Konsoli hakusessa

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Unded
  • Aloitettu Aloitettu
Uutta konsolia olisi siis hakusessa. Tässä nyt arvon Playstation 3 ja Xbox 360 välillä. Mielipiteitä siitä kumpi olisi parempi valinta. Kuitenkaan uuden sukupolven konsolia en ole heti ostamassa, joten en siihen asti aijo odottaa. Kummallakin laitteella tuntuu olevan plussansa ja miinuksensa, kuten odotettavissa on. Itse olen ollut aina vähän enemmän Playstationiin päin, mutta en näe mitään vikaa boxissa. Mielellään ei siis minkäänlaista turhanpäiväistä sotaa taas ruveta rakentamaan konsolien välille :) Omat plussat ja miinukset ovat:

Playstation 3:

+ Blu-ray soitin
+ Yksinoikeuspelit, kuten Gran Turismo ja God of War

- Pelien valikoima hieman suppeampi kuin boxilla (?)

Xbox 360:

+ Yksinoikeuspelit, kuten Forza, Gears of War, Halo
+ Laajempi valikoima pelejä kuin Ps 3 (?)

- Ei Blu-ray soitinta

Eipä kauheasti vielä noita eroja tullut, kun ei ole sitä mielipidettäkään oikein muodostunut. Päivittelen tuohon niitä, kun lisää tulee mieleen.

Liputan boxin puolesta. Pleikkari 3:sta en tosin ole ikinä pelannut, joten en sen puolesta osaa sanoa. Itse omistin ensimmäisen xboxin ja tykästyin tohon ohjaimen muotoiluun, joka on pleikkareissa ollut aina ihan hanurista. Etenkin vähän varttuneemman pelaajan käteen, joten hankin myös 360:sen. Itse ehkä hankkisin pleikkarin, jos sen saisi boxin ohjaimella:) Voi kuulostaa naurettavalta, mutta xboxin ohjain on yksi niitä onnistuneimpia asioita konsolimarkkinoilla ja vaikutti aika pitkälti omaan valintaan.

Pleikkarissa on ilmainen online ja netflix ei maksa extraa perus netflix tilauksen päälle. XBoxissa pelidemot(?), online, netflix jne. vaativat 50e/vuosi hintaisen gold live tilauksen.

Pelivalikoimassa nyt ei ole enää eroa kuin yksinoikeuspelien osalta. Molemmille on samat cross platformit (grand theft auto, ea:n urheilupelit jne.)

Ite kallistun myöskin tuon xboxin ohjaimen puolelle enemmän, vaikka käy mulle tuo pleikkarinkin ohjain. Piti myöskin lisätä tuo gold liven tilausmaksu tuohon boxin miinuksiin, mut unohdin sen siitä. Eihän se nyt niin hirvittävä maksu ole, mutta miinusta kuitenkin pleikkariin verrattuna

Edit: Aah, ei sitä pystykkään enää muokkaamaan...

Jos pelaa paljonkin onlinessa, niin tuo 45e/vuosi ei ole maksu eikä mikään. Oman kokemuksen mukaan se karsii kaikista huonoimmat pelaajat ja pahimmat trollit pois livepeleistä.

Liputan kans boxin sekä xbox-liven puolesta :)

Eikös tohon uuteen xboxiin (tais ilmestyä tämän vuoden loppupuolella) oo mielestäni tulossa kans blu-ray soitin?

edit: oonpa hätänen, tässäpä oliki kyse 360:stä :D

Tuossa Xbox live gold näyttäis olevan 40€. Ja saa sen 12kk.

Molemmissa konsoleissa on edelleen tietty veto muhun, mut en oo oikein vieläkään varma kumman loppujen lopuks haluan. God of war vetää erityisen paljon pleikkarilla puoleensa, mutta boxilla taas Halo.
Pelaamiseen varmaan kaikkein eniten käytän, kun en taida niitä modatakkaan. Eli toisaalta blu-ray soittimen voi aina ostaa erikseenkin, mutta onhan se aina mukava lisä olla siinä samassa :)

Kuka hullu maksaa 50€ vuodessa Live Goldista? Saa sen halvemmallakin kun tilaa vaika briteistä.

Itsehän maksan tuosta Goldista 6.99€ kk. Ottaahan siinä vähän nokkiinsa vuodessa, mut ei koskaan tiedä jos vaikka innostus pelaamiseen lopahtaa tai boxi hajoaa, eikä raski ostaa heti uutta :D

Jos pelaa paljonkin onlinessa, niin tuo 45e/vuosi ei ole maksu eikä mikään. Oman kokemuksen mukaan se karsii kaikista huonoimmat pelaajat ja pahimmat trollit pois livepeleistä.
Ei taida ihan näinkään olla, ainakin mitä itse tullut pelattua netissä jotain haloa/codia :D

Ei taida ihan näinkään olla, ainakin mitä itse tullut pelattua netissä jotain haloa/codia :D

Vaikeahan tuohon on mitään "totuutta" sanoa ja varmasti eri pelien välillä vaihtelee urpojen määrä. Itellä kokemusta lähinnä Red Dead Redemptionista, Forzasta, Änäristä ja Fight Nightista.

Cod / Halo varmaan kerää 90% amerikkalaisista teineistä (jotka ovat xbox liven selkeästi ärsyttävin pelaajaryhmä).

Kokonaisuutena Xbox live toimii huomattavasti paremmin kuin PSN, mutta päätös konsolista kannattaa tehdä myös sen mukaan, että kummalla kaverit pelailee. Moninpelit on kuitenkin parempia, jos on myös kavereita mukana, eikä pelaa pelkkien random-marakattien kanssa.

Helpoin keino lienee verrata yksinoikeuspelejä keskenään ja katsoa kummalta löytyy enemmän mielenkiintoista pelattavaa.

Ps3 vs. Xbox 360

Henkilökohtaisesti sitten päättää paljonko vaakakupissa painaa nettikäytön maksullisuus, Kinect vs. move yms.

Cod / Halo varmaan kerää 90% amerikkalaisista teineistä (jotka ovat xbox liven selkeästi ärsyttävin pelaajaryhmä).

Kokonaisuutena Xbox live toimii huomattavasti paremmin kuin PSN, mutta päätös konsolista kannattaa tehdä myös sen mukaan, että kummalla kaverit pelailee. Moninpelit on kuitenkin parempia, jos on myös kavereita mukana, eikä pelaa pelkkien random-marakattien kanssa.

Eipä oikeastaan ole konsolipelaajia kaveri piirissä. Kaikki PC pelaajia, kuten itsekkin. Onhan noita konsoleita kavereillakin, mutta aika vähäisessä käytössä. Uuden telkkarin myötä ajattelin vaan itsekkin hankkia vanhaa boxia ja pleikkari kakkosta uudemman konsolin.
Boxilla Halot kiinnostaa pirusti. Forzat ja Gears of Waritkin kävis. Pleikkarille God of Warit ja Gran Turismo, mutta en vaan usko, että Gran Turismo 5 saa enää seuraajaa pleikkari kolmoselle. Joten pleikkarille olisi vain esim. yksi Gran Turismo siinä missä boxille on monta Forzaa. Toisaalta olis ihan hyvä, jos niistä olis vielä singleplayerinkin jälkeen ajanvietettä. Battlefieldit ja Codit on koneella, joten niitä en edes aijo hankkia konsolille. Grafiikat taitaa olla aika pitkälti samanlaiset molemmilla konsoleilla? Onhan noissa nyt pieniä värien kylläisyys eroja, kun youtubesta katsoo, mutta en itse ainakaan osaa sanoa kumpaakaan toista paremmaksi.

Mä olen ennenkin sen todennut, että jos konsolin hankkii pelkästään pelaamiseen niin itse ottaisin boxin (mulla on molemmat, mutta PS3 on pelkässä mediakäytössä).

Mä olen ennenkin sen todennut, että jos konsolin hankkii pelkästään pelaamiseen niin itse ottaisin boxin (mulla on molemmat, mutta PS3 on pelkässä mediakäytössä).

Juu ja toisen voi vaikka ostaa käytettynä, jos mieli tekee molempia. Gigantissa olisi nyt 99€ alennuksessa Xbox 360 S. Toisaalta vain 4gb kovalevyllä, mutta kyllä sen saa vaihdettua, jos isompaa tarvitsee. Olis ihan käypä hinta uudesta konsolista.

Juu ja toisen voi vaikka ostaa käytettynä, jos mieli tekee molempia. Gigantissa olisi nyt 99€ alennuksessa Xbox 360 S. Toisaalta vain 4gb kovalevyllä, mutta kyllä sen saa vaihdettua, jos isompaa tarvitsee. Olis ihan käypä hinta uudesta konsolista.

En suosittele 4Gb kovolla varustettua versiota. Ne MS:n kovot on sen verran kalliita, että tulee hintaa laittaa jälkeenpäin isompi.
Pelit rullaa paljon paremmin, kun asentaa kovolle ja tuo 4Gb ei riitä edes yhden pelin asennusta varten.

edit:
gigantissa hyvä tarjous myös 250gb mallista:
http://www.gigantti.fi/product/peli...SKY/xbox-360-250gb-pelikonsoli-skyrim-forza-4

Mulla on itselläni tuo 250gb kovolla varustettu malli ja siinä riittää jo tila usean pelin asennukseen ja muillekin tiedostoille.

En suosittele 4Gb kovolla varustettua versiota. Ne MS:n kovot on sen verran kalliita, että tulee hintaa laittaa jälkeenpäin isompi.
Pelit rullaa paljon paremmin, kun asentaa kovolle ja tuo 4Gb ei riitä edes yhden pelin asennusta varten.

edit:
gigantissa hyvä tarjous myös 250gb mallista:
http://www.gigantti.fi/product/peli...SKY/xbox-360-250gb-pelikonsoli-skyrim-forza-4

Mulla on itselläni tuo 250gb kovolla varustettu malli ja siinä riittää jo tila usean pelin asennukseen ja muillekin tiedostoille.

Viidellä kympillä näyttäis saavan 250gb kovon halvimmillaan. 149€ tulis yhteensä hintaa. Toki tuossa toisessa pelejä mukana, mutta itse haluun juuri tuon valkoisen. Enkä ainakaan heti halua niitä kuoria ruveta itse vaihtamaan.
Toki saattaa hassulta kuulostaa ja jotkut miettii, että väliäkö tuolla. Mulle vaan on jotenki toi värikin niin tärkeä, että kumman ottaa :D

Mulla on itellä molemmat. Täytyy sanoa että pleikka vie silti voiton. Ainaki GTA 4 ja BF 3. Bäfän nettipeli rokkaa boksilla, mutta molemmissa boksin versioissa paaaaaljon enemmän bugeja ku pleikkarilla. Eikä noissa ohjaimissakaan kummoista eroa ole.

Jos et osaa päättää niin kato tosiaan noita listoja mitä pelejä haluat. Gt 5 on parasta mitä vaatteet päällä voi tehdä ;)

Viidellä kympillä näyttäis saavan 250gb kovon halvimmillaan.

Mistä saa 250gb kovon 50€ hinnalla? Kyllä ne pääsääntöisesti on siinä 100€ hinnoissa olleet, ellei sitten ole jotain hinnan romahdusta tapahtunut.

Back
Ylös Bottom