Kotiruoka hyvillä makroilla?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Sorrow
  • Aloitettu Aloitettu
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
No nyt on meininki kohdillaan.. muistakaa tulevat rockyt että kaikkien vatsat ei välttämättä kestä raakoja kananmunia ihan tuosta vaan. Vaikka nykymaailmassa suomalaisesta ruuasta aika hyvin on kitketty salmonella vaara on se silti olemassa. Parempi voisi olla pastöroitu valkuaisvalmiste (liekö oikea termi?)
Minun maha kestää👌 Sellaset 26 vuotta on syöty raakoja munia 2-4 kpl päivässä. Eikä ole Rockyn ihannoinnista kyse. En tykkää munista muuten kuin raakana ( ei maistu miltään). On myös helpoin tapa syödä ne. Miksi muuttaa toimivaa settiä 🙂

Ja vinkkinä näihin ruokiin: pakastepinaatti on tosi halpaa ja sitä voi lyödä melkeinpä mihin tahansa ruokaan. Samoin tomaattimurska. Tomaatti on vielä siitä hyvä, että sen terveyshyödyt ovat kypsennettynä vähintään yhtä hyvät kuin raakana.

Myös erilaiset itämaiset "kasvisruuat" toimivat hyvin esim. https://www.sydanmerkki.fi/resepti/linssidahl/. Jos oikein ahdistaa proteiinin kanssa niin ottaa heraa jälkiruuaksi.

Etuna näissä mössöissä on, että linssejä ym. voi ostaa kaapit täyteen (eivät vanhene äkkiä) eikä tarvitse stressata onko kanaa, lihaa tjms. kaapissa ja pitääkö lähteä kauppaan. Aina tietää, että pystyy hyvät safkat tekemään.

Mä olen tätä juttua optimoinut jo monta vuotta, laiska kun olen.
Kestääkö vatsa noita linssejä jos ei normaalisti syö niitä? Ainakin pavut on ihan helvettiä seuraavana päivänä. Ei paljoo makrot naurata ku 90% tulee kaasuna ulos, paskaa tavaraa noin niinkuin imeytymisen kannalta.

Minun maha kestää👌 Sellaset 26 vuotta on syöty raakoja munia 2-4 kpl päivässä. Eikä ole Rockyn ihannoinnista kyse. En tykkää munista muuten kuin raakana ( ei maistu miltään). On myös helpoin tapa syödä ne. Miksi muuttaa toimivaa settiä 🙂
Kyllä lähinnä ajattelinkin jos uusia ihmisiä lähtee kokeilemaan raakoja munia niin pienenä disclaimerina.
Aika hyvin vatsan pystyy kouluttamaan kestämään uusia asioita, tietynlainen pohja-kunto tietysti auttaa asiaa.
Raa'an kananmunan proteiini ei imeydy kunnolla vs. kypsät.

Käsittääkseni linssit aiheuttavat vähemmän mahaongelmia kuin pavut.

Linssit on huomattavasti helpompaa vatsalle kuin palkokasvit. Pavuissakin tosin jos keittäisi enemmän mössöksi kuin pitäisi, niin olisi parempi.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom