Vastaa viestiketjuun

MESSU100: ilmainen M-Nutrition Protein Bar (Crispy Caramel)! Yli 100 € tilauksiin

Vähän täytyy tähän kommentoida vastapalloon, vaikka koronakeskustelussa olenkin sun kanssa monelta osin samaa mieltä asioista.

Mun mielestä teknologia, internet ja lisääntynyt informaatio on kokonaisuudeltaan ihan huikea nettopositiivinen. Siis ihan käsittämätön hyöty lähes kaikkien ihmisten elämään. Toki täytyy osata suodattaa, mutta se hyödyllisen informaation määrä mitä on vaikkapa netistä saatavilla - se on ihan uskomatonta.

Valtaosan ihmisistä tietomäärä on lisääntynyt huimasti netin aikakaudella. Ja some on tässä myös tärkeässä osassa, koska sitä kautta ihmiset monesti jakaa kiinnostavia juttuja toisilleen. Ja esim. Youtubeen moni tekee todella tasokasta sisältöä.

Somehan on itse asiassa tavallaan desentralisoitu tiedonvälitys, vaikka sitäkin toki monet tahot kontrolloivat. Vaihtoehtonahan tuolle on keskusjohtoinen tiedonvälitys, eli somealustat kiinni ja netti rajoitettu vain tietyille sivustoille - olen melko varma, että tuo olisi kaikin puolin huono juttu.

Minäkin elin nuoruuteni vähän niin kuin tuossa sun muistelussa :) Se on tavallaan mukavaa elää pienessä kuplassa, vailla huolta mistään suuremmasta. Mutta siltikin valitsisin tämän nykymaailman, eli käytännössä lähes ilmaisen ja rajattoman informaation.

Mihin maitojunaa käytetään?
Back
Ylös Bottom