Kotilieden artikkeli

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Dragon
  • Aloitettu Aloitettu

Dragon

VIP
Ikä
46
Kaupunki
Turku
Pääsiäislomalla vanhempieni luona sattui käteeni Kotiliesi-lehti, jota sitten aloin selailemaan. Yhdessä artikkelin faktalaatikossa Tamperelainen urologian- ja kirurgian erikoislääkäri Antti Kaipio kirjoittaa näin:

"Lihaksia vai lapsia?

Testosteroni kasvattaa lihasmassaa ja -voimaa nopeasti eivätkä lisäravinteiden myyjät ja valmistajat ole jättäneet sitä huomioimatta. Kuntosaleilla myytävissä lisäravinteissa on riskinsä.

"Valmisteiden testosteronipitoisuudet vaihtelevat jopa saman tuotteen eri erien kesken. Kemiallisten ominaisuuksiensa vuoksi ne saattavat olla usein maksalla myrkyllisiä, ja liian suuret testosteronipitoisuudet voivat tehdä miehestä agressiivisen.

Testosteronin lihaksia kasvattavaa vaikutusta ei voi rajata tiettyihin lihaksiin. Myös sydänlihas kasvaa ja paksuuntuu haitallisella tavalla. Kivekset tottuvat valmisteeseen. Kun hormonit tuodaan elimistön ulkopuolelta, kiveksistä tulee hyödyttömiä. Niiden toiminnan käynnistäminen hormonivalmisteen pitkän käytön jälkeen ei välttämättä onnistu, ei ainakaan ihan helposti," Antti Kaipia varoittaa.

Lähde: Virve Järvinen Kotiliesi-lehti 17.2.2004, s. 92 - 93

Näitä on sitten kiva lukea, kun ei oikein tiedä pitäisikö itkeä vai kiljua...

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Dragon sanoi:
Testosteroni kasvattaa lihasmassaa ja -voimaa nopeasti eivätkä lisäravinteiden myyjät ja valmistajat ole jättäneet sitä huomioimatta. Kuntosaleilla myytävissä lisäravinteissa on riskinsä.

Millähän salilla tätä testoprotskua myydään, kun minä en ole koskaan siihen törmännyt?

Antti Kaipio on :david: :down: Jos lekuri on noin tietämätön asiasta niin osanneeko koko ammattiaan. Veikkaampa että tämä lekuri on joku eläkeikään päässyt joka on tietotasoltaan jollakin 60-luvulla. Pitäs hieman ottaa selvää asioista ennenkuin kirjoittelee lehteen.
Tai sitten minulla on pirun huonoa tuuria kun olen joka kerta ostanut juuri sitä lisäravinnetta jossa ne määrät ovat olleet alhaiset.

Aijuu. Tää olikin Kotiliesi. :zzzz:

Edit. Veikkaanpa, että lehti sattu käteen juuri silloin, kun olit tekemässä tilaa pääsiäismuonille. Oli meinaa sellanen valinta. ;)

Arvaatte varmaan mitä lehtiä sukulaiset ja kaverit ovat lukeneet jos alkaa tulla kyselyitä kuntosalien proteiinihormoneista.

En ole nyt täysin varma, että onko lääkäri tosiaankin antanut tuon koko lausunnon vai onko tämän toimittajanaikkonen itse lisännyt tekstiin ensimmäiset kaksi riviä.

Ja vielä kun bodauslehdet ovat täynnä mainoksia, joissa luvataan jonkin kapselin lisäävän testotasoa 400%...niin soppa on valmis. Nopeita johtopäätöksiä on maailman helpoin vetää. Sitten kun pakkiksen kauppaan tulee testoa myyntiin niin liityn vipiksi. Siitä alkaa ns isokasvu eikä loppua näy.

Miksi pitää kirjoittaa artikkeli, jos tietoa ei ole? Onko SF-Protein vienyt maineen lisäravinteilta (oli pakko laittaa ;)).

tiedustelee nimimerkki "Perkele"

Tolle Antti Kaipiolle pitää laittaa e-mailia ja tiedustella asiasta tarkemmin. Mielenkiinnolla odotan tietoa paljonko minun herassani on testoa.

Miettikää sitä raukkaa joka joutuu tuon vastaanotolle, noilla tiedoilla kaveri määrää aerobista liikuntaa parantamaan kuolion jalasta. Jos ei toimi, niin burana ainakin auttaa. Miten tommoinen on edes Suomessa mahdollista? Kai noilla nyt joku koulutus pitäisi olla.

Taha sanoi:
Millähän salilla tätä testoprotskua myydään, kun minä en ole koskaan siihen törmännyt?

Eihän tuossa protskusta puhuttu vaan lisäravinteista, joten on voitu tarkoittaa jotain prohorkkuja tai sit ollaan totaalisen tietämättömiä ja ollaan todellakin tarkoitettu myös kaikkia jauhoja.

Raven sanoi:
Eihän tuossa protskusta puhuttu vaan lisäravinteista, joten on voitu tarkoittaa jotain prohorkkuja tai sit ollaan totaalisen tietämättömiä ja ollaan todellakin tarkoitettu myös kaikkia jauhoja.

Lisäravinne ei kyllä IMO käsitä minkään sortin horkkuja, vaan tarkoittaa ravintolisiä...

jees

Mike sanoi:
Miettikää sitä raukkaa joka joutuu tuon vastaanotolle, noilla tiedoilla kaveri määrää aerobista liikuntaa parantamaan kuolion jalasta. Jos ei toimi, niin burana ainakin auttaa. Miten tommoinen on edes Suomessa mahdollista? Kai noilla nyt joku koulutus pitäisi olla.

Jeps, onnitelkaapa tyttöystävääni, joka viime syksynä passitettiin YTHS:n toimesta Koskiklinikalle kyseisen tohtorismiehen syynättäväksi. No, itse asiasta kuultuna, oli setä kuulemma sentään ollut ihan asiallinen virtsaputkia räpeltäessään, eikä tästä käynnistä jäänyt ikäviä traumoja.
Eipä silti, hieman pistää mietityttämään, että miten yksityisklinikalla työskentelevä erikoislääkäri voi kirjoittaa tuommoisen artikkelin... Ehkäpä kyseessä voi olla joku väärinkäsitys Kotilieden toimituksen puolelta, kuka tietää.
Mutta tyttöystävä lähettää terveisiä, että Kaipia on kuulemma paras, :5: ! Hmm, mitäköhän siellä vastaanotolla oikein tapahtui :jahas:

Waltteri sanoi:
Lisäravinne ei kyllä IMO käsitä minkään sortin horkkuja, vaan tarkoittaa ravintolisiä...

Tuon tekstin (ei siis sun vaan tämän lekurin) perusteella lekuri ilmeisesti sisällyttää kaiken lisäravinteisiin, koska ei nyt kukaan lekuri voi protskua luulla hirvittäväksi hormooniksi.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom