Korvasuojat painiin/vapaa-otteluun

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Jazam
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Ikä
38
On tossa painiessa päässy korvat aika huonoon kuntoon ja kipeiksi ja pitäs hankkia jonkinlaiset korvasuojat...

En löytänyt itse suomesta googlettamalla mitään liikettä joka noita myisi, joka on vähän ihme kun treeneissä olen muutamalla kaverilla suojat nähnyt. Eli jos joku tietäisi mistä saa suomesta tilattua/ostettu niin tieto olisi tarpeen. Jos kukaan ei tiedä, niin sitten piää varmaan ruveta ulkomailta tilailemaan...

Eli siis tollasia meinasin:
http://www.karatedepot.com/catalog/images/items/pr-hd-60.jpg

Googleta Nextlevelstore

Jazam sanoi:
On tossa painiessa päässy korvat aika huonoon kuntoon ja kipeiksi ja pitäs hankkia jonkinlaiset korvasuojat...

En löytänyt itse suomesta googlettamalla mitään liikettä joka noita myisi, joka on vähän ihme kun treeneissä olen muutamalla kaverilla suojat nähnyt. Eli jos joku tietäisi mistä saa suomesta tilattua/ostettu niin tieto olisi tarpeen. Jos kukaan ei tiedä, niin sitten piää varmaan ruveta ulkomailta tilailemaan...

Eli siis tollasia meinasin:
http://www.karatedepot.com/catalog/images/items/pr-hd-60.jpg

Mikäli viitseliäisyyttä riittää lähteä suureen ja ihmeelliseen pääkaupunkiimme, niin Adidas budokauppa Sensei myy näitä 40€ hintaan. Ovat tarkalleen nämä linkin takana löytyneet suojat - tai ainakin minä sain niitä parit. Postissakin saa tilattua.

Googlella saat kaupan yhteystiedot.

On muuten kumma, ettei noita piruja meinannut saada sitten millään ostettua koko maasta. Olivat joka paikasta loppu. Next levelin keinonahkaiset eivät olleet mieleen, niin tuli haettua aikas monesta putiikista.

Mielestäni nämä Bruten suojat ovat muuten hyvät - on säätövaraa, eivätkä anna väännössä etua kummallekaan osapuolelle - liukas ja kova ulkopinta on jees :thumbs:

Vesipalloilijoiden korvasuojista saa pienellä modifioinnilla käyvät korvasuojat kamppailijallekin.

Ylipäätään korvasuojia ei kannata käyttää kuin akuuttivaiheessa, kun korvat on just punkattu ja turvoksissa. Korvasuojien kanssa ei viitti erkkikään pitkiä aikoja reenata. Kyllä korvien pitäis normaalisti reenausta kestää ilman mitään suojia. Sitä paitsi tarpeeksi monta kertaa kun korvat mosahtaa, niin koko korvalehti menee rustoksi eikä ongelmia ole sitten enää :D

Ootko hoitanut punkteerauksen lääkärillä vai tyhjennellyt veret itse? Viimeksimainittu tarkoittaa aika usein tulehtumista jne. jolloin kipukaan ei tahdo hellittää.

Kysyin kaverilta treeneissä ja se kanssa tota senseitä suositteli...

Asun Espoossa, joten stadissa käyminen ei ole mikään ongelma, mutta pitää kyllä pirauttaa ensin, sillä sain kaveriltakin sellasen käsityksen asiasta, että ovat aika niukka luonnon vara ja itsekkin oli kuulemma viimeiset kyseisestä kaupasta aikoinaan ostanu...

Nextlevelstoren (www.nextlevelstore.com) ja sensein lisäksi myös Turun jujutsuseuran kamppailuvarusteesta (www.turunjujutsuseura.fi/kamppailuvaruste) löytyy kahta erilaista keinonahkaista mallia. Hinnat 33€ ja 38€. Itse ostin juuri nuo kalliimmat Hunter-merkkiset. Eilen tuli postissa. En ole treeneissä vielä ehtinyt kokeilemaan, mutta tuntuvat istuvan tosi hyvin päähän. Leuan kun laittaa rintaan kiinni niin ei tartte kaverin kyllä edes kuristaa kun leukahihnaan meinaa kuristua muutenkin, mutta ehkä siihen tottuu...

Armas sanoi:
------8<-------KLIPETI KLIPS-----------8<--------------
Ylipäätään korvasuojia ei kannata käyttää kuin akuuttivaiheessa, kun korvat on just punkattu ja turvoksissa. Korvasuojien kanssa ei viitti erkkikään pitkiä aikoja reenata. Kyllä korvien pitäis normaalisti reenausta kestää ilman mitään suojia. Sitä paitsi tarpeeksi monta kertaa kun korvat mosahtaa, niin koko korvalehti menee rustoksi eikä ongelmia ole sitten enää :D
------8<-------KLIPETI KLIPS-----------8<--------------

Mikä vitun [spdedenkuva ja daavitti ja yrjö.w.puska] neuvo tuollainen oikein on. Korvat menee silleen pikuhiljaa kipeeks ja menee vaan vähän kerralla verta väärään paikkaan? Sitten se lähtee aina sieltä pois noin vaan. Kyllä ne pakkaa sitten pullistumaan kunnolla jos niin haluavat. Toinen vaihtoehto on että sen kukkakaalin saa vaan pikkuhiljaa. Kummalla tavalla sinä haluat korvasi pilata. Se kun ei vaadi kun sen yhden kunnon riuhtasun ja sitten saakin selitellä kun työhaastattelussa ihmetellään että ootkos sinä sellainen kapakkatappelija vai ihan vaan snägärijonossa uhooja.

Eikä kunnon korvasuojat mitään haittaa reeneissä - mitä nyt joskus menee "hattu silmille" jos joku oikein giljotiiniä nyhtää. Keinonahkaiset arvatenkin hiostavat (korjatkaa jos olen väärässä olen vain kokeillut päähän liikkeessä) mutta kangaspintaiset ainakin hengittävät aivan riitävästi. Eihän ne hammassuojatkaan mitenkään hengittämistä helpota, mutta kun on saanut muutaman hampaan lohkeamaan ja halkeamaan ihan vaan kevyesti lämmitellessä, niin ei siinä enää viitsi arpoa, että josko laittais suojaa paikalleen heti reenien alussa vai sitten kun on jo "oho" sattunut.

[/QUOTE]Keinonahkaiset arvatenkin hiostavat (korjatkaa jos olen väärässä olen vain kokeillut päähän liikkeessä) mutta kangaspintaiset ainakin hengittävät aivan riitävästi.[/QUOTE]

Kyllä painiessa kuuluisi hiki tulla ilman keinonahkaisia korvasuojiakin. Jos ei oo tullu niin ootte ottanu vähän liian kevyesti. :)

Mä ainakin hikoan niin että on ihan sama mitä päässä on, ei se siitä enää paljon pahemmaksi voi mennä.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
JeanS sanoi:
Mikä vitun [spdedenkuva ja daavitti ja yrjö.w.puska] neuvo tuollainen oikein on. Korvat menee silleen pikuhiljaa kipeeks ja menee vaan vähän kerralla verta väärään paikkaan? Sitten se lähtee aina sieltä pois noin vaan. Kyllä ne pakkaa sitten pullistumaan kunnolla jos niin haluavat. Toinen vaihtoehto on että sen kukkakaalin saa vaan pikkuhiljaa. Kummalla tavalla sinä haluat korvasi pilata. Se kun ei vaadi kun sen yhden kunnon riuhtasun ja sitten saakin selitellä kun työhaastattelussa ihmetellään että ootkos sinä sellainen kapakkatappelija vai ihan vaan snägärijonossa uhooja.

Eikä kunnon korvasuojat mitään haittaa reeneissä - mitä nyt joskus menee "hattu silmille" jos joku oikein giljotiiniä nyhtää. Keinonahkaiset arvatenkin hiostavat (korjatkaa jos olen väärässä olen vain kokeillut päähän liikkeessä) mutta kangaspintaiset ainakin hengittävät aivan riitävästi. Eihän ne hammassuojatkaan mitenkään hengittämistä helpota, mutta kun on saanut muutaman hampaan lohkeamaan ja halkeamaan ihan vaan kevyesti lämmitellessä, niin ei siinä enää viitsi arpoa, että josko laittais suojaa paikalleen heti reenien alussa vai sitten kun on jo "oho" sattunut.

Omissa korvissani ei ole enää mitään elävää jäljellä, pelkkää rustoa molemmat pallukat, joten omakohtaista kokemusta on. Syy miksi sanoin, ettei korvasuojilla kannata jatkuvasti reenata on se, että jos korvalehti on tyypiltään rikkoutumisaltis, niin pitkällä aikavälillä ne ruttukorvat tulee kuitenkin. Matsissahan ei suojia voi käyttää, joten miksi pitkittää tuskaa. Kukkakaalit tulee jos on tullakseen.

Sitä paitsi joidenkin mielestä korvasuojien käyttö on neitimäistä :D

Mä en vapaaottelijoista oikein mitään tiedä, mutta painijat ja judokat ei käytä korvasuojia kuin akuuttivaiheessa.

No, ainakin Ilmenillä näyttäis olevan oikein tyylikkäät kukkakaalit :)

Mutta joo, eipä noita kukkakaaleja kannata surra. Kuuluu ikäänkuin lajin luonteeseen. Eikä varmasti haittaa työhaastatteluissa. Mielumminkin niistä voi olla ylpee...

AndyS sanoi:
Eikö olisi fiksumpaa treenata ilman alasuojia? Tulee isot, kun turpoaa. :thumbs:

:offtopic: niin eikä tulee niitä räkäpäitä jalkoihin juoksentelemaan. ei tarvi kumiakaan käyttää...

Armas sanoi:
Omissa korvissani ei ole enää mitään elävää jäljellä, pelkkää rustoa molemmat pallukat, joten omakohtaista kokemusta on. Syy miksi sanoin, ettei korvasuojilla kannata jatkuvasti reenata on se, että jos korvalehti on tyypiltään rikkoutumisaltis, niin pitkällä aikavälillä ne ruttukorvat tulee kuitenkin. Matsissahan ei suojia voi käyttää, joten miksi pitkittää tuskaa. Kukkakaalit tulee jos on tullakseen.

Mikäli suvussani olisi on veranpainetautia tai diabetesta, niin ei kannattaisi katsoa ruokavaliota: kun kuitenkin juhlissa/kylässä joudun syömään mitä tarjotaan, niin tautia pukkaa päälle kuitenkin? Vai olisiko niin että todennäköisyys saada kukkakaalit... eiku diabetes jossain vaiheessa muuttu sen mukaan kuinka usein riskiä ottaa?

Armas sanoi:
Sitä paitsi joidenkin mielestä korvasuojien käyttö on neitimäistä :D

Mä en vapaaottelijoista oikein mitään tiedä, mutta painijat ja judokat ei käytä korvasuojia kuin akuuttivaiheessa.

No, ainakin Ilmenillä näyttäis olevan oikein tyylikkäät kukkakaalit :)

Neitimäiset hammassuojat, alasuojat ja säärisuojat vasta neideille ovatkin kun eivät tee muuta kuin lievennä kipua. No mielipiteensä kullakin; ei siinä mitään.

Mitä Ilmeniin tai Sakurabaan tai Tosikovaan Jätkään tulee, niin miehet touhuaa aikalailla eri tasolla kuin keskivertojamppa. Tuskinpa miehet kuitenkaan ajattelee, että nyt olen niin maan perkeleen kova jätkä, koska korvat ovat rutussa? Tuskin edes pitää itseään mitenkään komeampana kuin ennen? Tai mistä minä sen tietäisin. Ehkä joku saattaa niin ajatellakin - itse en moisiin ole törmännyt. Ainakaan kukaan ei ole mainostanut, että kannattaa ehdoin tahdoin ottaa nättejä pallokorvia.

Armas sanoi:
Mutta joo, eipä noita kukkakaaleja kannata surra. Kuuluu ikäänkuin lajin luonteeseen. Eikä varmasti haittaa työhaastatteluissa. Mielumminkin niistä voi olla ylpee...

Ehkä suorittavalla tasolla ei aina - monesti sielläkin vrt. esim. myyjä tai jakeluautonkuljettaja - ole väliä. Jos aikoo olla missään tekemisissä asiakkaan kanssa -myydä, käydä messuilla tai vaikka esitellä firmaa - taikka hakea mitään perusduunarin hommia koreampaa paikka, niin on hankala uskoa, että edes sinä olet sitä mieltä, että kukkakaaleilla ei olisi mitään merkitystä duunia hakiessa.

Yleensäkin saleilla näkyy ja ennenkaikkea kuuluu näitä kommentteja siitä mikä on miehekästä ja kovaa. Mikä sitten on miehekästä? Näiden kuuluvien tyyppien mielestä se yleensä on itsetuhoista käytöstä. Ajatus ei lennä tätä päivää pidemmälle. Yleensä ollaan reenattu vuosi, ehkä kaksi ja neuvotaan aloittelijoita "kunnon" reenityyliin. Sinä sitten ei vain tule ajatelleeksi, missä hommissa/elämäntilanteessa itse saattaa olla 5-10-15-20v päästä. Tai pahempaa: ei ajatella, että tämä aloittelija saattaa pitää aktoriteettia kovin
suurena ja unohtaa itsekin ajatella huomista. Onnea kaverillekin sitten vaan tulevaisuuteen kun rystyset on kovetettu, korvat kukkakaalilla ja nenä kolmesta kohtaa murtunut.

Ehkäpä avautumiseni on "hieman" liian paatoksellista, mutta useammassa seurassa reenanneena olen huomannut ohjeenantajissa aika paljon yhtäläisyyksiä.

Ehkä pitäis vain lopettaa tappelulajit ja keskittyä :haart: :love: ja :kippis1:

Neitimäistä tai ei aivan sama. Meidän salilla ei kyllä tuollainen asenne oo vastaan tullut... Korvat nyt kuitenkin on pikkuhiljaa verestä täyttynyt ja kipeät on. En nää mitään syytä olla hommaamatta suojia.

Eikä se syy ole se, ettei sitä kipua kestäisi tai haluasi ulkonäköään varjella (ei oo paljon varjeltavaa :hyper: ) kun nenä on jo ties kuinka vinossa nyrkkeilystä ja korvat ihan hauskasti irvistävät painimisen seurauksena. Eikä se ole myöskään mikään syy lopettaa noita lajeja kun niiden harrastaminen kuitenkin on mieleistä. Mutta silti kun pystyy "turhaa" kipua, vaivaa ja korvien tyhjentelemistä välttämään, niin mikäs siinä. Sitäpaitsi ei huvita yöllä heräillä siihen, että on kääntyny niin, että korva jää puristuksiin johonkin...

Jos noi korvat nyt hyytyneestä verestä kerran tyhjennytän, niin miksi ei sitten käyttäisi sitä suojaa ja estäisi sen, että ne uudelleen turpoaa... Enkä nyt tiedä siitä ovatko korvani taipuvaiset hajoamaan, vai olisiko vaan käynyt niin, että molempiin on pari osumaa huonolla tuurilla pitkän ajan saatossa tullu.

JeanS sanoi:
Ehkä suorittavalla tasolla ei aina - monesti sielläkin vrt. esim. myyjä tai jakeluautonkuljettaja - ole väliä. Jos aikoo olla missään tekemisissä asiakkaan kanssa -myydä, käydä messuilla tai vaikka esitellä firmaa - taikka hakea mitään perusduunarin hommia koreampaa paikka, niin on hankala uskoa, että edes sinä olet sitä mieltä, että kukkakaaleilla ei olisi mitään merkitystä duunia hakiessa.

Höpö, höpö. Kyllä ne ihan muut seikat merkkaa työnsaannissa ja urajutuissa kuin jotkin kukkakaalit. Ellet sitten mallitouhuihin ole hakeutumassa :D

Muuten Tuomo Karila lienee lääketieteen tohtorina urheilupiireissä tunnetuin työurallaan menestynyt ruttukorva Suomessa :D

Kyllä pistää hiukka ihmetyttämään... Kävin Senseissä ja korvasuojat olivat kuulemma loppu, ne olivat olleet sitä jo pitkän aikaa ja niitä oli kuulemma myös kyselty todella paljon. Silti niitä ei oltu tilattu lisää eikä varmaan tilattaisi seuraavassakaan tilauksessa.

Jos olisin halunnut suojat tilata liikkeen kautta, olisi se kuulemma kestänyt "todella kauan". Uuden tilauksen ajankohta oli kuulemma täysin epävarma...

Hyvää bisnestä :( Mutta jos joku tietäisi hyvän nettisivun, minkä kautta tilata suojat niin ehdotuksia otetaan vastaan. Ongelma vaan on että suurin osa sivustoista taitaa olla jenkkiläisiä, jolloin toimitus on ite tavaraa kalliimpi, toimitusajat todella pitkiä eikä postiennakolla maksaminen mahdollista. Hunterin suojia en kuitenkaan mielellään ottaisi.

Tuli tästä mieleen et mites korvat kärsii pystysparrissa jos iskuja tulee korviin? Eli olisiko hyvä olla korvasuojat ihan pystysparrissakin?

Korvalehtiä ei ihiminen tarvi mihinkään => ei tarvi suojia.
Mulukkua tarvii kusemisseen ja naimiseen => ihan hyvä käyttää suojia.

Back
Ylös Bottom