Kotisali

Nyt saapui gymstickin räkin loput osat ja sali saatiin valmiiksi.

Yhteshinnaksi tuli 1648 euroa.

sali_valmis.jpg

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Hyvä räkki (y) Itellä ollut jo pitkän tovin. Ei mennyt rahat kyllä hukkaan!

Vähän jouduin lyhentämään noita "kielekkeitä" tankotelineestä. Aivan liian korkeat miusta.

Onko jollain tietoa/kokemusta hyvästä alle 2 metriä korkeasta ylä/alataljasta?

Kotisalia on tullut suunniteltua ja räkiksi olisi tarkoitus hommata ATX:n Power rack PRX-710.
Siihen löytyy myös integroitava talja laite mutta kuinkakohan laadukas tuo mahtaa olla:

Mitään muuta hyvää alle 2 metria korkeaa taljaa en ole löytänyt

Tosi hienoja saleja jengi on rakentanut, rahaakin on mennyt, kateellinen olen, koska oma sali on tein itse ja säästin-tyylillä tehty, hintaa yhteensä on alle 300e tullut sillä tavalla.

Miten lämmittelette leuanvetoa varten, te raavaat ihmiset jotka saavat alle 10 leukaa omalla painolla ja jolla ei ole taljaa himassa? Oon vempannut kuminauhalla perseelläni lattialla istuen, eikä se ihan optimaaliselta tunnu. Toki soutaa voi monin tavoin, mut siihen se lämmittely jää. Jotain kevennettyjä hyppyleukoja kenties?

Tosi hienoja saleja jengi on rakentanut, rahaakin on mennyt, kateellinen olen, koska oma sali on tein itse ja säästin-tyylillä tehty, hintaa yhteensä on alle 300e tullut sillä tavalla.

Miten lämmittelette leuanvetoa varten, te raavaat ihmiset jotka saavat alle 10 leukaa omalla painolla ja jolla ei ole taljaa himassa? Oon vempannut kuminauhalla perseelläni lattialla istuen, eikä se ihan optimaaliselta tunnu. Toki soutaa voi monin tavoin, mut siihen se lämmittely jää. Jotain kevennettyjä hyppyleukoja kenties?

Yksi vaihtoehto on tehdä leukoja sillä kuminauhalla. Eli kevennettyä versiota.

Jos leukoja menee ’alle kymmenen’ josta voisi kuvitella, että niitä menee noin 5 aika helposti, niin lämmittelyksi 3-4 toiston sarjoja. Eri murhe sitten, jos ei saa tyyliin yhtään itse.

Ihan kunnon yleislämpö kannattaa ottaa, vaikka jotain niitä punnerrus+loikka ylös kuntopiiri jutskia tms. koko kropan liikettä silleen että ihan selkeästi hengästyy ja pikkusen tulee hikeäkin pintaan. Ei tartte olla mitenkään spesifiä leuanvedolle. Sitten vähän spesifimpiä hauista kääntää lämpimäksi, band pull apartia tms, sitten yks leuka, vähän veivailee jotain, kaks leukaa, sitten useampi, sitten lisäpainolla, näin mulla menee. Olen kanssa tosi huono lämpiämään ja kylmiltään leuanveto työsarja olisi todella epämiellyttävää miltei kivuliasta ja tuloskin olisi varmasti umpisurkea.

Viimeksi muokattu:
Ihan kunnon yleislämpö kannattaa ottaa, vaikka jotain niitä punnerrus+loikka ylös kuntopiiri jutskia tms. koko kropan liikettä silleen että ihan selkeästi hengästyy ja pikkusen tulee hikeäkin pintaan. Ei tartte olla mitenkään spesifiä leuanvedolle. Sitten vähän spesifimpiä hauista kääntää lämpimäksi, band pull apartia tms, sitten yks leuka, vähän veivailee jotain, kaks leukaa, sitten useampi, sitten lisäpainolla, näin mulla menee. Olen kanssa tosi huono lämpiämään ja kylmiltään leuanveto työsarja olisi todella epämiellyttävää miltei kivuliasta ja tuloskin olisi varmasti umpisurkea.

10min hyppynarua ja dynaamiset lämmöt päälle tulee tehtyä joka kerta, näillä massoillakin vielä, lämpenee aivan varmasti. Paljon hyviä vastauksia!
Kohta alkaa tuhina kuulumaan kahdesta huoneesta, se tarkoittaa et isi menee kyykkäämään.
Jos jumala on pakkiksella, anna plz kuopukselle edes 7h unta ensi yönä! :ROFLMAO:

Ne kuminauhat voi laittaa siihen leuanvetotankoon kiinni ja siinä sulla on ”ylätalja”. Tangon korkeudesta riippuen tekee sitten istuen tai seisten. Vai tarkoittiko toi vemppaaminen just sitä?

Ne kuminauhat voi laittaa siihen leuanvetotankoon kiinni ja siinä sulla on ”ylätalja”. Tangon korkeudesta riippuen tekee sitten istuen tai seisten. Vai tarkoittiko toi vemppaaminen just sitä?
Tarkoitti. Ihan rehellisellä vesselin vemppaamisella saa yhtä hyvän tuntuman latissimus dorsiin.

Tästä ei ny kyllä käy ilmi, että mistä kohtaa tuo ois rumempi ku joku halpatuotanto kiinanrimpula. Ja, toimivuus tärkeintä.

Muutama ratkaisu tehty sen ehdoilla mitä rautaa on töissä menossa roskiin. Onhan tuo toiminut.
Varmistusketjut on käytännössä hieman hankalammat käyttää mitä ajattelin. Toki se helpottaisi että maalaa merkit yleisimpiin korkeuksiin.

Joo, eipä tuossa räkissä ole mitään vikaa (y) On se ainakin 20 kertaa komiampi kun miun tekemä puuräkki, mutta sekin ajaa kyllä asiansa.

Ootko aatellut että käyttäisit varmistukseen jotain kuorma liinoja tms? Olisiko helpommat. Voisi merkata liinaan hyvän korkeuden, ja sitten aina kiristää vain siihen kohtaan. Tämä vaan idea, toimivuutta en takaa :D

Joo, eipä tuossa räkissä ole mitään vikaa (y) On se ainakin 20 kertaa komiampi kun miun tekemä puuräkki, mutta sekin ajaa kyllä asiansa.

Ootko aatellut että käyttäisit varmistukseen jotain kuorma liinoja tms? Olisiko helpommat. Voisi merkata liinaan hyvän korkeuden, ja sitten aina kiristää vain siihen kohtaan. Tämä vaan idea, toimivuutta en takaa :D

Taidan vielä säheltää ketjujen kanssa. Kiliseekin niin kivasti.
Ketjut on kiinni vähän muokatussa u-palkissa joka liukuu telineen päällä.

Jos kyllästyn säätämään niin ainahan voin tehdä perinteiset turvaraudat.

Taidan vielä säheltää ketjujen kanssa. Kiliseekin niin kivasti.
Ketjut on kiinni vähän muokatussa u-palkissa joka liukuu telineen päällä.

Jos kyllästyn säätämään niin ainahan voin tehdä perinteiset turvaraudat.

Joo ja siis varmasti ajaa ketjut asiansa! Itteeni vituttais se kilinä 🤣 siks ite kotona päällystäny räkkiä mahdollisimman paljon ettei vaan rauta ois rautaa vasten 🙂

Joo ja siis varmasti ajaa ketjut asiansa! Itteeni vituttais se kilinä 🤣 siks ite kotona päällystäny räkkiä mahdollisimman paljon ettei vaan rauta ois rautaa vasten 🙂

Ei mun tartte miettiä salin kolinoita. Bunkkeri sijaitsee vanhempien maatilalla vanhassa pannuhuoneessa, joten saan rymistellä rauhassa.

Toki ymmärrän sun videoiden perusteella miksi olet pehmustanut räkin.

Ei mun tartte miettiä salin kolinoita. Bunkkeri sijaitsee vanhempien maatilalla vanhassa pannuhuoneessa, joten saan rymistellä rauhassa.

Toki ymmärrän sun videoiden perusteella miksi olet pehmustanut räkin.

Siis itteeni ärsyttää semmonen turha kilinä ja kolina ihan työpaikallakin ku reenaan 🙂 tuosta syystä koitan panostaa ihan vaan kumipäällysteisiin kiekkoihinkin.

Omat viimeisimmät hankinnat:

WhatsApp Image 2020-04-18 at 15.48.51.jpeg

Akselin sain lainaan, mutta varmaan tuommoinen 50mm akseli tulee ihan omaksikin jossain vaiheessa ostettua :) Mukava lisä.

Viimeksi muokattu:
Laitetaan nyt kuva omastakin salista. Räkki on omaa tuotantoa. Ruma mutta toimiva.

Paljonkos sulla on tossa huoneessa leveyttä? Mietin räkin laittamista 263cm leveän huoneen päätyyn, mutta arveluttaa tuo tilan riittävyys. Kun 220cm leveää tankoa tuossa lähtee lastaamaan, niin riittääköhän se 20cm vapaa tila tangon kummassakin päässä vai alkaako ahtaus vain vituttaa..

Paljonkos sulla on tossa huoneessa leveyttä? Mietin räkin laittamista 263cm leveän huoneen päätyyn, mutta arveluttaa tuo tilan riittävyys. Kun 220cm leveää tankoa tuossa lähtee lastaamaan, niin riittääköhän se 20cm vapaa tila tangon kummassakin päässä vai alkaako ahtaus vain vituttaa..

Olikohan leveyttä 274cm. Mahtuu vielä lastaamaan tangon.
Vetää mahan sisään kun kulkee tangon ja seinän välistä.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom