miettinyt pienen salinurkkauksen rakentamista reilut kymmenen vuotta vanhaan kerrostalokämppään. Tämä kokonaisuus tulisi sisältämään tukevan kyykkyräkin (jonka alla kumimatto), vinopenkin ja vapaita painoja. Kestäisivätkö lattian rakenteet kyseisen setin? En mavettaisi enkä tiputtelisi painoja.
 
Viimeksi muokattu:
Vaikea antaa 100% varmuudella vastausta, koska ei ole tiedossa rakenteet, eikä ole rakennesuunnittelijan tutkintoa, mutta eiköhän nuo kerrostalojen välipohjat taida olla jotain ontelolaattaa, joka jonkin verran kestää kuormitusta. Riippuu sitten ihan romuista joita nurkkaasi haluat kuinka paljon niistä kuormaa tulee. Luulen, että varmaa vastausta et täältä saa ja vaikka saisitkin, niin omalla vastuulla kuitenkin joudut menemään, jos ei lattia kestäkään ja räkki kiekkoineen on alakerran mummon niskassa.
 
No jos miettii, että kämpän lattia ei kestäisi esim. 300 kiloa, niin pitäisi jo varoa, ettei ole montaa ihmistä huoneessa kerrallaan. Eiköhän nuo tuhansia kiloja kestä ihan helposti.

e: pikagoogletus kertoo, että vesisänky painaa 90-800kg, että siihen nähden saa aika paljon laittaa painoja vs. painavamman pään vesisänky
 
Viimeksi muokattu:
Kyykkyhäkin painokin jakautuu lattialla laajalle aluueelle. Sekä kun hahmottaa kuinka paljon kuormaa lattiasi kantaa tällä hetkellä kun laskee seinät, kaapit ja muut esineet/irtaimisto.

Ja jos miettii, että joku omistaa flyygelin niin sellaisen paino voi olla lähemmäs 300 kg.
 
Toki se lattia varmaan sen painon kestää, mutta entä jos rakenteissa on jotain mikä on heikentänyt lattiaa, esim. valmistusvirhe laatassa ja menisi paskaksi muutenkin muutaman vuoden sisällä. Luuletteko todella, että ei aleta 90s_kynäniskalta kyselemään vaurioiden korvausta? Ei siinä varmaankaan maksumieheksi joudu, mutta mua ainakin vituttaisi tuollainen tilanne, johon ei oikein perusteluksi kelpaa "Youtubessa joku veti maasta 400kiloa kerrostalokämpässään". Sitä vaan.
 
Back
Ylös Bottom