Kotisali

Renato Moicano
Luan Chagas
Yancy Medeiros
Patirck Cummins
Rob Font
Nate Marquardt
Bryan Barbenera
Matt Brown
Corey Anderson
Leslie Smith
Anderson Silva
Vitor Belfort
Stipe Miocic

Tuossa veikkaukseni kun eventtiin alle viikko kuitenkin enää.
Viime eventin veikkaukset eivät hyvin osuneet alkupään matsejen kohdalta vaikkakin loppuosasta kiilasin kaverini ohi koska isommat ottelut olivat minulle selvää pässinlihaa. Vähintään yli puolet menee oikein mutta uskon jopa että 8 on VARMA ja jopa kaikki. Saa kopioida omiin vetolappuihin jos siltä tuntuu :)

Tää taitaa olla väärässä ketjussa?

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Onko täällä kukaan värkänny alataljalliseen kyykkyräkkiin "jalkalevyjä" alasoutua varten? Alkaa itellä ottamaan enemmän ohimoon ku selkään toi taljasoutu ilman kunnon tukea jaloille:D

En kyykkyräkkiin, mutta omavalmistetaljaan, jossa ei jalkatukia ollut. Jämäpuista. Kuva ohessa. Ei hieno, mutta ajaa asiansa :).

26691579700_cba5b876e0_c.jpg

En kyykkyräkkiin, mutta omavalmistetaljaan, jossa ei jalkatukia ollut. Jämäpuista. Kuva ohessa. Ei hieno, mutta ajaa asiansa :).

26691579700_cba5b876e0_c.jpg

Itellä jäi tyypilliseen tapaan tärkein mainitsematta eli se että mun häkki on sellainen halpisversio jossa taljapyörä on jo valmiiksi ns. väärässä paikassa eli keskellä häkkiä kiinni alavaakassa ja melkein maantasalla.

Joutuis tontyyliseen tukeen askarteleen paskarteleen reiän keskelle että ylipäätään pystyis vetämään sitä taljaa. Leveällä kahvalla muutenkin mission impossible se veto koska ainoa mahdollinen tyyli on vetää jalkojen välistä kapealla kahvalla.?En tiiä tajuaako tästä sepustuksesta kukaan mitään. Todennäköisesti ei.

Sulla taljapyörä siellä missä sen kuuluukin olla eli varmasti toimii toi tukikin.

Sen siitä ite saa ku säästää väärässä paikassa. Puusta itekkin ajattelin tuen askarrella. pitää vissiin lopettaa ajattelu ja aloittaa toteutus.

Itellä jäi tyypilliseen tapaan tärkein mainitsematta eli se että mun häkki on sellainen halpisversio jossa taljapyörä on jo valmiiksi ns. väärässä paikassa eli keskellä häkkiä kiinni alavaakassa ja melkein maantasalla.

Joutuis tontyyliseen tukeen askarteleen paskarteleen reiän keskelle että ylipäätään pystyis vetämään sitä taljaa. Leveällä kahvalla muutenkin mission impossible se veto koska ainoa mahdollinen tyyli on vetää jalkojen välistä kapealla kahvalla.?En tiiä tajuaako tästä sepustuksesta kukaan mitään. Todennäköisesti ei.

Sulla taljapyörä siellä missä sen kuuluukin olla eli varmasti toimii toi tukikin.

Sen siitä ite saa ku säästää väärässä paikassa. Puusta itekkin ajattelin tuen askarrella. pitää vissiin lopettaa ajattelu ja aloittaa toteutus.

Eihän tuo nyt vaadi mitään muuta kuin sen, että laitat reilun metrin mittaisen kakkosnelosen pätkän poikittain räkin toisen puolen pystyrautoja vasten niiden ulkopuolelle. Eli olet sitten koko räkin ulkopuolella soutamassa. Laitat vaan jatkoketjua vaijerin pään ja kahvan väliin sen verran että ylettyy. Ymmärsikö tästä selityksestä mitä tarkoitan?

Väkipyörän korottaminen ottaakin sitten vähän enemmän työtä, mutta ei sekään ongelma ole varsinkaan jos sen ei tarvise kieppua kaikkiin ilmansuuniin vaan ihan vaan laakerin ympärillä pyöriminen riittää. Metallihommatkin onnistuu niin kauan melko helposti kun ei hitsaamaan tarvitse ryhtyä... ja sitäkin rajoittaa lähinnä hitsikaluston puuttuminen.

Eihän tuo nyt vaadi mitään muuta kuin sen, että laitat reilun metrin mittaisen kakkosnelosen pätkän poikittain räkin toisen puolen pystyrautoja vasten niiden ulkopuolelle. Eli olet sitten koko räkin ulkopuolella soutamassa. Laitat vaan jatkoketjua vaijerin pään ja kahvan väliin sen verran että ylettyy. Ymmärsikö tästä selityksestä mitä tarkoitan?

Väkipyörän korottaminen ottaakin sitten vähän enemmän työtä, mutta ei sekään ongelma ole varsinkaan jos sen ei tarvise kieppua kaikkiin ilmansuuniin vaan ihan vaan laakerin ympärillä pyöriminen riittää. Metallihommatkin onnistuu niin kauan melko helposti kun ei hitsaamaan tarvitse ryhtyä... ja sitäkin rajoittaa lähinnä hitsikaluston puuttuminen.

Ymmärsin. Ja hyvältähän toi kuulostaa. Räkin levyinen lankku johon ruuvaa stopparit päihin ettei liiku sivusuunnassa. Ja sitten vaan jatkoketju. Täytyy tunnustaa ettei kyllä käynyt mielessäkään häkin ulkopuolella soutaminen.

Metallihommatkin kyllä onnistuis mutta ei oo kiinnostusta alkaa senkummemmin modailemaan ite räkkiä ku kyllä tossa sen saa tehtyä mitä tarviikin tota alasoutua lukuunottamatta.

Kiitokset ideasta. Toi väsätään. Arvasin että en ollu taas ajatellu hommaa tarpeeksi yksinkertaisesti:D

Viimeksi muokattu:
Kylläpä nyt oli hinta kohdillaan, pidemmän aikaa etsiny dippitelinettä ja tämän bongasin jostain facebuukista, 100 kiloista dippailijaa kestää mukisematta

Oon ilmeisesti saanut auringonpistoksen ku netissä surffaillessa keksin että ghettogymille ois kiva saada istuen tehtävä pohjekone. No nyt sellainen olis sitten tulollaan.

Tarkoitus oli kyllä katella lisää limppuja tankoihin. Ei näin. Mut minkäs sitä itelleen voi. Toiset ostelee urheiluautoja,meikä halvaksi naamioitua kallista kiinanrautaa.

Kylläpä nyt oli hinta kohdillaan, pidemmän aikaa etsiny dippitelinettä ja tämän bongasin jostain facebuukista, 100 kiloista dippailijaa kestää mukisematta

Hyvältä muuten vaikuttaa, MUTTA... olisha toi parempi jos kahvat ois paljon pidemmät jolloin kahvat että oteleveys suurenis / pienenis. Se olis optimaalinen. Muutama kymppi enemmän niin varmaan saakin sellasen.

Puuttuuko tästä teidän mielestänne jotain tai olisiko jotain parannettavaa? Varsinkin Räkkiin kaipaisin mielipiteitä. Pistin alunperin kun aloin suunnittelemaan tavoite budjetiksi 4800€ mikä vastaa noin 10 vuoden salilla käyntiä mutta olen tyytyväinen jos halvemmalla selviää.

Suurimmaksi osaksi erittäin, mutta tuo säädettävä penkki epäillyttää. Selkäosan leveys 26 cm on aika kapea. Mitä olen itse katsellut Suomessa/euroopassa myytäviin säädettäviä penkkejä niin parhaan tuntuinen on tuo Voimaharjoittelun myymä tasa/vinopenkki. Selkäosa on 32 cm leveä ja lepää tasapenkkinä runkoa vasten. On hemmetin kallis, mutta mitä itse olen yli 5 vuotta käyttänyt niin on se hyvä. Oman salin selvästi kallein väline.

Itse olen huomannut myös erittäin hyväksi systeemiksi käyttää maveissa 2-3 paria 10 tai 15 kg bumber kiekkoja pohjalla. Sitten niiden perään hieman pienemmällä halkaisijalla olevia halvempia painoja. Tulee riittävän leveä ja ennenkaikkea pehmeä kontakti lattiaan. Itelläni on Strength Shopin Riot bumbereita ja Eleiko XF. Eleiko XF on paljon laadukkaampi ja varmaan pehmein Bumber markkinoilla, on myös kaikkein levein painoonsa nähden.

Leokon tangon sijaan katsoisin esimerkiksi noita ATX:n 300 € tankoja. Ovat laadukkaita mitä olen lukenut. Ja säästyvän rahan käyttäisin tuohon voimaharjoittelun penkkiin.
Itselläni muuten 5 vuotta vanha Sportkraft Power Bar 550 € tanko myynnissä 300 eurolla. Vaihdan painonnostotankoon missä joustavuutta ja yber pyörivät hihat.

Sulla maksaa pelkkä räkki enemmän kuin mun kaikki vehkeet yhteensä samankokoisessa tilassa. Luulis noilla treenaavan vallan mainiosti:)

Jos suoraan sanotaan niin ite en kyllä ymmärrä sitä että ostetaan leokon tanko himaan,on ne niin *piip* kalliita ja kyllä ne halvemmatki tikut yhen tai useammankin ukon rimpuilut kestää vähän isommillakin malmimäärillä. Mutta ei se tietty väärinkään ole panostaa laatuun jos lompakossa on paksuutta. Onhan noilla kunnon vehkeillä sitä jälleenmyyntiarvoakin vähän erilailla.

Tohon vielä t-kulmasoutuun tankopidike ja taljaan erilaisia kahvoja jos tossa ei niitä jo ollutkin. Luulis pärjäilevän.

Tuosta räkistä sen verran että klikkasin tuolta sivuilta vaan kalleimman kun sopi budjettiin tosin en ole mitään parempaa onnistunut löytämään kun olen googletellut. Noita omasali kamoja olen tutkittu enemmän penkkiä lukuunottamatta kun sitä on paha netin yli tutkia. Aion käydä kyllä katsomassa noita kamoja tuolla ennen tilausta jos sieltä tilaan.

Joo 750€ tangosta on ihan naurettava summa. Mulle perusteltiin tuon ostoa sillä että grippi varmasti pitää ja merkit on oikeissa kohdissa sekä tulee kunnon lukot mukana. Itellä oli vanhassa kämpässä veljen kotisali mihin kuului penkki, tanko, 120kg edestä levypainoja, leuanvetotanko sekä käsipainot. Hyvinhän niillä treenasi ja about 1000€ oli tainnut maksaa. Oli noissa tosin sellaisia asioita mitä en omalle salille halua. Yksi oli juuri tangon gripit mitkä oli melko huonot ja ne ei ollu ihan suorassa joten niistä otteen mittaaminen oli hieman hankalaa. Samoin penkki oli melko huono ja vaikea säätää. Levypainoissa ei myöskään ollut mitään pehmusteita tai reikiä mistä ottaa kiinni.

Hyvä huomio tuo tangon pidike ja taljan erilaiset kahvat. Täytyy olla muutenkin tuonne Gofitnesiin yhteydessä ja kysellä paketista. Ajattelin vain täältä ensin kysellä tuleeko täystyrmäys tuon kaupan tai varustuksen suhteen ja suositellaanko jotain muuta paikkaa tai räkkiä mutta ilmeisesti kaikki on niiden osalta suurinpiirtein kunnossa.

Suurimmaksi osaksi erittäin, mutta tuo säädettävä penkki epäillyttää. Selkäosan leveys 26 cm on aika kapea. Mitä olen itse katsellut Suomessa/euroopassa myytäviin säädettäviä penkkejä niin parhaan tuntuinen on tuo Voimaharjoittelun myymä tasa/vinopenkki. Selkäosa on 32 cm leveä ja lepää tasapenkkinä runkoa vasten. On hemmetin kallis, mutta mitä itse olen yli 5 vuotta käyttänyt niin on se hyvä. Oman salin selvästi kallein väline.

Itse olen huomannut myös erittäin hyväksi systeemiksi käyttää maveissa 2-3 paria 10 tai 15 kg bumber kiekkoja pohjalla. Sitten niiden perään hieman pienemmällä halkaisijalla olevia halvempia painoja. Tulee riittävän leveä ja ennenkaikkea pehmeä kontakti lattiaan. Itelläni on Strength Shopin Riot bumbereita ja Eleiko XF. Eleiko XF on paljon laadukkaampi ja varmaan pehmein Bumber markkinoilla, on myös kaikkein levein painoonsa nähden.

Leokon tangon sijaan katsoisin esimerkiksi noita ATX:n 300 € tankoja. Ovat laadukkaita mitä olen lukenut. Ja säästyvän rahan käyttäisin tuohon voimaharjoittelun penkkiin.
Itselläni muuten 5 vuotta vanha Sportkraft Power Bar 550 € tanko myynnissä 300 eurolla. Vaihdan painonnostotankoon missä joustavuutta ja yber pyörivät hihat.

Tuota Penkkiä ja Räkkiä on vaikea tutkia netin kautta minkä takia täältä tulin kyselemään apua niin ihmiset kenellä on kotisaleja voisi kertoa hieman kokemuksia. Aion kyllä käydä paikan päällä noita katsomassa ennen tilausta mutta ei ole mahdollisuutta jokaiseen salitarvikkeita kauppaavaan kauppaan mennä ja muutenkin pakko tilata mahdollisimman paljon tavaraa yhdestä paikasta tai budjetti hukkuu pelkkiin postikuluihin.

Saako noita levypainoja myös suomesta tilattua? Vai kuinka paljon maksaa jos ulkomailta tilaa?

Täytyy nähtävästi selata tuota Gofittness sivuakin enemmän ja laittaa sinne kyselyä jos kasaisivat paremman setin. Tuo omasali ei hinnoiltaan ole hirveän edullinen mutta asun samassa kaupungissa kuin sekin on ja alun perin ideana oli että saisin kaiken tarvittavan sieltä mutta heidän tarjoamansa Räkki ei mielestäni pystynyt lähellekkään samaan kuin tuo Gofittnesin. Googlettelin hieman enkä tuosta Gofittness sivusta ainakaan mitään pahaa sanottavaa löytänyt joten ehkä tuuri käy ja voisin saada koko paketin sieltä. Laittakaa toki ihmeessä viestiä jos olette erimieltä tai suosittelette eri kauppaa tai ihan mitä tahansa. Laitan kyllä tänne vielä lopullisen listan katseltavaksi ja kommentoitavaksi. En todellakaan mikään rikas ole ja vuosia on tullut tähän projektiin säästettyä joten mahdollisimman halvallahan sitä haluaisi selvitä mutta toisaalta jos kyseisillä tavaroilla on tarkoitus treenata "loppuelämä" niin haluan sen olevan mahdollisimman mukavaa ettei into lopahda huonoihin laitteisiin.

Omasta taustasta muutenkin sen verran että mulla on ollut ihan älyttömän huonoa tuuria ja pääsin vasta 23 vuotiaana muuttamaan omilleni kun onnistuin intissä saamaan rasitusmurtumat molempiin jalkoihin ja rikkomaan olkapäästä hauislihaksen jänteen mikä leikattiin noin 3kk sitten ja olen siitä asti ollut saikulla mutta nyt alkaa käsi olemaan melko "normaali". En koskaan aikaisemminkaan kyllä ole ollut mikään urheilija tai hyvässä kunnossa mutta nyt lähdetään melko pohjilta liikkeelle. Tarkoitus olisi nyt muuton yhteydessä muutenkin pistää koko elämä uusiksi ja tämä sali on osa sitä prosessia :)

Joo,on varmasti hyvä räkki ja laadukkaat vehkeet muutenkin,siitä se treeni tuskin kiinni jää. Ja kun kerta on kokemusta ns. Kotisalivehkeistä aiemminkin niin helpompaa ku tietää mitä hakee. Ja jos kotipaikkakunnan kaupasta ostaa niin kyllä tommosesta läjästä saa paikanpäällä tingattua hyvät alennuspinnat:)

Tangosta viel senverran että ATX ram baria monet on kehunu ku sellasen on laittanu. Sekään ei ilmanen oo mut vähän säästöä kuitenki leokon verrattuna. Mut mistäs sitä tietää ennen ku ite testaa omaan käteen.

Ite oon senverran persaukinen että oon menny punttikamoissa sieltä missä aita on matalin. Mut sehän on vaan siitä kiinni mihin ite on tyytyväinen. Omat raudat on senverran pieniä että vallan mainiosti on noilla halpiskamoillaki pärjänny.

Joo kyllä tuo kotisali kokemus vanhan omakotitalon yläkerrassa halvoilla kamoilla opetti hyvin. Laitoin juuri viestiä tuonne Gofitnessiin ja nyt odottelen vastausta sieltä. Tuurilla saa kaiken tarvittavan sieltä ja voi käydä paikanpäällä katsomassa ennen ostoa nuo tangot yms. läpi. Ei muutenkaan tuo omasali ole mikään halvin paikka.

Huomasin muuten että ***mainoslinkitykset ovat kiellettyjä****

Ei ole mitään muuta eroa kuin tuo painopakka. Tuosta saa heti 400€ pois koska ennemmin ostelen tuolla 400€:llä levypainoja salille niin voi käyttää niitä muissakin laitteissa kuin että ostan tuon taljan. Muutenkin helpottaa huomattavasti postitusta ja tavaroiden kantoa (minulla kun tuo kotisali tulee toiseen kerrokseen).

Tuota Penkkiä ja Räkkiä on vaikea tutkia netin kautta minkä takia täältä tulin kyselemään apua niin ihmiset kenellä on kotisaleja voisi kertoa hieman kokemuksia. Aion kyllä käydä paikan päällä noita katsomassa ennen tilausta mutta ei ole mahdollisuutta jokaiseen salitarvikkeita kauppaavaan kauppaan mennä ja muutenkin pakko tilata mahdollisimman paljon tavaraa yhdestä paikasta tai budjetti hukkuu pelkkiin postikuluihin.

Saako noita levypainoja myös suomesta tilattua? Vai kuinka paljon maksaa jos ulkomailta tilaa?

Täytyy nähtävästi selata tuota Gofittness sivuakin enemmän ja laittaa sinne kyselyä jos kasaisivat paremman setin.

Ite hommasin Riotit Saksasta Strength Shopista ja Eleiko XF:t voimaharjoittelusta. Nuo Gofitnessin myymät ATX bumberit ajavat varmaan myös asiansa. Itse jos nyt olisin tyhjästä salia kasaamassa hommaisin varmaan Gofitnessiltä vermeitä. Yllättävän vähän Suomi lisää verrattuna Mega Fitness Shopin hintoihin.

51cm pitkä käsipainotangot eivät käytännössä ole kovin näppärät kaikissa liikkeissä, tuota kannattaa ehkä katsoa vielä jos treeniin kuuluu erilaisia käsipainolla tehtäviä liikkeitä.

Ja jos kaikkia levypainoja on kaksi kpl per paino, voi olla hankala kasata kahteen käsipainoon molempiin sopivat (samat) painot, ainakaan siten, että käsipainon molemmat päätkin täsmää :).

e: osaa oli 4x, mutta anyway - noita pienempiäkin painoja kannattaisi olla 4x

Osta kunnon levypainosetti ja sit erikseen 4x40 ,4x50 kg(niin riittää varmasti) . Ja osta muualta paremmat 50 mm käsipaino/t nuo on huonot mitä lukenut(mustat). Ja ei ne 30 mm kp/t huonoja ole sais helposti 50 kg tai 42 kg..(G,St) . En mainosta paikkoja ku en muista kuinka se meni..

51cm pitkä käsipainotangot eivät käytännössä ole kovin näppärät kaikissa liikkeissä, tuota kannattaa ehkä katsoa vielä jos treeniin kuuluu erilaisia käsipainolla tehtäviä liikkeitä.

Multa löytyy ennestään karhun 15kg käsipainot jos noissa ei pituus kelpaa joihinkin liikkeisiin.

Ja jos kaikkia levypainoja on kaksi kpl per paino, voi olla hankala kasata kahteen käsipainoon molempiin sopivat (samat) painot, ainakaan siten, että käsipainon molemmat päätkin täsmää :).

e: osaa oli 4x, mutta anyway - noita pienempiäkin painoja kannattaisi olla 4x

Hyvä huomio tuo että noita pienempiä voisi enemmän. Vanhalla kotisalilla oli nimenomaan pieniä 4x jokaista 5kg asti.

Osta kunnon levypainosetti ja sit erikseen 4x40 ,4x50 kg(niin riittää varmasti) . Ja osta muualta paremmat 50 mm käsipaino/t nuo on huonot mitä lukenut(mustat). Ja ei ne 30 mm kp/t huonoja ole sais helposti 50 kg tai 42 kg..(G,St) . En mainosta paikkoja ku en muista kuinka se meni..

En noin isoja kiekkoja tule vielä tarvitsemaan vielä pitkiin aikoihin joten nuo listatut olisi painoiltaan ainakin ihan hyvät. Painolevyistä noin muuten on mahdotonta näkemättä sanoa mitään. Noista käsipainoista en onnistunut löytämään mitään puhetta mistään. Noita 50mm KP olen katsellut sitä varten että vanhalla salilla mulla oli kahdet eri merkkiset käsipainot ja molempiin meni eri levyt niin en tykännyt niillä levyillä leikkimisestä. Helpompi jos kaikki käyttää samoja 50mm levyjä niin ostelee niitä sitten enemmän. Noi 30mm kun vaatii omat säilytystelineet yms.

Nuo kp/t hyvät mitä Gymleco myy. Löytyy nimellä Gymtec R250. Mut tietty ei aina tarvii olla samaa.. Itse taas halajan tuota GF/ Barbarian line multismith jne. Toisinsanoen itse päivittelen aina ku rahatilanne suo jne laitteitani.

Vinopenkki ei ainakaan mulla ole toiminut tasapenkkinä hirmu hyvin, oli vaikka yli 1000€:n kaupallisen salin vinopenkki. Roguella on leveät penkit (sieltä saa hyvän tangonkin ohio power bar tjsp). Halvempi ratkaisu voi olla kuitenkin ottaa joku megatecin vinopenkki (liian kapea selkämys, mutta penkki liikkuu taaksepäin säädettäessä mahtuen paremmin räkin sisälle) ja sitten erikseen tasapenkki. Strength shopin tasapenkki on ollut hyvä ja hintaa oli 200€ jotakuinkin. Tuoltakin saa hyviä tankoja.

Tuosta räkistä sen verran että klikkasin tuolta sivuilta vaan kalleimman kun sopi budjettiin tosin en ole mitään parempaa onnistunut löytämään kun olen googletellut. Noita omasali kamoja olen tutkittu enemmän penkkiä lukuunottamatta kun sitä on paha netin yli tutkia. Aion käydä kyllä katsomassa noita kamoja tuolla ennen tilausta jos sieltä tilaan.

Mihin tästä katosi alotusviesti? Ei löydy haulla ja kiinnostaisi mitä tämä 4800e paketti piti sisällään?

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom