Korkeat sykkeet

Treenasin kuukauden ajan treenannut alla olevalla systeemillä, tosin joskus jäänyt 2 lenkkiin ja nyt viime viikko oli kokonaan taukoa. Tänään uuden sykemittarin hankittua huomasin että joko mulla on ilmeisesti ylikunto (voiko tulla näin nopeasti?) tai sitte oon vaan niin paskassa kunnossa ettei kannata edes juosta. Olen hoikka, syön hyvin, nukun paljon jne. Mulla on myös niin että voin syödä aivan helvetisti kalorit plussilla enkä liho silti.

Lenkillä siis heti hitaan hölkän alotettua syke nousee heti 160 ja parhaimmillaan nousee 180 ihan hitaalla hölkällä ja suoralla juostuna. Rupesin kans miettimään että voiko sykemittari näyttää ihan vituilleen ja testasin sitte yhessä lyhyessä jyrkässä ylämäessä maksimia ni 199 näytti, varmaa sellanen 205 ois noussu jos ois ollu pidempi mäki. Leposykettä testailin yks aamu ni 59-69 suunilleen ja 62 avg.

Vedin lenkin tänään niin että juoksin sykkeen sinne 160+ ja kävelin kunnes se oli 135 ja juoksin taas vähän. Onko se järkevä tapa vai kannattaisiko vain kävellä vai mitenkä? Aiemmin oon vetäny jotain 20-40 min lenkkejä ja ilmeisesti kovilla sykkeillä.

Taustoista sen verran että oon viimesen 5 vuoden aikana harrastanut 3 vuotta taistelulajeja jossa aerobista treeniä oli paljon ja nyt ollut joku vuoden tauko kaikesta ennenkun alotin lenkkeilyn ja salilla käymisen.

Ma lenkki
Ti sali
Ke lenkki
To sali
Pe Lenkki
La sali
Su lepo

Tavotteena olis vuoden tai parin päästä LJK (cooper yli 3000m), sekä lisää lihaa salilta :).
Eli kertokaapa:
Miten mun kannattais treenata tota peruskuntoa? Käykö lenkkeily + sali yhteen?(tavotteena ei oo mikään colemanin koko) Voiko ylikunto/rasitus tulla kuukaudessa ja treenaanko liikaa? Sekä kaikki maholliset vinkit yms on tervetulleita. :rolleyes:

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom