Konsolimaailma, suuri konsolikeskustelu

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Sonyn ryssiminen siis jatkuu, hoh, oppiivatpahan että ei pidä leijua pilvilinnoissa ja kuvitella olevansa voittamaton. X360 on ihan nami laite, tuli ajoissa ja ihan hyvillä ominaisuuksilla. Pelit ja oheis huvitukset toki ratkaisee kisan mutta mikkisofta on jo pitkällä sillon kun ps3 vasta pääsee myyntiin.
 
Kyllä se pleikkari tulee hankittua, aikalailla jo pelkästään uuden MGS4:n, Final Fantasyn (eikös se uusin ole kehitteillä ps3:lle?) ja GTA:n takia.
 
iriitti sanoi:
Kyllä se pleikkari tulee hankittua, aikalailla jo pelkästään uuden MGS4:n, Final Fantasyn (eikös se uusin ole kehitteillä ps3:lle?) ja GTA:n takia.
GTA on tulossa xbox360 ja vieläpä pari päivää aikaisemmin kuin PS3:lle.
 
iriitti sanoi:
Kyllä se pleikkari tulee hankittua, aikalailla jo pelkästään uuden MGS4:n, Final Fantasyn (eikös se uusin ole kehitteillä ps3:lle?) ja GTA:n takia.
Ainakin joku FF on tulossa Wii:lle, en vaan sit tiiä tekeekö Square niitä yksinoikeudella Nintendolle.

Haiskahtaa vähän siltä, että Sony mokas pahemman kerran. Konsolista tulee ihan törkeen kallis eikä se tehoiltaan juuri poikkea boxista, vaikka ilmestyykin vuoden jäljessä. Ohjaimeen lisättiin Nintendon innoittamana joku köyhän miehen liikkeentunnistin, mutta varsinaisena valttikorttina tota ei voi pitää. On myös paljastunut luvattoman monta kertaa, että messuilla PS3:n demoja on pyörittänyt Mac tai Xbox360, mahtaakohan niillä muuta ollakkaan valmiina kuin ne bumerangia muistuttavat ohjaimet :jahas: .

Jos pelaaja haluaa perinteisiä konsolipelejä hyvillä seuraavan sukupolven grafiikoilla, niin valinta on XBox360, mutta jos se haluaa pelata kallista box/wii-hybridiä, niin valinta on PS3.
 
suortti sanoi:
Haiskahtaa vähän siltä, että Sony mokas pahemman kerran. Konsolista tulee ihan törkeen kallis eikä se tehoiltaan juuri poikkea boxista, vaikka ilmestyykin vuoden jäljessä. Ohjaimeen lisättiin Nintendon innoittamana joku köyhän miehen liikkeentunnistin, mutta varsinaisena valttikorttina tota ei voi pitää. On myös paljastunut luvattoman monta kertaa, että messuilla PS3:n demoja on pyörittänyt Mac tai Xbox360, mahtaakohan niillä muuta ollakkaan valmiina kuin ne bumerangia muistuttavat ohjaimet :jahas: .

Kyllä paperilla PS3 poikkeaa käsittääkseni XBoxista tehoiltaan aika merkittävästikin. Eri asia sitten on saadaanko kaikkia tehoja hyödynnettyä mahdollisesti vaikean ohjelmoitavuuden takia. Missäs PS3:n demoja on muka XBoxilla tai Macillä pyöritetty? XBox360 ensimmäiset demot pyörivät kylläkin Macillä, niissäkun oli myöskin IBM:n Power-sarjan suoritin.
 
tbj sanoi:
Kyllä paperilla PS3 poikkeaa käsittääkseni XBoxista tehoiltaan aika merkittävästikin. Eri asia sitten on saadaanko kaikkia tehoja hyödynnettyä mahdollisesti vaikean ohjelmoitavuuden takia. Missäs PS3:n demoja on muka XBoxilla tai Macillä pyöritetty? XBox360 ensimmäiset demot pyörivät kylläkin Macillä, niissäkun oli myöskin IBM:n Power-sarjan suoritin.
Ainakin PS3 julkistustilaisuudessa aikoinaan ne demot tais pyöriä Applen G5:lla. Ja nyt on e3-messuilla "kohuttu" tästä boxin käytöstä. Sony esitteli jotain multiplatform pelejä Microsoftin koneella ja ne oli vaan käyttäny PS3:n ohjainta siinä jollain liittimellä itse konsolin ollessa piilossa. Tosin ne uutiset hävis aika äkäseen joiltain sivuilta: erehdys vai painostusta?

Mutta vaikka saisivatkin kasaan luvatunlaisen koneen, se ei IMO pysty kilpailemaan boxin kanssa.
 
suortti sanoi:
Ainakin PS3 julkistustilaisuudessa aikoinaan ne demot tais pyöriä Applen G5:lla. Ja nyt on e3-messuilla "kohuttu" tästä boxin käytöstä. Sony esitteli jotain multiplatform pelejä Microsoftin koneella ja ne oli vaan käyttäny PS3:n ohjainta siinä jollain liittimellä itse konsolin ollessa piilossa. Tosin ne uutiset hävis aika äkäseen joiltain sivuilta: erehdys vai painostusta?

Mutta vaikka saisivatkin kasaan luvatunlaisen koneen, se ei IMO pysty kilpailemaan boxin kanssa.


En ole kyllä ite noihin sivuihin/uutisiin törmännyt vaikka aika paljon olen PS3 asiaa seurannut. Pystytkö pistämään linkkiä millä sivulla näitä on ollut, vai onko nää jostain xbox-sivuilta luettuja villejä huhuja?

Ja jos on ollutkin niin varmaan on ollut kysessä tahallista hallan tekoa.

Edit:
suortti sanoi:
Ainakin PS3 julkistustilaisuudessa aikoinaan ne demot tais pyöriä Applen G5:lla.

Ne joko pyöri tai sitten ei... Kumpaa se nyt teki?
 
Teinpäs jo ratkaisun tämän next generation konsolin suhteen. En osta mitään. Pleikkari2:lla on jo niin hyvät pelit että ei parempia tarvitse.
 
J_mp sanoi:
En ole kyllä ite noihin sivuihin/uutisiin törmännyt vaikka aika paljon olen PS3 asiaa seurannut. Pystytkö pistämään linkkiä millä sivulla näitä on ollut, vai onko nää jostain xbox-sivuilta luettuja villejä huhuja?

Ja jos on ollutkin niin varmaan on ollut kysessä tahallista hallan tekoa.
http://www.peliplaneetta.net/pelikonsolit/uutiset/6387/ tossa kerrotaan asiasta. Tosin yhtenä lähteenä mainitaan joku xbox aiheinen sivu :D . Tuskin toi kuitenkaan ihan tuulesta temmattu juttu on, kun tosta on uutisoitu muuallakin.
J_mp sanoi:
Edit:


Ne joko pyöri tai sitten ei... Kumpaa se nyt teki?
Pyöri, pyöri. En vaan muista oliko se juuri G5. Kuten tbj sanoikin, boxiakin esiteltiin aikoinaan Applen koneilla, mutta on Sony kyllä jo aika kauan pihdannut aitoa pelikuvaa.

edit: Tuolta peliplaneetan linkistä löytynyt XBox Circlenkin uutinen on nyt häippässyt...
 
piidu sanoi:
Teinpäs jo ratkaisun tämän next generation konsolin suhteen. En osta mitään. Pleikkari2:lla on jo niin hyvät pelit että ei parempia tarvitse.
Joo, no olisin minäkin pelaillut ykköspleikalla pitempäänkin, mutta kun alkoi uudet pelit olla jotain Peter Pania ja kaikki paremmat tuli kakkoselle niin vaihto oli edessä.

Itse en ole vielä mihinkään leiriin asettunut. Kaksi edellistä sukupolvea olen viihtynyt Pleikan parissa, mutta aion odottaa että kaikki uudet konsolit ovat vähän aikaa markkinoilla, niin saa nähdä pelivalikoimaakin. Sitten vasta teen päätökseni.
 
suortti sanoi:
http://www.peliplaneetta.net/pelikonsolit/uutiset/6387/ tossa kerrotaan asiasta. Tosin yhtenä lähteenä mainitaan joku xbox aiheinen sivu :D . Tuskin toi kuitenkaan ihan tuulesta temmattu juttu on, kun tosta on uutisoitu muuallakin.

Kyllä meikän diagnoosi playstationlasit päässä on, että tuo on tuulesta temmattu juttu. :)

Eipä noista tiedä, suuria firmoja molemmat, joten kuluttajien kusetus kyllä onnistuu aivan 100 varmana. Itse olen ostamassa PS3:sen, mutta en sitäkään meinaa ihan ensimmäisinä kuukausina ilmestymisestä ostaa. Odotan että tulee uudemmat versiot, missä ekan version pikku "virheet" on korjattu. Näinhän on kaikissa konsoleissa tehty.
 
Turisas sanoi:
Joo, no olisin minäkin pelaillut ykköspleikalla pitempäänkin, mutta kun alkoi uudet pelit olla jotain Peter Pania ja kaikki paremmat tuli kakkoselle niin vaihto oli edessä.

Itse en ole vielä mihinkään leiriin asettunut. Kaksi edellistä sukupolvea olen viihtynyt Pleikan parissa, mutta aion odottaa että kaikki uudet konsolit ovat vähän aikaa markkinoilla, niin saa nähdä pelivalikoimaakin. Sitten vasta teen päätökseni.
Tuskinpa Sony hylkää 100miljoonaa ps2 omistajaa ihan heti :whip:
 
Päivän harkinnan jälkeen taitaa uusi Nintendo lähteä ennakkotilaukseen. On se hieno ja kiva ja kaikkea. Ja sille saa Zeldan :haart:
 
Ite todennäköisesti hankin xbox 360 ja Nintendo Wiin jossain vaiheessa sitten. Kummatkin koneet on vakuuttanu meikän paljon paremmin kuin PS3 jonka E3 pressitilaisuuskin oli surkea Nintendoon ja Microsoftiin verrattuna. PS2:n ajattelin kyllä ostaa tässä jossain vaiheessa myös kun edullisesti saa. Nintendolta kiinnostaa myös tuo DS koska naikkonenkin on siitä varsin kiinnostunut =)

Että kyllä minä sanon tuohon "XBOX 360 vs. PS3" että 360 vie voiton ainakin minun kotonani =)
 
Mukava olisi kuulla vähän parempia perusteluja sille miksi jengi valitsee minkäkin konsolin.

Itse katson asiaa näin:

XBox360:
+ Tehokkaampi kuin Wii
+ Kohtuullisen hintainen
- Ei kovinkaan innovatiivinen eli aika pitkälti XBox lisätehoilla

PS3:
+ Paperilla kolmikon tehokkain, mikä mahdollistaa hienoimmat pelit
+ Köyhänmiehen liikeentunnistuksella varustettu ohjain
- Kallis hinta
- Kuten XBox on vain tehokkaampi konsoli

Wii:
+ Innovatiivinen ohjain, joka tuonee pelaamiseen jotain todella uutta
- Heikko tehoisin, joten grafiikka tuskin tulee olemaan erityisen hyvää
? Hinnasta en tiedä

Jos konsoleja siis katsoo puhtaasti tehon kannalta olisi PS3 valittava. Jos taas etsii jotain uutta valinta olisi selkeästi Wii. Mitä XBox tarjoaa sellaista mitä PS3 ei tarjoa, halvempaa hintaa lukuunottamatta?
 
Itse ostan PS3 koska:

+Tehokkain (xbox ei)
+Parhaimmat ja hienoimmat pelit (xbox ei)
+Ilmainen netti peli mahdollisuus (xbox ei)
+Minun käteeni parhaiten sopiva ohjain (xbox ei)
+Omistan PS2, joten nekin pelit toimii (xbox ei toimi sen vanhat pelit,ei vaikka päivittää)
+Uskon että takuu huollot toimii paremmin mitä xboxin osalta (Ne ei oikeasti toimi)
+Blu-ray (xbox ei)
+Voin pelata, katsella leffoja, kunnella musiikkia, surffata netissä
+Nettti selain vakiona
+Mahdollisuus liittää hiiri ja näppis
+Olen merkki uskollinen
+En tue microsoftia

Siinä nyt alkuun jotain syitä...
 
J_mp sanoi:
Itse ostan PS3 koska:

+Parhaimmat ja hienoimmat pelit (xbox ei) Joista ei ole vielä oikein mitään tietoa
+Minun käteeni parhaiten sopiva ohjain (xbox ei) Johon et ole vielä koskenut
+Uskon että takuu huollot toimii paremmin mitä xboxin osalta (Ne ei oikeasti toimi) Hyvin toimivat kylläkin, ainakin ekan boksin osalta
+Blu-ray (xbox ei) Kalliimmat levyt
+Voin pelata, katsella leffoja, kunnella musiikkia, surffata netissä Myös boksilla tosin, itse en tee näitä konsolilla

+Olen merkki uskollinen
+En tue microsoftia
Tulihan ne sieltä viimeinkin!

Itse taidan hommata tuon Nintendon vehkeen, tai PS3n, kunhan rikastun.
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom