Kotisali

Halfrackin leuanvetotanko on vajaa 3 senttiä paksua eli ei mitenkään erityisen paksu, itse ainakin saan siitä oikein hyvän otteen. Tangossa on karhennukset useassa kohtaa ja muistaakseni ne olivat uutena aika ärhäkät. Näin vuoden käytön jälkeen niistä on lähtenyt hieman pitoa, mutta sekin saattaisi korjaantua kun näyttäisi vähän teräsharjaa. Itse tykkään käyttää mankkua leuanvedoissa ja siitä saa kyllä ihan riittävästi lisäpitoa, jos sitä tarvii.

Yksi hyvä puoli nuissa tangoissa on moniotteisuus. Itse ainakin tykkään vedellä paljon hammerotteella, sopii omalle kropalle ja on olkapääystävällisempi.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Ite tein itse Body-Solidin GPR378 Monster Rackkiin paremman leuanvetotangon. Ei ole sen jälkeen tullut oikeastaan muilla otteilla vedettyäkään kun eri levyisillä neutraaleilla otteilla tai sitten voimistelurenkaissa.

Tämän tyylinen, mutta maalaamatonta haponkestävää terästä. :)

monkey-5.jpg

Yksi unelma on toteutumassa ja pääsen rakentamaan omakotitalon autotalliin pienimuotoista kuntosalia. Lähtökohtaisena ajatuksena on se, että tarvittaessa talliin pitää mahtua autokin vaikka pääsääntöisesti saavat olla ulkoruokinnassa. Autotallilla kokoa n. 6,5 x 4 m, joten pitäisi onnistua, kun miettii välineistön hyvin. Tarkoituksena on hankkia ainakin power rack, ylä&alataljalaite, selkä/vatsa/dippipenkki ja tietysti vapaita painoja, tankoja, vinopenkki ym. Yhdelle seinustalle voisi laittaa puolapuut tmv. Rackissa olen päätymässä Barbarian-merkkiin, se juuri ja juuri mahtuisi päätyyn syvyyden puolesta ja vielä viisimetrinen auto tarvittaessa sisälle. Eniten mietityttää lattian päällystäminen, millaista mattoa? Melko kalliita nuo "salimatot", kun pinta-alaa on yli 25m2. Tallissa on lisäksi lattialämmitys, vaikuttaako se jotenkin materiaalin valintaan? Ja kun tuon auton ajaa sisään, niin lattian voisi suojata pressulla tms. väliaikaisella, niin ei tarvitsisi siivota niin paljon. Kellään tämmöisistä ratkaisusta kokemusta? Mietinnässä myös painonnostolavan rakentaminen painonnostoliikkeitä varten vaimentamaan iskuja.

Halfrackin leuanvetotanko on vajaa 3 senttiä paksua eli ei mitenkään erityisen paksu, itse ainakin saan siitä oikein hyvän otteen. Tangossa on karhennukset useassa kohtaa ja muistaakseni ne olivat uutena aika ärhäkät. Näin vuoden käytön jälkeen niistä on lähtenyt hieman pitoa, mutta sekin saattaisi korjaantua kun näyttäisi vähän teräsharjaa. Itse tykkään käyttää mankkua leuanvedoissa ja siitä saa kyllä ihan riittävästi lisäpitoa, jos sitä tarvii.

Yksi hyvä puoli nuissa tangoissa on moniotteisuus. Itse ainakin tykkään vedellä paljon hammerotteella, sopii omalle kropalle ja on olkapääystävällisempi.
hyvältä kuulostaa. Kiitos vastauksista! Kaipa se tanko tossa full rackissa yhtä hyvä on.

Vielä tuosta half rackista sen verran, että kokeilin piruuttani lisätä lätkiä niihin painotappeihin ja laitoin kumpaankin yhteensä 55 kiloa painoa. Rackista tuli sen verran jämäkkä, että siinä sai rimpuilla ihan urakalla ilman mitään huolta. Kokeilin kaikenlaisia keinumisia ja heilumisia ilman minkäänlaista kippaamista. Että semmosta.

Jos on ahdas tila niin onhan myös noita seinään kiinnitettäviä ja taitettavia "foldable rack":eja, seinäkiinnitys tukevoittaa varmasti ja saa lähes kokonaan pois tieltä tarvittaessa.

Pentele, eipäs mahdukaan kellariin noin korkea räkki. 2m max korkeus.
Mitäs sit tilalle? Kunhan turvallisesti pystyy kyykkyä ja penkkiä tekemään, niin riittää.
Ei taida olla muita vaihtoehtoja ku turvaraudalliset kyykkytelineet, tuskin noin matalaa half räkkiäkään löytyy.

Millaisia nostolavoja/alustoja olette tehneet? Painonnostoliiton ohjeistus 5cm finnfoamista + kakkosnelosia pitkin poikin + vanerit, kuulostaa melko raskaalta ratkaisulta, jos tarvittaessa lavaa pitäisi siirtääkin. Finnfoam+2x2 lankut (tai pienemmätkin?) ristiin + vaneri voisi olla kompromissi? Tavoite on suojata voima- ja painonnostoharjoittelussa betonilattiaa, jossa lattialämmitys.

Millaisia nostolavoja/alustoja olette tehneet? Painonnostoliiton ohjeistus 5cm finnfoamista + kakkosnelosia pitkin poikin + vanerit, kuulostaa melko raskaalta ratkaisulta, jos tarvittaessa lavaa pitäisi siirtääkin. Finnfoam+2x2 lankut (tai pienemmätkin?) ristiin + vaneri voisi olla kompromissi? Tavoite on suojata voima- ja painonnostoharjoittelussa betonilattiaa, jossa lattialämmitys.
Mulla on vaan Regupol Elastic Tile kumilaatat, ne paksuimmat. Ajaa asiansa hyvin.

2 kerrosta 21x1220x2440 mm koivuvanerilevyt ristikkäin päällekkäin, päällä 20 mm tallimattoa. Mattojen välissä vielä 21 mm vaneri, jotta yläpinta on tasainen. Meillä 100 mm tb-laatta lattialämmityksellä ja hyvin on kestäny toistasataa pudotella pään päältä alas.

Em rakenne on kyllä sen verran jämerä että siirtely ei kovin helpolla onnistu.

itekin puntaroin autotallisaliin halfrackin ja täyden välillä, ja valinta osui halfrackiin, eikä kaduta. Viikonloppuna oli 10 ukkoa kylässä "luolan avajaisissa", ja hyvin mahduttiin heittelemään dartsia ja pelailemaan supernintendoa 25m2 tilassa, halfrackistä riippumatta :) Kokonaisen häkin pystytputket olisivat tulleet vähän turhan keskelle huonetta. Jos tila on kortilla, niin halfrack on ihan hyvä vaihtoehto. Tietysti maksimikyykkääjille koko räkki tuo turvaa enemmän.

Parit ensifiilistelyt alla (ja taustalla näkyvä gorilla sportsin painoteline on vähän turhan korkea, hankala ottaa suurimpia käsipainoja noin korkealta)

26907541_10155498269494912_6835282778291770972_n.jpg
26903649_10155498269554912_763556337979242260_n.jpg

Viimeksi muokattu:

Suositut

Back
Ylös Bottom