Kotisali

Mulle niiden myyntijohtaja sanoi ettei ole yhtään reklamaatiota tullut barbarianin tuotteisiin liittyen 2.5v aikana kun ovat niitä myyneet. Selitti että heillä on tosi tarkka seuranta noissa etteivät myy sellaisia tuotteita joissa on reklamaatioita ja että olen kuulemma ainoa kenellä on ollut ongelmia. Tosin onhan vastaavaa tullut joskus aikaisemminkin vastaan eri firman kanssa missä meitä "ainoita" sitten ilmestyikin enemmän.

Mullakin on tuossa räkissä hieman huomattavissa ettei ole ihan 100% suora vaan heiluu jonkun verran jos heiluttelee ja se mihin jalat laitetaan taljaa käytettäessä on hitsattu vinoon muttei kuitenkaan aiheuta ongelmia. Lähinnä vaan pisti silmiin heti kasaus vaiheessa kun laadun piti olla priimaa. Penkkihän mulla oli saapuessa sellanen että oli ilmeisesti tehtaalla osunut lattiaan ja piti vasaralla hakkaa suoraksi että sai kasattua. Ohjekirjatkin puuttui jostain syystä. Parhaiten laatu vaihtelun huomannut siitä että kaikki minulle tulleet tavarat on olleet aina erilaisia jollain tavalla eikä identtisiä painolevyjä tmv. tuohon taljaan liittyen tullut. Minulla on kuvia noista eroista mitkä pistän jakoon kunhan kerkeän.

Myyntijohtaja puhuu paskaa. Minulla on sähköpostissa viestienvaihdot tallella ja heillä ei ole mitään vitun seurantaa, vaan taitavat myydä ne palautetut tuotteet vaan seuraaville. Toki pitää varmaan vetää ero siihen, että onko tehty ihan reklamaatio vai vain palautettu ostos. Minulla ei ole yhtään täydellistä tuon tehtaan tuotetta ollut. Barbarianin rungot kieroja ja yhdessä penkissä lisäksi verhoilussa reikä johtuen huolimattomasta pakkaamisesta, Heavy Duty räkin osia joutui moukaroimaan ja vedättämään voimalla paikalleen ja räkin apinatanko hitsattu aivan kieroon. ATX:n tangon laakereissa on jurnutusta, mutta ne ilmeisesti hioutuu siitä kohdilleen..tangossa lisäksi uutena pitkä naarmu. Samaa firmaa kaikki, en ole vain räkistä ja tangosta viitsinyt valittaa. Parasta bisnestähän se on kun myydään sekundaa.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Eivät ole ilmeisesti kovin paljoa parantaneet Barbarianin kiinantehtailla laadunvalvontaa kuluneiden 8 vuoden aikana. Ote omista kommenteistani vuosien takaa Barbarianline powerrackista vm 2008:
...Yksityiskohdat ovat taattua kiinalaista nopeasti hutaisten tehtyä laatua... eli ei kovin kaksisia. Mutta ei mitään ylitsepääsemätöntä vikaa....
Yhä nykyäänkin täysin tyytyväinen hankittuihin laitteisiin olen. Päivääkään niiden hankkimista en ole katunut ja niihin sijoitettu raha on kuoletettu vuosia sitten. En ole viime vuosina seurannut, että saaneeko olennaisesti laadukkaampaa tavaraa joltain muulta merkiltä vastaavassa hintaluokassa tätä nykyä? Onko Powertecit, Bodysolidit, Steelflexit, Sqmizet yms varustettu samanlaisilla "laatutoleransseilla"?

Body-Solidin laitteita on itsellä ollut muutama ja on ne ainakin suoria olleet. Ainoastaan sanottavaa on löytynyt näistä muovisista säätö/liukuosista, jotka ovat liian heppoisia ja esim säädettävän vinopenkin selkänoja on keikkunut aika pahasti. Hinnat näyttää nykyisellään kyllä aivan naurettavan suurilta.

Omistin myös Bodycraftin säädettävän vinopenkin F602 ja tässä laatu oli ihan ok, mutta penkissä oli aivan selviä suunnitteluvirheitä. Selkänoja keikkui vääränlaisen pultin takia ja rungo jousti penkkiä käytettäessä, koska tuenta lattiaan oli huonosti toteutettu ja tuet oli aina muutenkin tiellä. Vaikka penkki oli speksattu mukamas kestämään 450kg, se oli jo aika notkea sadalla kilolla penkatessa. Sama ongelma taitaa kyllä vaivata kaikkia näitä heppoisia säädettäviä penkkejä, joissa selkänojan tuki on hoidettu vain tuolla yhdellä varrella.

^Säädettävä penkki on oman salin kallein yksittäinen kapistus. Panostin siihen kunnolla ja hommasin Voimaharjoittelun tasa/vinopenkin. On helvetin hyvä.

^Säädettävä penkki on oman salin kallein yksittäinen kapistus. Panostin siihen kunnolla ja hommasin Voimaharjoittelun tasa/vinopenkin. On helvetin hyvä.

Muistatko mitä maksoit siitä, kun ostit sen? Maksaa nyt 850€ ja muistelisin, että on ollut halvempi ennen.

Mulla itellä on barbarianin penkki, joka on kyllä ihan kelpokampe, mutta penkin leveys aika nihkeä. Kattelin niin niillähän on yksi penkki nykyään myynnissä, jossa leveys 14cm.

Tuota penkkiä tässä on nyt jokusen aikaa tullut harkittua. Vielä kun sen saisi noin 10 asteen negatiiviseen kulmaan niin olisi passeli. Ehkä sitä saa sen verran jollain palikalla korotettua jalkopäästä?

Tuota penkkiä tässä on nyt jokusen aikaa tullut harkittua. Vielä kun sen saisi noin 10 asteen negatiiviseen kulmaan niin olisi passeli. Ehkä sitä saa sen verran jollain palikalla korotettua jalkopäästä?

Saahan sitä korotettua jalkopäästä. Tuo on pirun tukeva kun on alasennossa runkoa vasten.

Mistä saisi mahdollisesti ostettua ketjuja joita laittaa tankoon? Strenghtsopista irtoaa 2 x 20kg ketjua hintaan 158€, mutta kai noista jostain romuttamolta tms saa halvemmalla?
Tiedä sitten kuinka pahasti myöhässä vastaan, mutta itse sain n.24kg/metri ketjua Tuusulan Jokelasta, Suotulan romu ja metalli pajasta, ihan romurauta hinnalla.

Tiedä sitten kuinka pahasti myöhässä vastaan, mutta itse sain n.24kg/metri ketjua Tuusulan Jokelasta, Suotulan romu ja metalli pajasta, ihan romurauta hinnalla.

Et ollenkaan myöhässä :) en tosiaan ole kehdannut noita tuolta saksan maalta tilailla kun postien kanssa tulee kahdelle ketjulle 200 euroa hintaa ja se on miusta aika älytöntä. Pitää käydä tuolla mainitsemassasi paikassa pyörähtämässä. Noin painavaa kamaa kun tuo on, niin pari metriäkin riittäisi alkuun oikein hyvin :)

Kiitoksia vinkistä ja hyvää joulua!

Muista sitten ottaa hanskat mukaan ja koska kyseessä romurauta niin jonkin sortin Hammerite maali kannattaa sutia pintaan.
En siis tiedä että niillä aina olisi ko. ketjua olemassa, joten kannattaa varmaan soittaa ja kysyä ellet nurkilla muuten pyöri.
Tikkurilan romu, Korson kelatiellä saattaisi olla myös potentiaalinen paikka.

Valu itselevittyvillä litkuilla on varmaan helpoin, mutta toinen vaihtoehto tehdä lavasta niin tukeva että voi kulmista lattaraudoilla nostaa täysin vaateriin ja sitten reunoille pari lisärautaa jakamaan painoa. Esim 2x4" lankuista jos tuplana ristiin k200 tms jaolla tekee pohjan ja siihen päälle vanerit tuplana niin ei varmasti notku vaikka lattiakosketus olisi vaan nurkista. Puutavaraa menee kyllä paljon verrattuna tasoitettuun pohjaan.

Minä tein lattian oikaisemiseksi valun ja vielä siihen päälle tasoituksen "itsetasaantuvalla". Valun päälle tuli routastyroksit ja niiden päälle vanerit.

Nyt tekisin tilaan ensin 66mm kertopuusta ensin koko lattian kattavan tiheän kehikon jonka nostaisin reunoilta hieman irti lattiasta ja laittaisin vaateriin. Tämän jälkeen tukisin juoksut lattiaan kiiloilla ja liimalla. Päälle paksuhko vaneri rungoksi, jonka päälle kulutuskerrokseksi filmivaneri karkea puoli ylöspäin.
Lattia nousisi reunoilta sellaiset 11-12 cm. Saman verran kuin nyt, mutta ainakin se olisi helposti purettavissa.

Jees, pitänee pohtia vaihtoehtoja. Valu kuulostais helpoimmalta tällä hetkellä, mutta katsotaan nyt.

Päivittelin salia ristitaljan muodossa. Nykyään näyttää tältä:
IMG_20161225_205804_247.jpg

Laitteiden osalta alkaa olla kaikki mitä tarvin, mutta käsipainoja, pari bumbberia, laakeroitu kulmatanko yms jotain pientä nyt ainakin vielä tarvisi. Harmi vaan, että kässärit ja bumbberit on niin kalliita. Noh, josko tuon lattian suoristaisi ensin ja kattoo sitten taas joskus jos tulis käytettynä edukkaasti vastaan.

Hoihoi!

Komeita kotisaleja porukalla!

Kotisali itsellänikin mietinnässä:
Budjetoin karkeasti 1000€ rakenteluun. Alla listattu tulevia hankintoja:
Siirrettävät kyykkytellingit ("irtonaiset")
Olympia levytankosarja
Säädettävä vinopenkki
suoja- tai kumimattoa
Leuanvetotanko
Säädettävä hanttelit
Dippikahvat

Pistin saman listan kauppapaikalle.

Halvimmat ja silti pätevät kiinteät käsipainot? Hexagon painot oman googlettelun perusteella halvimmat. Kellään kokemuksia noista?

Kellään kokemuksia noista?

Lähtökohtaisesti ihan asialliset kässärit. Ei pyöri lattialla ja voi käyttää punnerruskahvoina, jos sitä liikettä tykkää tehdä. Rautaa siinä missä muukin, eli perushyvät painot. Itse en kuitenkaan valinnut omalle kotisalilleni juuri noita sen perusteella, että mielestäni sellainen ikäänkuin vähän tynnyrimäinen käsipainokahva, joka on keskeltä paksuimmillaan ja ohenee painopäihin, on vähän epäukavan tuntuinen käsissä. Suurin osa Hexagoneista on juuri tällä tavalla muotoiltu ja kun kyse on tuhansien eurojen hankinnasta, jos ottaa sarjan ihan vaikka 1kg-50kg niin kannattaa etsiä niin kauan, kuin löytää juuri mieleisensä.. hyvät käsipainot maksavat itsensä kyllä takaisin. Tämä aika pitkälle mielipidekysymys.

Itse en kuitenkaan valinnut omalle kotisalilleni juuri noita sen perusteella, että mielestäni sellainen ikäänkuin vähän tynnyrimäinen käsipainokahva, joka on keskeltä paksuimmillaan ja ohenee painopäihin, on vähän epäukavan tuntuinen käsissä. Suurin osa Hexagoneista on juuri tällä tavalla muotoiltu ja kun kyse on tuhansien eurojen hankinnasta, jos ottaa sarjan ihan vaikka 1kg-50kg niin kannattaa etsiä niin kauan, kuin löytää juuri mieleisensä.. hyvät käsipainot maksavat itsensä kyllä takaisin. Tämä aika pitkälle mielipidekysymys.

No enpä kuvasta aluksi huomannutkaan. Joo, on kyllä siinä tapauksessa deal breaker. Ellei nyt sitten erityisen halvalla käytettynä tuu vastaan.

No siinä on jo kahvakuulaa joka lähtöön. :D Tuleeko tommoselle läjälle jo paljo postikuluja?

Tuli muuten löydettyä käytettynä 5-26kg sarja (8 paria) käsipainoja ja teline. Vihdoin ja viimein. Huomenna tosin pääsen vasta hakemaan.

Sit pitäis vielä laakeroitu mutkatanko hommata kun tällä hetkellä on vain kaksi laakeroimatonta. Noita ei oo vaan oo osunu käytettynä sopivasti kohdalle ja en oo vielä uutta raaskinu ostaa. Pitääpä tsekata myös Saksan tarjonta.

Kirvesmiehen kans oli salin lattiasta puhetta ja meinas, että ei valu onnistu kovinkaan helposti erinäisten syiden vuoksi. Joten jossain vaiheessa nyt tulee sitten painonnostolava tyyppinen ratkaisu.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom