Kotisali

IMG_20180920_182555.jpg

Silläkin uhalla että spämmään.

Oma alttarini on vanerilevyn kokoinen plus laudat, eli 124*244 karkeasti. Niin ja räkki tulee vähän yli kun en ostaessa ottanut ihan kaikkea huomioon. Huoneleveys on 350 jolloin sivuille jää kivasti tilaa levypainoille sekä toisella puolella on varastohylly täynnä sälää. Mahtuu vielä ihan ok lastaamaan tankoakin. Kannattaa varautua siihen, että hankit kuitenkin joskus 220 pitkän tangon.

Tuollakin syvyydellä selviää minusta ihan hyvin. Kannattaa suunnitella silleen että samalla paikalla pystyt tekemään kyykyt ja vedot ja kaikki.

Oma lava on 50mm finnfoam + 2x21mm vaneria + 3mm kumimatto motonetistä tai jostain. Olen pärjännyt ihan hyvin. Isot pojat on tehny ihan kakkosnelosesta lavoja ja toiset ostaa vaan paksua kumimattoa lattian päälle. Betonilattian päälle on ainakin huoleton rakentaa.

En tiedä onko tästä mitään hyötyä mutta erilaisia ratkaisuja on hyvä miettiä juuri perustamisvaiheessa.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Mulla on kotona vetotangon alla vaan sellaiset paksut 3cm paksut kumikennomatot ja samaa jalkojen alla, nyt alkanu tuntumaan ettää nuljuu liikaa jalkojen alla. Kaupunkilainen peukalo keskellä kämmentä kun olen, niin ihan basic-asioita pitää kysellä: olisko joku ohut kumimatto+paksu vesivaneri hyvä jalkojen alle? Se on kyllä liukasta toiselta puolelta? Mistä saan 50x70cm palasen sopivaa 2,5-3cm paksua levyä ostettua? Jos joku muu idea parempi niin saa kertoa. Kyseessä siis ei varsinaisen kotisali, vaan kerrostalon pikku työhuone ja ihan vaan helposti pois korjattavissa olevia juttuja täytyy olla.

olisko joku ohut kumimatto+paksu vesivaneri hyvä jalkojen alle? Se on kyllä liukasta toiselta puolelta? Mistä saan 50x70cm palasen sopivaa 2,5-3cm paksua levyä ostettua?
Monilla vanereita myyvilllä firmoilla on sahauspalvelu mistä voi tilata täsmälleen tietyn kokoisen palan tiettyä levy.

Itsellä on 18mm kumimattoa ja saman paksuista filmivaneria niiden väilissä missä tuo karhea puoli ylöspäin. Pitää tosi hyvin, ei luista tippaakaan sumollakaan.

Nyt on valmista, ainakin hetkeksi. Dippiteline uupuu kuvista, olkapää ei sen käyttöä vielä salli. Odotellessa tahdään kapeaa penaa tilalla.

09F71735-C45F-4F76-9CDD-743391548A6D.jpeg

E7745B6B-E959-4467-AEE9-2ADF1D96794F.jpeg
033813FB-9739-4249-935D-07284AAEB0CE.jpeg
B6BF2ECC-120A-4E5D-8995-DA4E88887BC5.jpeg

Liitteet

• A13270F3-DA36-4E79-80E6-9535663BA9BD.jpeg
    A13270F3-DA36-4E79-80E6-9535663BA9BD.jpeg
    295,4 KB · Katsottu: 327
Nakkasin vielä häkin seinään kiinni omavalmisteraudoilla, lattiassa vesikiertoinen lämmitys niin ei hennonu siihen pultata. :D
Toi häkki nyt ei niitä tukevimpia ole, varsinkaan leuanvedossa.

Liitteet

• IMG_2169 (1).jpeg
    IMG_2169 (1).jpeg
    127,5 KB · Katsottu: 474
Kellään ideoita miten saada kiinnitettyä voimistelurenkaat vuokrakämppään? aka. joutumatta poraamaan kattoa. Tai onko joku onnistunut saaman tähän vuokranantajalta luvan? Katon rakenteen tunteva talonmies olisi kai silloinkin hyvä kutsua homma tekemään.

Ainoa mitä itse keksin on hommata korkea häkki jossa poikkiraudat ylhäällä jokseenkin keskellä rakennetta. Häkki toki myös mahdollistaisi myös normaalit leuanvedot ja lisäkampetta hankkimalla muunlaisetkin treenit.

Joo itselläkin oli aluksi vain osa lattiasta kumimatotettu, mutta rupesi ärsyttämään se reuna niin laitoin koko autotallin 20 neliötä kumimattoa.
Onko antaa vinkkiä kumimatosta joka ei haise? Nimittäin noiden Gymstickin kumitettujen kiekkojen lisäksi en muuta hajun lähdettä salille halua.:sick:
Jos en sitten peitä koko aluetta tolla eBayn jumppamatolla jota jo hankin jumppa-alustaksi palan.

Kellään ideoita miten saada kiinnitettyä voimistelurenkaat vuokrakämppään? aka. joutumatta poraamaan kattoa. Tai onko joku onnistunut saaman tähän vuokranantajalta luvan? Katon rakenteen tunteva talonmies olisi kai silloinkin hyvä kutsua homma tekemään.

Ainoa mitä itse keksin on hommata korkea häkki jossa poikkiraudat ylhäällä jokseenkin keskellä rakennetta. Häkki toki myös mahdollistaisi myös normaalit leuanvedot ja lisäkampetta hankkimalla muunlaisetkin treenit.

onko se katto betonia vai puuta? Pari reikää on helppo paikata akryylimassalla ku luovutat joskus kämpän pois..

Jos on betonista tehty katto, niin ne on yleensä tuollaisia ontelolaattoja. Jos poraa ja reikä osuu keskelle onteloa, niin siinä ei välttämättä pysy betoniruuvi parhaalla mahdollisella tavalla. Paras kiinnitys on jos saat porattua reijän noiden ontelolaattojen onteloiden väliin missä on enemmän betonia mihin porata.
Itse asuin ennen puisessa pienkerrostalossa, siellä kiinnitin renkaat siten, että porasin reijät kattotoolien kohdalle missä ne varmasti pysyi kiinni.
En ole itse mitään lupaa kysellyt noihin porailuihin, helppo nuo pienet reijät on paikata jälkikäteen. Toki jos ei ole hajuakaan mihin porata tai tiedä yhtään mitä siellä takana on, niin silloin järkevämpi kysyä neuvoa joltain tai olla kokonaan poraamatta.

Liitteet

• ontelolaatta.jpg
    ontelolaatta.jpg
    82 KB · Katsottu: 355
Paitsi että ontelolaatan kannaksen kohdalla on vaijerit ja siitä kohti voi porata vaan noin 35mm jos osuu vaijeriin. Onteloiden kohdalla on betonia noin 25-60mm että luulisi kestävän jos jonku kiilaankkurin laittaa. On se sen verran kestävää eikä siihen tule mitään teräviä repäisyjä.

Itse porasin kattoon laatan pohjaan reiän ja laitoin kiila-ankkurin. Siihen sitte sopivan lenkin m8 kierteellä. Siinä sai tyttö hyppiä pienempänä ja itse käyttänyt joskus kuminauhojen kiinnityskohtana.

Paitsi että ontelolaatan kannaksen kohdalla on vaijerit ja siitä kohti voi porata vaan noin 35mm jos osuu vaijeriin. Onteloiden kohdalla on betonia noin 25-60mm että luulisi kestävän jos jonku kiilaankkurin laittaa. On se sen verran kestävää eikä siihen tule mitään teräviä repäisyjä.

Itse porasin kattoon laatan pohjaan reiän ja laitoin kiila-ankkurin. Siihen sitte sopivan lenkin m8 kierteellä. Siinä sai tyttö hyppiä pienempänä ja itse käyttänyt joskus kuminauhojen kiinnityskohtana.

Juurikin noin kuin kirjoitit. Muotoilin oman viestini vähän huonosti, tarkoitus oli vain kuvailla miten nuo katot on yleensä rakennettu ja että betonin alla saattaa yhtäkkiä ollakkin nopeasti pelkkää tyhjää jo menee siitä läpi missä on vähiten betonia.

Jos on betonista tehty katto, niin ne on yleensä tuollaisia ontelolaattoja. Jos poraa ja reikä osuu keskelle onteloa, niin siinä ei välttämättä pysy betoniruuvi parhaalla mahdollisella tavalla. Paras kiinnitys on jos saat porattua reijän noiden ontelolaattojen onteloiden väliin missä on enemmän betonia mihin porata.
Itse asuin ennen puisessa pienkerrostalossa, siellä kiinnitin renkaat siten, että porasin reijät kattotoolien kohdalle missä ne varmasti pysyi kiinni.
En ole itse mitään lupaa kysellyt noihin porailuihin, helppo nuo pienet reijät on paikata jälkikäteen. Toki jos ei ole hajuakaan mihin porata tai tiedä yhtään mitä siellä takana on, niin silloin järkevämpi kysyä neuvoa joltain tai olla kokonaan poraamatta.

Kyllä siihen ontelolaattaan kestää porata mistäkohtaa vaan ja pysyy kyllä. Sen verran paljo nuoden kans on tekemisis ollu tuola raksalla. Ja ontelolaatan yleellisyyski riippuu siitä talon iästä, jos ei ihan tätäpäivää oo niin aika varmasti valettu tasakerrat eikä onteloilla.

Kyllä siihen ontelolaattaan kestää porata mistäkohtaa vaan ja pysyy kyllä. Sen verran paljo nuoden kans on tekemisis ollu tuola raksalla. Ja ontelolaatan yleellisyyski riippuu siitä talon iästä, jos ei ihan tätäpäivää oo niin aika varmasti valettu tasakerrat eikä onteloilla.

No pystyy poraamaan, mutta vaijereiden kohdalta ei terä kyllä mene läpi (y) No poraa tarpeeksi reikiä. Tai sitte laatan laidasta 10cm sisäänpäin niin ei ole vaijereita, oli mitä laattaa tahansa..

Kiitoksia kaikille vastauksista :D Talo on tosiaan 50-luvun ja katto kauttaaltaan tasaista joten mitään laattoja on mahdoton mennä paikantamaan.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom