Konepakettia

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Kritz
  • Aloitettu Aloitettu
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Asukset on paskoja

Ei todellakaan ole. Työpaikalla suurimmaksi osaksi Asusta emona, oisko joku pari-kolme levinny 5 vuoden aikana. Konekanta n.200 työasemaa.

Mä en tiedä mistä te revitte näitä "faktoja". :wtf: Joku saattaa vielä ottaa tosissaan.

Ei todellakaan ole. Työpaikalla suurimmaksi osaksi Asusta emona, oisko joku pari-kolme levinny 5 vuoden aikana. Konekanta n.200 työasemaa.

Mä en tiedä mistä te revitte näitä "faktoja". :wtf: Joku saattaa vielä ottaa tosissaan.

mikä soketti?

Hehe, Asuksesta ainakin olen täysin eri mieltä. Meillä on kotona pääosin Asuksen emolevyjä, ja on aina ollutkin. Ja tätä menoa tulee varmaan jatkossa olemaankin. Kymmenen konetta, nolla rikkoutunutta emolevyä :)

Tuosta Abitista olen sen sijaan enemmän kuullut noita rikkoutumisjuttuja, mutta ilmeisesti ovat vain täysin tuurista kiinni.

Onhan noita ollut, Pentium 4 lähtien socket 775.
voi olla että vikaa on sit vaan amd:n kannoissa..

omat kokemukset kahdesta eri sempronin socketeista (poislukien se harvinaisin).
(siis kaikki 3)

Niin voi niitä ABIT:n emojen ongelmia pistää jos meinaatte väittää, että NE on paskempia muut..
Asuksen ongelmia halppis malleissa on rätisevät äänet ja maanantaikappaleet..Ainakin P35-sarjalaiset..Tietenkin kun maksaa vähän enemmän niin laatu paranee..Mutta jos etsitään halpaa emoa niin ABIT P35 tai P35E tai Gigabyte DSR3
tai MSI P35 NEO/NEO2-sarja
Tai AsRockin halppiksia.. Nämä siis siinä alle 100-150€ hintaluokassa (riippuu ihan kaupasta nuo hintatasot) ..Riippuu tietenkin mihin tarkoitukseen on tulossa..Kellotteletko vai ajeletko Quad- tai 2-Core prossu vakiona etc..
Mutta kun kone maksaa 700-850€ niin Asukselta et saa kunnollista P35 emoa tuohon pakettiin (oma mielipide)..
On vaihtoehtoja asuksella tietenkin, mutta itse laittaisin Abit, MSI tai Gigabyten emoa kehiin..
P35 emoista puhetta

Noista emoista jotain kun on kokemusta alalta. Viisi vuotta korjasin koneita työkseni eräällä firmalla. Emot oli enimmäkseen Gigabyten lankkuja, pienemmässä määrin Asusta, Abitia, Soltekia, Viaa ja Asrockia. Gigabyten lankut oli keskimäärin aivan hyviä, mutta sitten oli tiettyjä malleja, joita sai jatkuvasti olla vaihtamassa. Asuksen ja Abitin vikaprosentin sanoisin olevan suurin piirtein samaa luokkaa, mutta noissa kolmessa viimeisessä vikaprosentti oli varmasti paljon isompi. Asrokilta sattui yksi erä, josta vaihdettiin muistaakseni yli 60% ensimmäisen vuoden aikana.

Omassa koneessa on Gigabyte ja uskoisin, että seuraavassakin on jahka veronpalautukset tulevat ja pääsee ostoksille. Jos haluaa varmasti toimivan emon niin kannattaa ottaa semmoinen malli, joka on ollut markkinoilla jo jonkin aikaa. Itse pyrin kiertämään kaiken ensimmäisen revision tavarat. Sitten kun revisio 2.x tulee ulos niin kaikki lastentaudit ja suunnitteluvirheet on todennäköisesti korjattu.

Saako 4Gt muistista nykyään vielä hyötyä? Käyttöjärjestelmäksi tulee Vista.

En haluaisi mollata Vistaa mutta itse ostin juuri HP:n läppärin missä on Bussines Vista ja en pidä siitä lainkaan se ei toimi kunnolla on hidas ym. olen myös kuullut samaa muista versioista ja tällä viikolla luin uusimmasta mikrobitistä että Vistaa ei kannata hommata vielä koska siihen ei ole tullut tietoturva päivityksiä vielä (Service pack).
Vistan Service packin beta testaus on vasta alkamassa ja siinä voi kulua kuukausia jopa vuosi ennenkuin Bill Gates julkasee sen service packin. Ansiantuntioilta lainattuna "Älä osta vistaa käytä windows xp:tä" !

En haluaisi mollata Vistaa mutta itse ostin juuri HP:n läppärin missä on Bussines Vista ja en pidä siitä lainkaan se ei toimi kunnolla on hidas ym. olen myös kuullut samaa muista versioista ja tällä viikolla luin uusimmasta mikrobitistä että Vistaa ei kannata hommata vielä koska siihen ei ole tullut tietoturva päivityksiä vielä (Service pack).

Vistaa ei kannata ostaa edes SP1:n julkaisun jälkeen, sanoo Tietokone-lehti.

Vistaa ei kannata ostaa edes SP1:n julkaisun jälkeen, sanoo Tietokone-lehti.

Tuossa nimenomaan sanotaan ettei SP1 tuo mitään mullistavia uusia ominaisuuksia. Eihän niitä ominaisuuksia tässä kaivatakkaan vaan korjauspäivityksiä nykyisiin bugeihin. Ominaisuudet VISTAssa on jo kohdallaan.

Melkosen harhaanjohtava artikkeli. Siitä olen samaa mieltä ettei VISTA ole täysin valmis, vielä.

Eräs tietokoneasiantuntija kehotti minua odottamaan Vistan kanssa jopa ensi vuoden puoliväliin juuri Vistan bugisuuteen vedoten.

Itse poistin uudessa koneessani olleen Vistan ja asensin XP:n. Ajurien, XP aktivoinnin ja kaiken muun paskan säätämisen jälkeen olen vihdoin saanut kaiken rullaamaan ja hyvin.

Noniin. Miltäs tämmöinen kokoonpano näyttäisi?

Dual Core E2160 1.8GHz (Kellotetaan)
2048MB ValueRAM, CL5 800MHz DDR2, 240-pin DIMM, kit (2x 1024MB)
P5K S775 IP35 DDR2 SATA2 GBLAN 8-CH HD
Sapphire Technology RADEON HD 2900PRO 512MB DDR3 PCI-E DUAL-DVI VIVO (En löytänyt linkkiä tähän)
Westen Digital Caviar SE, 500 GB, 3.5", SATAII/300, 16MB, 7200RPM
DVD+-RW DL 18 X
Antec Sonata III

Hintaa tulisi ~730€.

Nuo linkit laitoin että voi speksejä katsella, en ole tuolta ostamassa.

Vistaa en taidakaan laittaa luettuani juttuja tuolta Vista XP:ksi -ketjusta. Katsotaan sitä myöhemmin.

Hyvältä näyttää :)

Kannattanee sitten ostaa joku kunnollinen jäähdytin tuolle prosessorille, voi olla että se ei tikitä enää ihan täysin kädenlämpöisenä noissa nopeuksissa :D

Vaikkapa jotain tämän henkistä:
Noctua NH-U12F
Jimms_NH-U12F.FFFFFF.200x200.jpg

http://www.jimmspc-store.fi/tuote/NH-U12F?classid=3

Hintaahan tuolla on 56.40€, mutta toisaalta se takuu ei korvaa sitä kärventynyttä porsasta.

Tuosta WD:n kovalevystä sen verran, että asenneltiin kaverille juurikin tuo malli (AAKS) ja on kyllä sitten miellyttävän nopea! Varmasti hinta-/tehosuhde kohdallaan! Varsinkin XP:n bootissa sen tehon huomasi.

Kannattanee sitten ostaa joku kunnollinen jäähdytin tuolle prosessorille, voi olla että se ei tikitä enää ihan täysin kädenlämpöisenä noissa nopeuksissa :D
Boxicoolerilla prossun lämpötila idlenä 42 astetta ja kuormituksessa 49 astetta. Tämä siis @3GHz. Tuota korkeammalle minulla ei ole mitään tarvetta edes yrittää. :)

Nykyprosessorit ovat tämän testin mukaan aika hyvin suojattuja ylikuumenemista vastaan.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom