Koneen päivittäminen tai valmis paketti?

Kiitoksia kaikille vastauksista, niitähän tuli enemmän ja nopeammin kuin osasin odottaa. Ja keskustelu voi vielä jatkua jonkin aikaa ennenkuin saamme tehtyä yhteisen päätöksen tulevasta koneestani :D

- Oma suositus olisi Intel Core 2 Duo 6600. Hinta on n. 330-340, eli hintahaarukassasi. Tehoja on enemmän kuin tehokkaimmassa AMD:n porsaassa, ja hintaa vain murto-osa siitä ;)

Kuten sanoin, varsinaista hintarajaa ei ole. Sen verran on kuitenkin jäänyt mieleen että ihan uusinta kannattaa harvoin hankkia, sillä hinnat tulevat yleensä pian alas. Onkohan käytännössä paljon eroa vrt. 6400?

- Haluatko välttämättä hiljaisen näyttiksen? Siis onko se yksi kriteereistä?
- Necro suosittelee: XFX GeForce 7600GT 256MB DDR3 XXX Edition, 206.90,-

Ei ole vaatimus, kunhan MBNetistä jonkun tohon repäsin.

Muistit:
- Sorry, tarvitset uudet muistikammat. Uusi emosi tulee olemaan (riippumatta otatko Intelin vai AMDn) DDR2-muistelle tehty. Eli vanhat DDR-kampasi joutavat jälleenmyyntiin. Fyysisesti erilaisia palikoita

Mitenkäs tosiaan saa tsekattua mitä muistia koneessa on, siis onko se DDR vaiko DDR2? Kai se kammassa lukee mutten jaksaisi konetta sammuttaa kun sen varmaan jostain muualtakin tietoon saa? 1 giga on minimi, sen verran kuvan/videonkäsittelykin tehoja vie.

Hommaa tietty helpottaisi se, jos kaikki osat olisi yhdestä paikasta ja asennettuna valmiiksi. Emoa en ole koskaan kiinni laittanut, vaikeaakin? Muutenhan tuo lienee helpohkoa kun vähän katselee miten vanhassa koneessa piuhat menevät :D Vai?

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
E6600 on n. 20% nopeampi kuin E6400. Jokainen itse miettiköön kuinka tärkeää tuo on ja jos hintaan lähtee tuota prosenttilukemaa suhteuttamaan niin suhteuttaa sitten koko koneen hintaan ko prosuilla eikä pelkkään prosessorien hintaan;)

Koneen kasaaminen ei ole vaikeaa, ja jos itse kokoaa niin tietääpähän vähän mitä se on syöny ja oppii muutakin samalla. Jos on täysi tumpelo tekemään käsillään mitään niin ei kannata yrittää.

Ja jokaiselta varmana löytyy tuttavapiiristä nörtti joka voi tulla kyttäämään asennuksen ;)

Onpas hidasta hommaa! Tällaista katselin nyt ehdotuksien pohjalta:

Kotelo ANTEC P150 EC PC CASE
Prossu INTEL CORE 2 E6600 2.4GHZ 1066/4M S775
Emo ASUS S775 IP965 DDR2 SATA2 WIFI GBL 8-CH P5B DELUXE/WIFI-AP
Muisti TWINMOS 1GB DDR2 667 PC5300 CL5.0

Hintaa tuolta mistä katselin tulisi aika suolaisen tuntuisesti eli 154+320+194+86=754€
Mikään pakohan noita ei ole tietenkään samasta paikasta ostaa, jos se emon laittaminen ei vaikeaa ole. Näyttiksen jätän alkuun ehkä samaksi (eipä sitä töiltä ehdi pelailemaankaan) ja päivittelen sitten myöhemmin jos siltä tuntuu. Ei ensimmäinen rajoite muutenkaan. Muistia saa sitten laitettua helposti lisää ja toisaalta voi olla että ostan samantien 2 palikkaa / 2 gigan palikan. Twinmos, any comments?

Pyranha sanoi:
Vanha AGP väyläinen näyttiksesi ei tuohon emoon enää sovi (pci-E väylä)...

Doh! Eli rahanmenoa ei voi estää... Palaanpa taas selailemaan sitten.

Ja editointiaika ummessa...

ASUS GeForce 7900 GT 256 Mt PCI-E

270€ lisää hintaan. Toki näyttiksiä olen aiemminkin itse laittanut eli ainakin tuo sieltä mistä halvimmalla lähtee.

ASUS GeForce 7900 GT 256 Mt PCI-E
Tuo vaikuttaa ihan hyvältä. Olen varmaan 100 kertaa ennenkin tämän linkin postannut, mutta JAT Hardwaresta näkyy hienosti näytönohjainpiirien nopeusjärjestys. Tuo on ehkä järkevimmässä hinta-/teholuokassa.
Yleensähän melkein kannattaisi Intelin emon kanssa laittaa ATIn näyttis, ja AMDn kanssa Nvidia, mutta tuo 7900GT taitaa olla kuitenkin jonnin verran nopeampi kuin kilpailijansa x1900GT. Ja ATIn catalystit.. no, tuo ASUS vaikuttaa ihan hyvältä vaihtoehdolta ;)
Se on kivaa, kun suunnittelee päivittävänsä konetta "ihan vähän" ja huomaa laittavansa omaisuuksia pelkästään näytönohjaimeen...

Perustele. ;)
Mulla on Intel + Nvidia kombo ollut aina, eikä ongelmia ollut. Siksi mietityttää tuo lause.
Kuulemma toimii paremmin yhdessä, ts. parempia suorituskyvyltään näillä yhdistelmillä. Kaikki laitetoimittajat ainakin on mua näin opettanut... mutta eihän se sitä tarkoita etteivätkö ne yhteen sopisi, sitä en tarkoittanut. Voin toki olla väärässä, mutta sitä ei ole tapahtunut vuosisatoihin ;) :D Viitsi vitsi.
Jännä muuten nähdä mitä tulevaisuus tuo tullessaan, AMD kun osti ATIn ja Intel on kuulemma lähdössä näytönohjainsotaan mukaan myös.

Edit. Btw HC, taidat olla Zombie-fanittaja?

DDR vai DDR2

Tervehdys taas ystävät!!!

Nyt on komponentit ostettu, paitsi muistikampa!!! (ei ollu verkkokauppa.comissa)

Nyt rupesin miettimään, että pitääkö mun ostaa DDR vai DDR2 muistikampa?

Emolevy on Asus A8N-E nForce4 ultra -emolevy

A8N-E tarjoaa pelaajalle tarvittavat ominaisuudet ja laadun kilpailukykyiseen hintaan.

PCI-Express väylä.
4kpl DDR dual channel -paikkoja.
Yhteensopiva socket 939 kantaisille AMD 64/FX/X2 -prosessoreille.
NVIDIA® nForce™ 4 Ultra piirisarja.
Jopa 10 USB2.0 porttia (osa sisäisiä).
Integroitu 7.1 äänikortti optisella ja coax-SPDIF-ulostuloilla.
ASUS Q-Fan tekniikka säätää automaattisesti tuulettimet rasituksen mukaan.

Nettisivu: http://www.asus.com.tw/products4.aspx?l1=3&l2=15&l3=0&model=455&modelmenu=1

KIITOS!!!!!

939 kantaisille normi DDR.

DDR2:sta ostellaan AM2 kantaisille prosuille.

PAKKOTOISTO.COM on kyl aivan mahtava sivu. Täältä saa apuja samantien ja ystävällisesti autetaan minunkaltaisia ihmisiä, jotka ei tiedä hirveesti tietokoneista!!!! :worship:

Kiitos Pyranhalle ja mulle tässä threadissa, jotka ovat minua auttaneet tietokoneen komponetti ostoksessa!!!!

Kiusaan teitä vielä jatkoissa "tyhmillä" kysymyksilläni..... ;)

Pistäisittekö vielä ehdotuksia hyvistä 19" tft näytöistä joiden hinta on alle 300e. Tuo malli jota olin ostamassa olisi muuten ollut varmaan ihan hyvä, mutta siitä puuttuu tuo dvi liitäntä :(

Pistäisittekö vielä ehdotuksia hyvistä 19" tft näytöistä joiden hinta on alle 300e. Tuo malli jota olin ostamassa olisi muuten ollut varmaan ihan hyvä, mutta siitä puuttuu tuo dvi liitäntä :(

http://www.markantalo.fi/kauppa/products.php?p=a35c0f

Tossa on tosihyvä näyttö! itse ostin samanlaisen reilu 2viikkoo sitten ja maksoin 229e.
Ei ole ainakaan vielä ollut mitään valittamista kun vertaa vanhaan 17" kuvaputki.. näyttöön :rock:

Mitenkäs Intel D975XBXLKR Bad Axe sopisi tällä hetkellä kärjessä olevan kokoonpanon jatkoksi? Siis ASUS S775 IP965 DDR2 SATA2 WIFI GBL 8-CH P5B DELUXE/WIFI-AP tilalle.

Jottei tartte selailla niin ne muut harkinnassa olevat osat vielä alla

Kotelo ANTEC P150 EC PC CASE
Prossu INTEL CORE 2 E6600 2.4GHZ 1066/4M S77
Näyttis ASUS GeForce 7900 GT 256 Mt PCI-E
Muisti TWINMOS 1GB DDR2 667 PC5300 CL5.0

Mitenkäs Intel D975XBXLKR Bad Axe sopisi tällä hetkellä kärjessä olevan kokoonpanon jatkoksi?
No tjaa...
- Asus tukee max. 800Mhz muisteja, Intel tukee 667Mhz
- Asuksessa kaksi verkkokorttia, Intelissä yksi
- Intelissä 975X-piirisarja, Asuksessa 965. Molemmat toimivat.
- Intelissä enemmän valmiiksi passiivijäähdytettyjä osia emolla, tai siis siilejä kurkkii joka nurkassa.
- Asus n. 50 euroa halvempi.
- Jos haluatkin Inteliin kaksi näytönohjainta, pitää ostaa ATI:n näyttikset (Crossfire)

Eli oikeastaan ainoa minkä tuosta sanoisin oikeaksi eduksi Intelille, on tuo piirisarja, enkä siitäkään tiedä onko se sitten parempi vai onko se vain uudempi. 965 tukee Core Duo:a ihan mainiosti. No, onhan tuo Bad Axe tietysti aika siistin näkönen ;)

Edit. Necro suosittelee:
Asus P5W DH Deluxe.
# Intel 975X piirisarja
# LGA775-prosessorikanta
# 800-1066MHz FSB (quadpumped)
# 2kpl PCI-E 16x -väylää Crossfire-tuella
# 2kpl Gigabit-LAN ethernet-sovitinta
# Integroitu WLAN-sovitin 802.11g
# 4kpl DDR2-muistipaikkaa (maks. 800MHz)
# 8-kanavan äänipiiri
# SATAII-raid

Tässä on artikkeli emoista, ja vertailuna tuo uusi 975X-piirisarja vs. 965.
Sorry pitkä postaus.

Sorry pitkä postaus.

Mitä enemmän tietoa sen parempi! Paitsi jos ihan nysväämiseksi menee kuten varmasti jossain tietokonepalstalla menisi, nimimerkit tappelisivat keskenään jostain samantekevästä yksityiskohdasta ja alkuperäisen kysymyksen esittäjä olisi ihan pihalla kun ei tietäisi mitä ajatella.

Laitoin tuon vaihtoehdon ihan saatavuussyistä tuohon kun koitan samalla katsella mistä minkäkin osan hankkisi. Mikromajasta löytyy listalta aika hyvin lähes kaikki noista, mutta varastossa ei tainnut valmiina olla yhtä ainutta em. komponenttia.

Ja sourssaus jatkuu...!

Eli oikeastaan ainoa minkä tuosta sanoisin oikeaksi eduksi Intelille, on tuo piirisarja, enkä siitäkään tiedä onko se sitten parempi vai onko se vain uudempi. 965 tukee Core Duo:a ihan mainiosti.

Pieni korjaus. 965 piirisarja on siis uudempi versio kuin 975.

EDIT: Ja 965 on nimenomaan core 2 duolle kehitetty, ja näin ollen sopivuus c2d prossuille on taattu.(kaikki 975 piirisarjalliset emot eivät tue c2d prossuja)

Back
Ylös Bottom