Kotikaupunkisi paras pizza? (Oli Helsingin paras pizza)

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Tziisus
  • Aloitettu Aloitettu
Mitäs mitäs kukaan ei ole vielä maininnut Sivuraidetta, nykyään siellä on ihan helvatusti sitä täytettä lätyissä ja halkaisijaltaanhan ne ovat aina olleet suuria. http://kotisivu.mtv3.fi/sivuraide/ Joku jo mainitsikin Frutti di Maren pizzat, mutta mun mielestä varsinkin se pastabuffet on hintansa arvoinen, neljää eri laatua pastaa seisovasta pöydästä :kuola:

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Originally posted by Tomi
Jotain pientä ja herkullista tavoittelemisen arvoista lauantaille... Manalassa tuollainen 6 täytteen fantasia, johon tulee tuplakana, aurajuusto, ananas, jalapeno ja tuore tomaatti. :kuola: :haart:
Otappa alkuruuaksi Valkosipuli-Aurajuustoetanat... :kuola:

Sivuraiteen pitsat ovat kyllä halpoja, mutta laadultaan heikkoja. Ainakaan Mechelininkadun Sivuraiteeseen en aio mennä enää koskaan. Sain sieltä viime(isellä) kerralla niin pahanhajuista moskaa, että heitin koko räiskäleen roskikseen. Kyseisen paikan vieressä on myös Pizzataksi, jonka chicken-barbeque-pannupitsa on todella maukasta ja tuhtia purtavaa.

Manalan pitsoja olen minäkin suosinut jo pitempään. Erityisesti viikonloppuöisin.

Originally posted by Rautanyrkki
Sivuraiteen pitsat ovat kyllä halpoja, mutta laadultaan heikkoja.
Jep. Pizzat ovat isoja, mutta ikävä kyllä vain halkaisijaltaan. Itse pizzapohja on sellainen läpinäkyvä lerpukka, eikä täytteiden määrä ainakaan viime kesänä tuossa Sörnäisten Sivuraiteessa ollut mikään veretseisauttava.

Töölön Plazassa on ihan syötäviä pizzoja.

Joo täytyy sen verran perua sanomisiaan, että tuo Mechelininkadun Sivuraide oli ensimmäinen kosketukseni ko. lafkaan ja sen jälkeen ajattelin, etten enää saman ketjun paikkoihin mene, täytteen määrä oli todella mitätön ja pizza muutenkin mauton. Tuolla Kurvin Sivuraiteessa on kuitenkin viime aikoina ollut hyvät pizzat, joissa paljon täytettä, muiltakin kuullut samaa.

Minä en ole vieraillut kuin tuolla Mechelininkadun Sivuraiteessa, mutta sen verran vakuuttavaa jälkeä tekivät, että aion boikotoida ketjun muitakin myymälöitä. Huonoin koskaan saamani lätty, vieläkin muistan elävästi sen kuvotuksen tunteen. Mistähän lie olivat pitsassa olleen "juuston" raastaneet... Yhdysvalloissa olisin nostanut oitis oikeusjutun ja saanut miljoonakorvaukset. Tai no ainaskin kourallisen oreganoa.

Keskimäärin vaikuttaisi näitten pitsojenkin kohdalla olevan niin, että hinta kertoo laadusta aika paljon. Ainakaan täällä Tsadissa en ole saanut vielä halvalla (~5 €) hyvää.

Big Mama's on kyllä sen yhden otetun samplen perusteella aikamoista kökköä - melkein paskinta pizzaa mitä oon koskaan syönyt, lukuunottamatta Billy'sin valmispizzaa (hyi jeesuskusi sentään). Paras pizzeria Töölössä, mitä oon testannut, on Ässä Pizza tms. Kaloniuksenkadulla (viereisessä korttelissa tästä paljon parjatusta Mechelininkadun Sivuraiteesta). Joo ja Manala on erittäin :kuola:.

mutunmainos.jpg

:5:

espoon (leppävaara) pizza marhaba (rintakarva), salami,sipuli,ananas,tuplajuusto,chili ja valkosipuli...
tietenkin myös pizza hutin pepperoni on bueno!

ÄSSÄ pizza

Originally posted by pihvipoju
Paras pizzeria Töölössä, mitä oon testannut, on Ässä Pizza tms. Kaloniuksenkadulla (viereisessä korttelissa tästä paljon parjatusta Mechelininkadun Sivuraiteesta). Joo ja Manala on erittäin :kuola:.

ihmettelinkin ettei kukaan mainitse ässä pitsaa. kerran sain vokoteltua tyttöystävän sinne, hieman epäilyttävän näköinen, mutta äijällähän oli siellä koko pikku pitseria täynnä pystejä! Oli jonkun sortin pitsan heiton maailmanmestari!! tosin jäätiin ilman demonstraatiota :thumbs:

Originally posted by Rautanyrkki Keskimäärin vaikuttaisi näitten pitsojenkin kohdalla olevan niin, että hinta kertoo laadusta aika paljon. Ainakaan täällä Tsadissa en ole saanut vielä halvalla (~5 €) hyvää.

Oulussa ei myydä missään pizzoja yli viidellä eurolla. Tosin onhan tätä Suomen pizzapääkaupungiksikin haukuttu. Pizzerioita on joka kulman takana ja osa paikoista vielä vierekkäin. Joku oli tutkinutkin asiaa ja Oulussa oli ylivoimaisesti eniten pizzerioita asukaslukuun nähden.

Hyvää saa melkein joka paikasta, tosin en kyllä mene syömään 2 euron pizzoja joita myös on tarjolla.

Standardi hinta pizzalle Oulussa (kolme täytettä) on 4,5 euroa.

Kouvolassa Il Corsaro.
Tekee itse pizzataikinat,pizzakastikkeet,Bologneskastikkeet. Maustaa itse kanat ja tekee itse myös pastat.
Eli vähän niinkuin Italialaista kotiruokaa.
Nimittäin monien paikkojen käyttämä valmis "Bolognese" on aivan yli JÄRKYTTÄVÄÄ.

:5:

"mita mita sinä sanoa...ei ole täällä pakko ruokailla..."

Laajasalon Delhissä oli sikahyvät pizzat...
Muuton jälkeen ei tosin enää niitä tule nautittua:(

Itse kävin testaamassa tuon nyt-jo-pakkiksellakin-kuuluisan Manalan. Itse nykäisin naamariini sellaisen St. Urhon pannun, jossa oli filepihvi, kaksi nakkia, paistettu muna, ranskanperunoita ja salaattia. Aikamoinen pläjäys kooltaankin oli se. Vastapäätä istunut naikkonen otti pitsan ja kehui sitä hyväksi ainakin täytteeltään. Tuo Thompsonin postaama kuva siitä pitsasta, joka jyrää lautasen alleen koollaan, oli ehkä sittenkin luonut hieman liian ruusuisen kuvan pitsan ulkoisesta olemuksesta. Täytettä oli kuitenkin todella reilusti, mikä lienee tärkeä, jos ei jopa tärkein seikka. No, kukainenkin käyköön issekseen kokeilemassa. Minä voin kyllä suositella. :eek:

Jep ison ja hyvän pizzan haluavalle suosittelen herttoniemessä ravintola siilinpesä ja isoon nälkään JÄTTIPIZZA halkaisija n.80cm
18-20€ Olen kymmenkunta kertaa jo joutunut sunnuntai eväät hakemaan siilinpesästä aina toimii.Manala hyvä kakkonen

Jep ison ja hyvän pizzan haluavalle suosittelen herttoniemessä ravintola siilinpesä ja isoon nälkään JÄTTIPIZZA halkaisija n.80cm
18-20€ Olen kymmenkunta kertaa jo joutunut sunnuntai eväät hakemaan siilinpesästä aina toimii.Manala hyvä kakkonen

espoon lippajärven Pizza Maniin kaikki vaan. espoon isoimmat ja parhaimmat pizzat tulee sieltä. Empire Special...:kuola:

www.pizzaman.fi "Pizzaman pizzoissa on kokoa ja makua!" pitänee paikkansa :D

Sivuraiteesta

Siihen juustoon lisätään kananmunan keltuaista ...
ei ollenkaan huono lämpimissä leivissä, muttei oikein
sovi pitsaan.Krapulassa toimii.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom