Kortisonipiikki

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
En tiedä missä ois vääräksi todistettu rappeuttamis ominaisuudet. Meille vielä urheiluhieroja koulussa moista kumminkin opetetaan ja opettajana toimii fudis maajoukkueenkin hieroja, joten luulis ettei iha täysin paskaa oo. Ja en usko et se tulehdus nyt ainakaa kovin nopeesti niitä siteitä rappeuttaa, mut toki jos on vuoden mesta töhnässä ni voi olla vaikutusta :) Tulehduksen kumminki saa pois ilman sitä kortisooni piikkiäkin usein miten, ei tietenkään aina. Lääkärit sitä vissii vaa vähä turhan herkästi on lyömässä.

Lähinnä tarkoitin että parin piikin sivuvaikutuksia on liioiteltu. lähinnä noi osteoporoosi riskit yms on suurkäyttäjillä.

Tehokkaasti se kortisoni tosiaan sen tulehduksen poistaa, mutta samalla rappeuttaa nivelsiteitä. Suosituksena vissiin 2 pistoa samaan paikkaan elämän aikana. Ei toki kuole jos enempi piikitetään, mutta sillon pitäs ettiä ennemmin aiheuttaja kun kitkeä seurauksia.

Hmm.. 6 kertaa pistettiin mulle aikoinaan yhteen paikkaa jalassa, ei oo jänteet repeilleet. Pari kertaa olkapäähän ja ac-niveleen, ei ole menneet rikki.

Eihän kortisonipiikkejä pidä lätkiä joka särkyyn, ne vaikuttaa moneen asiaan hyvää tehden, joihinkin asioihin ne vaikuttaa pahaa tehden, mutta kokonaisuudessaan niiden vaaroja liioitellaan aivan älyttömästi.

Olen kumminkin satoja ja satoja kortisonipiikkejä pistänyt ja nähnyt piikitettyjä potilaita vielä enemmän, ilman yhtään jännerepeämää tms. Sen sijaan olen nähnyt useampia antibioottien sivuvaikutuksesta katkenneita akillesjänteitä ja vielä enemmän pitkäaikaisen tulehduksen aiheuttamia jännerepeämiä.

Mulle laitettiin epiduraaliin kortisonia välilevyjen pullistumien takia. En voinut muutenkaan olla missään asennossa, saatika sitten kun piti mennä muna-asentoon sivuttain. Ekaksi laitettiin puudutus ja se oli ihan jees, vei tunnon oikeasta jalasta kokonaan. Sit alettiin kortisonilla puhaltelee ilmapalloja selän sisään ja se oli kunnon tuskaa. Mulla autto tosi paljon ja alko sen jälkeen lääkkeetkin toimimaan (ennen ei esim. 400mg tramalia vaikuttanut yhtään mihinkään). Uudestaan en kyllä tollasta haluaisi, sattu niin saatanasti.

Ps. jos teille laitetaan toi puudutus selkään ni käykää sitä ennen kusella. T. nimim. värkki_ei_toimi_10_tuntiin.

Tulehdukseen hain minäkin kortisonista apua, ku muu ei auttanu (kylmä/lepo/yms omahoidot).
Ja tuntuu tepsivän!
Kyseessä jännetupentulehdus nilkassa - ja mähän en piänistä vaivoista ees valita..!

Kyllä se kortisoni auttaa, kun muut keinot ei enää auta. :thumbs: Se on vaan fakta!
Eihän sitäkä tietty turhanpäiten kande laittaa, mutta on se paljon parempi ku leikkuri!

Eilen sain molempiin polviin piikit. Vasen polvi tuntuu jo hyvältä,
mutta oikean polven lumpion oikealla puolella on ollut nestettä jo yli 3vk.
Onnistuuko nesteen poisto yksinkertaisella toimenpiteellä lekurissa,
vai pitääkö tässä vain odottaa, että neste häviää sieltä itsestään, ja häviääkö?
On tullut ravattua lekurissa nyt sen verran monta kertaa,
että ajattelin täältä kysellä ennen lekuriin menoa, ettei tule turhaan hukka reissu.

Kiitos

Varmaan kohta pitää hakee pikki tohon kyynärpäähän..Kylmällä vielä koitan.
Menny jo niin pahaks, ettei vipunostoja pysty tekee ees pienillä painoilla ilman kipua.
Tossa hierojalla ku kävin ni suositteli vielä kylmää antamaan ja hieromaan sitä lihasta. kyse on siis tenniskyynärpäästä.

Nostellaas vanhaa threadia...

Onko tämä normaalia ? Eilen iskettiin kortisoni-piikki polveen kun oli tulehtunut. Oli semmonen yhdistelmäpiikki (Depo-medrol), jossa on kortisoni ja puudutusainetta samassa. Eilen tuntui ihan hyvältä, mutta tänään kun käveli kouluun alle kilsan matkan niin tuli aivan mielettömän kipeäksi ja takasin tuleminen oli silkkaa tuskaa.

Tuleeko kortisonipiikin jälkeen paikat joskus saakelin kipeäksi kun puudutusaineen teho lakkaa? Ja kuinka nopeasti alkaa paranemaan tästä tilasta? Milloin kykenee kävelemään normaalisti?

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Tuleeko kortisonipiikin jälkeen paikat joskus saakelin kipeäksi kun puudutusaineen teho lakkaa? Ja kuinka nopeasti alkaa paranemaan tästä tilasta? Milloin kykenee kävelemään normaalisti?

Kyllä. 1pv-1vko(-2vkoa). 1pv-1vko(-2vkoa).

Varmaan kohta pitää hakee pikki tohon kyynärpäähän..Kylmällä vielä koitan.
Menny jo niin pahaks, ettei vipunostoja pysty tekee ees pienillä painoilla ilman kipua.
Tossa hierojalla ku kävin ni suositteli vielä kylmää antamaan ja hieromaan sitä lihasta. kyse on siis tenniskyynärpäästä.
Joko kyynärpää on täydessä kunnossa?

Itellä laitettaan intissä polveen kortisonipiikki tosta vaan ilman syytä. Menin lääkäriin ennen marssia ja liioittelin ihan pirusti polvikipua niin sanoi, että pistetään kortisonia. En enää siinä vaiheessa kehdannut sanoa, että ei se nyt oikeasti niin kipeä olekkaan. Muistaakseni tuntui erittäin paskalta ja sen jälkeen polvi oli oikeasti pirun kipeä.

Sain myös kumpaankin kyynärpäihini kortisonipiikin ja nyt tuntuis vuosia jatkunut kipu hellittävän. Kyseessä oli jotain mikrorepeämää kyynärpäissä ja siis tulehtuneet.
Mulla on myös tenniskyynärpää vasemassa kädessä ja siihen lekuri ei antanut piikkiä, koska ei kuulemma siihen auta.
Mikä siihen sitten auttaisi kylmän ja levon lisäksi?

Mulla on laitettu polveen pari kertaa kortisonia ja molempiin lonkkiin, pistaminen ei satu oikeastaan yhtaan, ainoastaan paineentunne on ikava. Lonkat oli olleet jo pitkaan kipeana, kun kortisonia laitettiin. Pistokset auttoivat hieman, mutta kivut poistuivat kokonaan vasta fysioterapeutilla kayntien jalkeen. Yha edelleen hoidetaan vinoa lantionseutua. Polveen piikit kylla tepsi (polvi oli niin turvoksissa, ettei farkut mahtunu jalkaan), mutta luulen, etta lonkkiin ei olisi edes valttamatta tarvinut laittaa. Joskus tuntuu, etta tuo reumalaakari vahan liian innokkaasti on pistamassa kortisonia, kun vaivoja vois yrittaa parantaa myos jollain muulla tavalla. Oikein kaytettyna kortisoni on aivan oiva laake.

Silmassa paikallisesti kaytettyna kortisoni aiheuttaa kaihia, siitakin minulla on kokemusta. Oon jopa kuullut hullun legendan siita, etta niska-hartiaseudulla pitkaaikaisesti kaytetty kortisonivoide olisi kytkoksissa kaihiin. Silmatippojakin saa kayttaa jonkun aikaa, etta moinen ongelma ilmenee ja jalkimmaisen epailen todellakin olevan taytta legendaa.

sain keskiviikkona iha ittellekki yllätyksenä kortisoni piikin molempii polviin. Oikeastaan nyt ne on enemmän kipeet ku ennen sitä piikkiä. Se lääkäri ei ees puhunu mistää liikuntakiellosta ihme tyyppi :D Miten toi kortisoni vaikuttaa? Voiks heti rupee hyppelee vai kuuluuko sen polven olla pari päivää kipeenä?

Suositut

Back
Ylös Bottom