Konsolimaailma, suuri konsolikeskustelu

:kippis1:
Autovahaa hinkkasin levyn pintaan ja kiillotin niin taas toimii :rock::hyper::hyvä:

Hyvä että toimii mutta kannattaa valmistauta aina kun omilla mömmäillä levyä alkaa korjaamaan oli laite mikä tahansa niin se mämmö voi liata tai vaurioittaa lukupään. Itsellä meni aikoinaan Saturnista lukupää hammastahan patentin takia :D
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Tuota tuota, onko Xbox 360 mahdollista saada tekstitykset toimimaan elokuvissa kun streamaat niitä koneelta TVersityllä?
 
Joulupukki toi serkkupojalle Xbox 360 Eliten ja siinä pitäisi olla se 1kk mittainen gold-jäsennyys mukana (niiku vissiin kaikissa boxeissa), vaan eipä löytynyt sitä live-tunnusta mistään. Se pitäisi ilmeisesti olla joku pieni lappu missä se koodi lukee, mutta tollasta lappua ei löytynyt paketista.

Onko mitään muuta tapaa saada tämä hävinnyt tunnus takaisin, kuin ottamalla yhteyttä Microsoftille?

Se tunnushan ei taida olla 5 euroa arvokkaampi, mutta iha periatteen vuoks se tunnus olis kiva saada.
 
ei itellä mitää lappuja tullu. meni vaan siinä dashbordissa sinne live välilehteen ja loi tunnuksen. se kysyy jotain että käytätkö yhden kuun ilmaisen gold jäsenyyden nyt.
 
ei itellä mitää lappuja tullu. meni vaan siinä dashbordissa sinne live välilehteen ja loi tunnuksen. se kysyy jotain että käytätkö yhden kuun ilmaisen gold jäsenyyden nyt.
Ok, kiitti JeiPii. Soittelen serkulle ja kerron ton. Serkku siis on luonut jo tunnuksen ja pystyy käyttämään Liveä silverinä, mutta kun yrittää mennä pelaa multiplayerii valittaa live, ettei accountti kelpaa (serkku tietää kyllä, että goldilla se vaan toimiikin). Mutta tosiaan tuota goldin aktivointi lappua ei missään tullut ja eikä vissiin ollu tullu edes tota kysymystä, että "haluatko käyttää 1kk gold jäsennyyden nyt?" tai sitten olivat painelleet niin nopeesti next nappuloita etteivät olleet huomanneet. Ite ku en ollu paikalla tossa aktivoinnin yhteydessä. Tänään vaan kertoivat, että on se kumma kun tässä piti tulla mukana joku 1kk gold-jäsennyys mutta mitään koodia eivät ole saaneet.
 
Kaverille kävi hienosti XBOX 360n kanssa.
Pakko laittaa tännekkin


"
Täytyypä laittaa tänne varoitava esimerkki omistakin kokemuksista.

Itse ostin Elite Falconin 5.12.2007 Helsingin verkkokauppa.comista (tsekkasin hyllyssä olleista paketeista version jossa oli 175w poweri) juuri ennen Itsenäisyyspäivää.

Laite vaikutti aivan hyvältä, kävi suht hiljaisesti ja ei lämmennyt mitenkään kummemmin. Tuollta tuli samana iltana pelattua useampi tunti putkeen Mass Effectiä ja kaikki näytti olevan ihan ok.

Seuraavana päivänä kun käynnistin konsolin uudelleen ja aloin pelaamaan Mass Effectiä niin hetken pelaamisen jälkeen peli vain jämähti. Sammutettua konsolin ja käynnistettyä sen uudelleen niin peliä pääsi taas pelaamaan hetkeksi kunnes kone jämähti jälleen (ei mitään error merkkivaloja).

Tätä jatkui muutaman kerran kunnes peli jämähti viimeisen kerran ja uudelleen käynnistyksen jälkeen ei enään tullut edes kuvaa ruutuun vain hetken päästä konsolin etupaneeliin ilmestyi kolme punaista valoa (red ring of death, tarkempi virhe koodi oli 0022 joka viittasi GPU erroriin).

Samuttaminen pidemmäksi aikaa ja kaikkien kaapelieden tarkistus sekä ilman kovalevyä käynnistäminen päätyi aina samaan kolmeen punaiseen valoon. Konsoli oli kaiken aikaa ollut hyvin ilmastoidussa paikassa, eikä myöskään poweri ollut missään jossa se olisi päässyt ylikuumenemaan.

En itse päässyt ottamaan verkkokauppaan yhteyttä enään kyseisenä päivänä koska oli Itsenäisyyspäivä joten jouduin odottamaan seuraavaan päivään.

Soitin verkkokauppa.comin huoltoon ja selvitin että kone oli ollut alle vuorokauden käytössä ja että se lakkasi toimimasta heti seuraavana päivänä näytti minusta siltä että minulle oli myyty viallinen tuote ja että haluisin vaihtaa sen toiseen toimivaan.

Kaikki alkuperäisen paketin mukana tulleet tavarat olivat vielä minulla tallessa alkuperäisessä laatikossa ja osaa pusseista en ollut edes ehtinyt vielä avaamaan. Kun tiedustelin että jos pakkaisin konsolin takaisin tähän alkuperäiseen laatikkoon ja kiikuttaisin sen heille vaihtoon, niin vastaukseksi sain vain tylyn kehoituksen ottaa yhteyttä Microsoftiin ja että asia ei kuulu millään tapaa heille.

Kuulemma kerta kone oli ollut käytössä (vaikkakin vain muutaman tunnin) jos pakkaus oli avattu ei heillä ole mitään velvoitetta vaihtaa laitetta uuteen toimivaan, vaan asiakkaan tulee ottaa yhteyttä Microsoftin tukeen (siis näin viakka he olivat ilmiselvästi myyneet viallisen tuotteen!?! ).

Soitin siis Microsfotin XBOX tukeen ja siellä tuntui vastaavan jokin virolaisittain Suomea puhuva ystävällinen näishenkilö. Hän kysyi ensin mitä powerin merkki valo näyttää (oranssi kun konsoli pois päältä ja vihreä kun konsoli päällä) ja totesi tämän jälkeen että nämä kolme punaista merkki valoa merkitsevät että konsoli tulisi lähettää huoltoon Saksaan.

Ohjeistus oli pakata konsoli (pekkä konsoli ilman kovalevyä yms.) ruskeaan pahvilaatikkoon, liittää siihen heidän minun sähköpostiini lähettämä UPS:n rahtikirja ja soittaa UPS:lle ajankohta noutoa varten (postikulut menivät MS:lle).

Pakkasin konsolin ja soitin UPS:n noutamaan sen seuraavana maanantaina, jolloin upouusi konsolini lähti matkalle Saksaan.

Sain tänään UPS:ltä paketin takaisin (kolmen viikon odotus, joka ei hassummin ottaen huomioon Joulupyhät yms.), mutta kun avasin laatikon ja tsekkasin konsolia niin tämä oli kyllä Elite malli kuten olin ostanutkin mutta eri konsoli. Takaisin saamani konsoli oli vamistettu kesäkuussa kuin itse juuri tarkoin ostamani oli valmistettu marraskussa.

Tällöin aloin hieman huolestua ja tsekkasin konsolin pohjasta, niin sieltä näkuin jäähdytys siilissä kupariputki joka viittasi siihen että tämä ei enään ollut kaan Falcon.

Asia varmistui viimeistään siinä vaiheessa kun kuitin liittää alkuperäisen konsolin mukana tullutta 175w poweri tähän korjauksesta saamaani konsoliin, niin tässäpä onkin erilliset liittimet joten en voinut kytkeä poweria edes koneeseen!

Tehtaalta oli siis lähetetty minulle minun päivän kestäneen Falconin tilalle vanhemi Zephyr malli joka ei toimi ostamani koneen virtalähteellä (erillainen liitin sekä Zephyr vaatii myöskin tuon 203w powerin). Siis aivan uskomatonta kuinka asia voidaan ryssiä tuolla huollosssa niin että asiakkaalle lähetetään vanhempi malli joka ei toimi asiakkaalla olevalla powerilla. Kuinka on mahdollista että he eivät voineet tarkistaa koneen sarjanumerosta mikä malli on alunperin ollut kyseessä ja laittaa vastaavan mallin takaisin postissa!?!

Soitto taas Microsoftin virolaiseen XBOX asiakaspalveluun, puolen tunnin odottelu. Selvitin tilanteen ja puhelimen päässä oleva naishenkilö ei ensin meinannut tajuta millään mistä on kysymys. Lopulta asian rautalangasta vääntämisen jälkeen sekä usean "odottakaa hetki, selvitän asiaa" odottelun jälkeen hän valisti että Microsoftin politiikka on että jos heille tulee huoltoon esim. Arcade, Premium, Pro tai Elite konsoli niin että jos sitä ei saada kuntoon niin asiakkaalle lähetetään vastaava tilalle. He eivät kuulemma voi tuossa vaiheessa varmistaa onko tilalle lähetettävä konsoli samaa versiota kuin minkä asiakas oli lähettänyt huoltoon mutta että konsoli on samaa sarjaa.

Ainoa asia mitä he kuulemma voisivat tehdä on lähettää minulle 203w powerin jolla saisin tämän paluupostissa tulleen vanhemman mallin konsolin toimimaan.

Selvitin että en halua toista poweria vaan että olin vartavasten hommannut Falcon version ja että haluan myös Falconin hajonneen konsolin tilalle (lisää asian tarkempaa selitystä ja ei niinkään suureksi yllätykseksi kyseisellä puhelimessa olleella henkilöllä ei ollut mitään tietoakaan että XBOX 360 on eri versioita eri powereilla ja prosessoreilla...).

Tämän jälkeen pyysin saada puhua esimehen kanssa. Tähän kysyttiin että kävisikö keskustelu esimehen kanssa Lontooksi. No kävihän tämä ja hetken päästä pääsin selvittämään samaa asiaa aivan asiallisen oloisen hyvin englantia puhuvan esimies henkilön kanssa.

Hänelläkään ei ollut tietoa että konsolista on liikkeellä eri versioita (Zephyr, Falcon tms.) eri raudalla ja eri powereilla ja hän pahoittelikin että tuolla korjaamossa on päässyt tämmöinen moka käymään.

Hetken päästä hän pyysi odottamaan jotta hän tarkistaisi huollosta miten asian kanssa voitaisiin menetellä, sillä vaadin edelleen konsolin vaihtamista Falcon versioon jonka olin alunperinkin ostanut!

Tähän sain vastaukseksi vain pahoitteluja ja että he eivät voi vaihtaa enään konsolia vaan ainoa mitä he voivat tehdä on lähettää 203w powerin. He eivät kuulemma voi taata huollosta tulevien koneiden versiota vaan pelkästään sen että ne ovat samaa mallia (Arcade, Premium, Pro, Elite yms.) joka heille oli lähetetty ja että näin on määritetty heidän takuuehdoissaan jotka ovat nyt sitten kuulemma täyttyneet kun he ovat lähettäneet minulle vastaavan koneen (vaikkakin vanhemman version joka ei käy minulla olevaan virtalähteeseen).

Pyysin kirjaamaan kyseisestä tapauksesta valituksen jotta he ottaisivat jatkossa kyseiset seikat huomioon ettei muille asiakkaille mahdollisesti kävisi samoin. Pyyntööni että lähettäisivät minulle jonkin kirjallisen vastauksen meiliini ei kuuleemma onnistu, mutta vakuuteltiin että asia laitetaan palautteena eteenpäin.

Keskustelut kulkivat jatkuvasti kummankin puhelimessa olleen henkilön kanssa aivan asiallisesti ja kaikesta tästä jäi käteen parin viikon odottelua lisää että saisin tuon 203w powerin. Tämä esimies henkilö pyysi testaamaan saamaani korvaavaa konsolia tuolla vrtalähteellä ja ottmaan uudelleen yhteyttä jos ongelmia ilmenee ja kiiteli että olin ostanut XBOX 360:n...

Että tämmöinen tapaus. Toivottavasti tästä kokemuksesta muillekin hyötyä jos jaksatte lukea koko vuodatukseni läpi. Ei muuta kuin hyvää Uuttavuotta vaan kaikille!
"
 
Ei muuta voi sanoo ku että ihme homma!!

Luulis ny että saat falcon version sieltä takas,soita vaan viä ja vaadi koska se on varmaan syy mix oot vaihtanu/hommannu boxin. Ainaki mä päivitin boxin vartavasten falconiin. Mutta se siitä että falcon olis luotettavampi!
Mulla kans vanha boxi kärvähti ja on nyt huollos,täytyy toivoo että tulee hdmi falcon tilalle:).Olis helpompi myydä.

Niin mulla kans toi elite,ainaki viä on kestäny.

Oon kans pari kertaa soittanu tonne aspalv. taitaa mennä puhelu eestin puolelle,joka kerta on ollu hoono soomi

ps.sopii hyvin toi sun nimimerkki:hyvä:

edit:kävikin kaverille
 
Viimeksi muokattu:
Tulipa hommattua sitten itsekin nyt PS3. Virittelin vielä PC koneelle TVersityn http://tversity.com/home niin nyt kaikki mediat (musiikki, leffat, valokuvat) streemautuu kivasti 40" LCD töllölle LANia pitkin pleikkaria hyödyntäen. Aikaisemmin tuo toki onnistui HTPC:llä mutta PS3:lla homma on vielä näppärämpää :thumbs:Nyt sitten HTPC:tä tarvitsee vain Digi-TV nauhoituksiin.
 
Tulipa hommattua sitten itsekin nyt PS3. Virittelin vielä PC koneelle TVersityn http://tversity.com/home niin nyt kaikki mediat (musiikki, leffat, valokuvat) streemautuu kivasti 40" LCD töllölle LANia pitkin pleikkaria hyödyntäen. Aikaisemmin tuo toki onnistui HTPC:llä mutta PS3:lla homma on vielä näppärämpää :thumbs:Nyt sitten HTPC:tä tarvitsee vain Digi-TV nauhoituksiin.

Kiitos linkistä!
Pitääkin oma lan-xbox360-pc-telkkucombo pistää toimimaan. Oliko ongelmia konffaamisessa?
 
Kiitos linkistä!
Pitääkin oma lan-xbox360-pc-telkkucombo pistää toimimaan. Oliko ongelmia konffaamisessa?

Tuo meni ihan heittämällä, tosin jollain oli ollut ongelmia tuon kanssa kun palomuuri ei pelittänyt kunnolla eli sopivat portit vaan auki. Simppeli ja helppokäyttöinen softa vaikuttaisi olevan. Pitää tutustua mitä kaikkea muuta tuosta löytyy...
 
Niin, pätee ainakin waretuksessa, kaatuilussa, päivityksissä, bugeissa, hinnoissa yleensä ja paskoissa peleissä. :rock:

Hanki kunnon kone ja pidä siitä huolta ni ei kaadu tai bugaa, hinnasta puheen ollen sain viidellä sadalla kunnon koneen ilman näyttöä (koska oli jo ihan ok) pari v sitten ja nyt just vaihoin näyttiksen uuteen joka makso sen 240e ja se on nyt high end kone. ja mitäs se ps3 on, 500-600? ja pelit samaa hintaa ku pc ja pc:lle tulee parhaat ja aika monet käännetään ps3 tai xbox 360 eikä toistepäin.:arvi:
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom