Kotisali

Voi jeesus kyllä on tavaraa! :puntti: Pääsis itsekkin kohta varustamaan omaa kotisalia. Lattiapinta-alaa on kuitenkin aika lähelle saman verran. Pahasti alkaa polttelemaan tällaiset kuvat :LOL:
Kiitos näistä (y)

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Forcella on kyllä aika kattava valikoima. Myös näemmä muutkin punnitsevat ja merkkaavat levynsä. (y) Sattui vieläpä sama määrä desimaaleja kuin itsellänikin.

Itse myös treenailen pääasiassa kotona, lattiapinta-alaa on ehkä 6 m², mutta se nyt on semmoinen "reikä seinässä" tyylinen - vielä - ilman mitään räkkejä tms. jollain 220 cm kattokorkeudella rintamamiestalon elintasosiivessä raa'alla lautalattialla, josta ei sentään tikkuja tule.

Hieman listaa: Kahvakuulia 16-40 kg, pari 50 mm tankoa ja niihin 225 kg levyjä, 50 kg 30 mm tankosetti, kätevät 47 kg kässärit, leka ja läjä erilaisia itserakennettuja otevoimavermeitä. Leuanvetotankokin on: 40 mm puutanko n. 10 cm päässä katosta edellisen omistajan toimesta. No, ehkäpä jossain vaiheessa teen tangon vähän matalammalle, että voisi leukojen ylempääkin puoliskoa kotona harjoitella.

Pistän kuvan virityksistäni tänne muidenkin kauhistukseksi tai inspiraatioksi jos tuon saisi puhelimesta upattua.

Tässähän tämä. Oon tykännyt pitää pitkässä tangossa 20 kg levyt ja lukot kiinni kokoajan ja lisätä seuraavat kiekot lukkoineen näiden perään vaan. Muuten aika säätäminen omasta mielestä laittaa tyhjään tankoon lattialla aina niitä 20 kg levyjä, koska tangon päät ovat tuollaiset lovetut: luonnollisesti takertelevat. Noissa 50 mm tangoissa on ehkä myös vähän mojoa, ne kun ostin torin kautta Kattaisen Karilta - sallinette namedroppailun. Vielä ei ole näkynyt mojon vaikutukset erityisemmin, joten ehkä niille pitää uhrata enemmän hikeä.

20190521_204842.jpg

Ulkona on vielä lisäksi ketju-yoke, eli putki, ketjut ja painot, sekä muutama valikoitu luonnonkivi.

(En sitten ehtinytkään muokkaamaan edellistä vahinkolaukausta, joten tässä varsinainen.)

Ulkosaliosastoa:

20190522_195439.jpg

Väkikivi: tällä nimellä sitä talon vanha omistaja sitä kutsui. Vielä en ole sitä syliin asti saanut, polviin asti on noussut. Antaa hyvät otepaikat, mutta painopiste on hankala löytää kiven muodon vuoksi. Kokoverrokkina vieressä 21" crossipyörän eturengas, ja oma karkea arvio painosta on jossain 120 kg hujakoilla. Sitten kun väkikivi pysyy sylissä ja kävelenkin sen kanssa, niin vasta sitten punnitsen sen kunnolla. Vanhan isännän veli kertoi samaisen kiven nostaneensa (korkeudesta en tiedä) armeijasta päästyään 56 kiloisena. Vahva olikin, entinen merimies, kertoi myös nostaneensa suorille käsille 80 kg tangolla ja teki vielä 80-vuotiaana klapihommia. Mutta, mullan alla molemmat veljekset nyt, rauha heille.

20190522_195526.jpg

Harjoituskiviä: 56, 75 ja 90 kg. Henkilövaa'alla punnittu (hankala tuon isomman kanssa, kun ei meinannut nähdä tarpeeksi ajoissa lukemaa ennen resetoitumista). 2-komponenttinen uretaanimaali kestää näköjään hyvin pinnassa, mallia Normadur 65 HS, jäi kerran ylimääräistä niin päätin kivet merkitä.

20190522_195455.jpg

Tässä se ketjuyoke. 2" rosteriputkenpätkä, josta joku ketju läpi ja painoina varsin esteettiset voimalaitoksen muuntajan kiskopyörät. Telineet painaa 27 kg kappaleelta ja pyörät itse taisivat olla 54 kg / kpl. Lavan päällä pääsee varttikyykkyjä tekemään, jos ei kävelylle lähde. Putki on hieman taipunut, joten jos paljon yli 200 kg käsittelee, niin vahvempaa tavaraa tarvitsee. Omalla kohdalla ei ole niin ajankohtaista.

Onko kokemuksia ja suosituksia kuntosalitasoisesta järeästä säädettävästä vinopenkistä hintaluokassa 400e-600e?

Minulla on omalla kotisalillani HC Gymin ja Megatecin säädettävät vinopenkit. Oli yllättävää kuinka tukeva ja hyvä tuo Megatecin penkki on. Ei nitise eikä heilu mihinkään suuntaan ja on todella vaivaton säätää muovirullien ansiosta. Lisäksi laskee maltilliseen alaviistoon. Hintakin on vain 429.90€ Gofitnessillä. Megatec Vino-/tasapenkki multibench - GoFitness HC Gymin penkki maksaakin jo 750€ ja on tietenkin tukeva mutta hieman kankea säätää. Vaikka Megatec on halppismerkki ja tehty yleensä ohuesta materiaalista on kyseinen penkki tehty kunnolla. Ainoa miinus tulee päällysteestä joka ei vastaa HC Gymin laatua, mutta on kuitenkin kestänyt jo muutaman vuoden käyttöä täysin ehjänä.

Onko kokemuksia ja suosituksia kuntosalitasoisesta järeästä säädettävästä vinopenkistä hintaluokassa 400e-600e?
Lainaan omaa aikaisempaa postausta.

2uicjv8.jpg

Todella jykevä tasa-/vinopenkki ja hinta oli alle 400 euroa. Itse valitsin tämän penkin siitä syystä, että penkin säätäminen eri asentoihin on suorastaan nautinnollista, kun ei tarvitse mitään tikkua työnnellä johonkin reikään ja kiristellä perään.
Hinta-laatu-suhde ehdottomasti kohdallaan.

Barbarian Vino-/tasapenkki Warrior - GoFitness

Onko jollain kokemuksia tällaisesta? Dippi- ja leuanvetoteline, FitNord - Kuntokauppa.fi

100216-dippi-ja-leuanvetoteline-musta-fitnord_orig.jpg

Dippi ei oo tärkeä, mutta haluaisin vedellä leukoja kunnolla, sekä tehdä jalkojennostoja. Oviaukkotanko oman kämppäni kääpiöoviaukkoihin on hemmetin vittumainen näin pitkälle.
Mitähän potentiaalisia ongelmia tossa on? Mahtaako esim. lisäpainokiekko jalkojen välissä kolista tuohon selkätukeen tms.

Dippi ei oo tärkeä, mutta haluaisin vedellä leukoja kunnolla, sekä tehdä jalkojennostoja. Oviaukkotanko oman kämppäni kääpiöoviaukkoihin on hemmetin vittumainen näin pitkälle.
Et voi seinään kiinnittää tankoa? Rogue jammer pull-up bar olis mun valinta jos pitäisi sisälle laittaa tukeva leuanvetotanko.

Jalan nostot teen kotisalilla dippi-telineessä, minusta parempi liikekin niin tehtynä kuin tuollaisessa kahvoissa kyynärpäillä "roikkuen".

Et voi seinään kiinnittää tankoa? Rogue jammer pull-up bar olis mun valinta jos pitäisi sisälle laittaa tukeva leuanvetotanko.

Jalan nostot teen kotisalilla dippi-telineessä, minusta parempi liikekin niin tehtynä kuin tuollaisessa kahvoissa kyynärpäillä "roikkuen".
Vähän arvelluttaa laittaa seinään. Ei oo tietoa missä kohtii olisi riittävän tukevat rakenteet takana ja sen pitäisi kestää kunnon lisäpainoja ilman pelkoa.

Vähän arvelluttaa laittaa seinään. Ei oo tietoa missä kohtii olisi riittävän tukevat rakenteet takana ja sen pitäisi kestää kunnon lisäpainoja ilman pelkoa.
Jos on yleisen puurunko kipsilevyillä seinät niin tuo roguen malli on just niihin hyvä, ei oo kiinnitysreikiä vaan hahlot joten sopii eri kokoisiin oviaukkoihin ja yleensä oviaukon reunoilta menee tolpat kattoon asti joten niihin vaan kiinni. Rakenneilmaisimella tietty helppo varmistaa että ovat siellä.

Itsekkin katsellut seisovia leuanvetotelineitä, vuokrakämpässä ovenkarmit jotain muovihöttöä ja kielto porailla mitään kattoon tai seiniin kiinni ja ei muutenkaan ole niin kokemusta minkään runkopalikoiden etsimisestä eli mitään varma nakki paikkaa kiinnitellä seiniin tai oviin ei ole.Nyt kun selvisi että tässä asuminen jatkuu vuodenpari niin ei enää viitsi olla talven yli ilman leuanveto ja roikuntamahdollisuutta. Pull up maten joku versio voisi olla vaihtoehto kun saisi ilmeisesti suht helposti purettua ja siirrettyäkin mutta ei ole tullut perehdyttyä vielä että miten se tuo brexit homma vaikuttaa britanniasta tilailuun. Tai sitten joku halpa mutta hyvähkö powerräkki joka sitten toivottavasti joskus siirtyisi varsinaiselle kotisalille. Roikkumiset ja leuanvedot kuitenkin se pääasia ja vielä kun jonkun pienen nyrkkeilysäkin tai päärynäpallon saisi ripustettua että juurikin tommoset dippihässäkät melkein vain tiellä.

Että jos suosituksia tai mielipiteitä tulee niin ilolla otetaan vastaan samalla kun tässä katsellaan ja tuumaillaan minkä laittas.

Viimeksi muokattu:
Noniin siinähän on 50mm putkea pari palaa ja jotain RHSää myös? Ostitko @J.S.P nuo jostain alan liikkeestä vai kuinka? K-raudasta kortti heiluen? :hyper:

Tein tuollaisen itse ja säästin vajaa 200€. Tais mennä pari kymppiä rahaa. Vois vielä maalata niin tulee hieman siistimpi. Pitää vielä tehdä sellainen hieman erinlainen trap bar tanko.

katso liitettä 155387 katso liitettä 155388

Tee mullekki tuollanen 30mm päillä. Mulla ei oo kotona laakeroituja tankoja tai muitakaa hienouksia mutta, 30mm rautakiekkoja jotain 300kiloa. Tekisin itte muttaku oon hitsaustaidoton raksamies :D

Noniin siinähän on 50mm putkea pari palaa ja jotain RHSää myös? Ostitko @J.S.P nuo jostain alan liikkeestä vai kuinka? K-raudasta kortti heiluen? :hyper:

Siinä on 50mm tankoa, jotain 30-32mm tankoa, 40*8 lattaa, 27mm putkea, pari pätkää 40*40*4 putkea ja pari isoa prikkaa levypainojen stopparina. Osa töistä ja osa rautakaupasta. 19kg tuli painoa. Nuo kahvat olis saanut olla pari milliä paksummat mutta pitää vaihtaa jos liikaa häiritsee.

Tee mullekki tuollanen 30mm päillä. Mulla ei oo kotona laakeroituja tankoja tai muitakaa hienouksia mutta, 30mm rautakiekkoja jotain 300kiloa. Tekisin itte muttaku oon hitsaustaidoton raksamies :D

Jaa, pitääpä katsoa. Kun toisille tekee niin joutuu liikaa mittaileen että tulee siisti. Itelle kelpaa sellainen kuin jaksaa tehdä. Jos siellä on ammattikoulu lähellä niin nehän tekee rautojen hinnalla.

Jaa, pitääpä katsoa. Kun toisille tekee niin joutuu liikaa mittaileen että tulee siisti. Itelle kelpaa sellainen kuin jaksaa tehdä. Jos siellä on ammattikoulu lähellä niin nehän tekee rautojen hinnalla.

Jos mulle kelpaa laakeroimaton tanko, niin mulle kelpaa sinnepäin tehtyki tanko. :P ja ammattikoulu on lähellä, mutta tilasin sieltä joskus tietyn mittasia putkia neliölaput hitsattuna päihin niin odotin niitä kuukausitolkulla eikä niistäkää tullu ees hyviä. Oli ensimmäinen ja viimenen kerta ku niiltä tilaan mitää.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom