Tätä olen aina ihmetelly, että perustellaan näin sitä rokotetta. Ei se niin mene, että joko saat koronan tai otat rokotteen ja siitä lasketaan todennäköisyys, miten käy.
Ensinnäkin pitää miettiä, mikä on omalla kohdalla edes todennäköisyys saada koko tautia. Se on aika eri, jos asuu esim. Muoniossa/Helsingissä/Lontoossa. Sitten kuinka sosiaalista elämää viettää, matkusteleeko, mitä työtä tekee jne. Eli toisilla koronan saamisen todennäköisyys lähentelee nollaa, toisilla se on vähän enemmän.
Sitten taas, jos otat rokotteen, niin siitä on joku todennäköisyys saada haittavaikutuksia, mitä kukaan ei oikeastaan vielä edes tiedä. Paljon ainakin vakavia haittavaikutusilmoituksia tullut fimealle jo pelkästään Suomessa. Eikä se taida edes kaikissa tapauksissa suojata koronalta.
Myös se mahdollisuus on, että on jo sairastanut koronan ja olisi hyvä, jos tätä pääsisi jossain testaamaan. Koska siinä tapauksessa ainakin itse jättäisin rokotteen ottamatta varmasti. Tällä hetkellä olen vähän kahden vaiheilla siinä.
Jokainen voi sitten punnita näitä omalla kohdallaan, mutta ketään ei pitäisi syyllistää, päätyi kumpaan tahansa ratkaisuun. Ja rokotepassi nyt olisi pitänyt hylätä jo ajat sitten, ei kuulu länsimaihin tuollainen.