Armas sanoi:
Omissa korvissani ei ole enää mitään elävää jäljellä, pelkkää rustoa molemmat pallukat, joten omakohtaista kokemusta on. Syy miksi sanoin, ettei korvasuojilla kannata jatkuvasti reenata on se, että jos korvalehti on tyypiltään rikkoutumisaltis, niin pitkällä aikavälillä ne ruttukorvat tulee kuitenkin. Matsissahan ei suojia voi käyttää, joten miksi pitkittää tuskaa. Kukkakaalit tulee jos on tullakseen.
Mikäli suvussani olisi on veranpainetautia tai diabetesta, niin ei kannattaisi katsoa ruokavaliota: kun kuitenkin juhlissa/kylässä joudun syömään mitä tarjotaan, niin tautia pukkaa päälle kuitenkin? Vai olisiko niin että todennäköisyys saada kukkakaalit... eiku diabetes jossain vaiheessa muuttu sen mukaan kuinka usein riskiä ottaa?
Armas sanoi:
Sitä paitsi joidenkin mielestä korvasuojien käyttö on neitimäistä :D
Mä en vapaaottelijoista oikein mitään tiedä, mutta painijat ja judokat ei käytä korvasuojia kuin akuuttivaiheessa.
No, ainakin Ilmenillä näyttäis olevan oikein tyylikkäät kukkakaalit
Neitimäiset hammassuojat, alasuojat ja säärisuojat vasta neideille ovatkin kun eivät tee muuta kuin lievennä kipua. No mielipiteensä kullakin; ei siinä mitään.
Mitä Ilmeniin tai Sakurabaan tai Tosikovaan Jätkään tulee, niin miehet touhuaa aikalailla eri tasolla kuin keskivertojamppa. Tuskinpa miehet kuitenkaan ajattelee, että nyt olen niin maan perkeleen kova jätkä, koska korvat ovat rutussa? Tuskin edes pitää itseään mitenkään komeampana kuin ennen? Tai mistä minä sen tietäisin. Ehkä joku saattaa niin ajatellakin - itse en moisiin ole törmännyt. Ainakaan kukaan ei ole mainostanut, että kannattaa ehdoin tahdoin ottaa nättejä pallokorvia.
Armas sanoi:
Mutta joo, eipä noita kukkakaaleja kannata surra. Kuuluu ikäänkuin lajin luonteeseen. Eikä varmasti haittaa työhaastatteluissa. Mielumminkin niistä voi olla ylpee...
Ehkä suorittavalla tasolla ei aina - monesti sielläkin vrt. esim. myyjä tai jakeluautonkuljettaja - ole väliä. Jos aikoo olla missään tekemisissä asiakkaan kanssa -myydä, käydä messuilla tai vaikka esitellä firmaa - taikka hakea mitään perusduunarin hommia koreampaa paikka, niin on hankala uskoa, että edes sinä olet sitä mieltä, että kukkakaaleilla ei olisi mitään merkitystä duunia hakiessa.
Yleensäkin saleilla näkyy ja ennenkaikkea kuuluu näitä kommentteja siitä mikä on miehekästä ja kovaa. Mikä sitten on miehekästä? Näiden kuuluvien tyyppien mielestä se yleensä on itsetuhoista käytöstä. Ajatus ei lennä tätä päivää pidemmälle. Yleensä ollaan reenattu vuosi, ehkä kaksi ja neuvotaan aloittelijoita "kunnon" reenityyliin. Sinä sitten ei vain tule ajatelleeksi, missä hommissa/elämäntilanteessa itse saattaa olla 5-10-15-20v päästä. Tai pahempaa: ei ajatella, että tämä aloittelija saattaa pitää aktoriteettia kovin
suurena ja unohtaa itsekin ajatella huomista. Onnea kaverillekin sitten vaan tulevaisuuteen kun rystyset on kovetettu, korvat kukkakaalilla ja nenä kolmesta kohtaa murtunut.
Ehkäpä avautumiseni on "hieman" liian paatoksellista, mutta useammassa seurassa reenanneena olen huomannut ohjeenantajissa aika paljon yhtäläisyyksiä.
Ehkä pitäis vain lopettaa tappelulajit ja keskittyä :haart:
ja :kippis1: