koneen äänet pätkii

Ööh, miten toi toinen?mitä siinä pitää tehdä?
valitsin mallin ja sen jälkeen ei tapahtunu mitään...miten sen saa nyt "käynnistymään"?

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Ou nou Solid tais mennä paapomaan?Niin meen minäkin, jatkukoon huomenna taisto:rock:

Aamulla on kuitenkin klo.8 ihan vitun mielenkiintoinen kokous töissä:zzzz:

Ou nou Solid tais mennä paapomaan?Niin meen minäkin, jatkukoon huomenna taisto:rock:

Aamulla on kuitenkin klo.8 ihan vitun mielenkiintoinen kokous töissä:zzzz:
Äh, sori, tosiaan nukahdin :(

Pahoitteluni myös etten huomannut testata sen linkin toimivuutta. Siinä oli katsos sellainen että vain sivulle kirjautuneet saavat ladata noita Sonyn tuotteita ettei niitä latailisi muut kuin Sony VAIO-omistajat. Mikä siinäkin nyt sitten on taas niin..

No, kuitenkin, tongin sivujen lähdekoodista tällaisen linkin:
ftp://ftp.vaio-link.com/pub/Vaio/Original/FS1_Audio.zip

Ja ainakin itsellä se rupesi tuosta lataamaan kun kokeilin. Kerrohan taas sitten miten meni. Mä lähden tästä myös ihan vitun mielenkiintoseen kokoukseen pian :D

Pahoitteluni myös etten huomannut testata sen linkin toimivuutta. Siinä oli katsos sellainen että vain sivulle kirjautuneet saavat ladata noita Sonyn tuotteita ettei niitä latailisi muut kuin Sony VAIO-omistajat. Mikä siinäkin nyt sitten on taas niin..

Ja ainakin itsellä se rupesi tuosta lataamaan kun kokeilin. Kerrohan taas sitten miten meni. Mä lähden tästä myös ihan vitun mielenkiintoseen kokoukseen pian :D

Joo, on tuokin kokeiltu. Ei wörki, kait se on huoltoon vietävä.

Kiitos kuitenkin avusta! Kone on nyt muutenkin alkanut hidastelemaan, eli taitaa muutakin vikaa olla.

Noh, onhan se köyhille kallista se huoltaminen:rock::)

Eikös tuo ole samainen audio-ajuripaketti kuin postin nro. 19 ekassa linkissä...? Piirisarjan ajurit löytyy siitä #19 postin alemmasta linkistä, kun skrollaa sivun alalaitaan ja ottaa sieltä tällaisen "Original Chipset Driver", oikeasta laidasta levyn ja nuolen kuvaa painamalla.

Eikös tuo ole samainen audio-ajuripaketti kuin postin nro. 19 ekassa linkissä...? Piirisarjan ajurit löytyy siitä #19 postin alemmasta linkistä, kun skrollaa sivun alalaitaan ja ottaa sieltä tällaisen "Original Chipset Driver", oikeasta laidasta levyn ja nuolen kuvaa painamalla.
Tuo viestissä #19 postattu linkki ei toiminut, koska sen avaaminen olisi vaatinut sivuille kirjautumisen. Heitin tuon linkin sitten sieltä sivun lähdekoodista, ja se ohittaa sen kirjautumisen.

Tosiaan hunter killer, kokeile vielä ne piirisarjan ajurit! Koitan laittaa suoran linkin tähän jos löydän..

Edit.
ftp://ftp.vaio-link.com/pub/Vaio/Original/FS1_Chipset.zip

Eli lataa ja asenna tuo. Muistithan käynnistää koneen uudelleen ajureiden asennuksen jälkeen? Sama juttu tässäkin, eli asenna ja buuttaa kone.

Jos ei toimi ja aiot viedä huoltoon, muista varmistaa että kaikista tärkeistä tiedoista on varmuuskopiot. Monesti tuollaiset ongelmat korjataan roheasti vain asentamalla kaikki uudelleen, koska se on yleensä nopeinta ja helpointa.

Tuo viestissä #19 postattu linkki ei toiminut, koska sen avaaminen olisi vaatinut sivuille kirjautumisen. Heitin tuon linkin sitten sieltä sivun lähdekoodista, ja se ohittaa sen kirjautumisen.

Tosiaan hunter killer, kokeile vielä ne piirisarjan ajurit! Koitan laittaa suoran linkin tähän jos löydän..

Ehkä minulta nyt meni joku homma ohi, mutta kyllä minulla toimii molemmat linkit. Suora linkki piirisarjanajureihin: KLICK!

Viimeksi muokattu:
Ehkä minulta nyt meni joku homma ohi, mutta kyllä minulla toimii molemmat linkit. Suora linkki piirisarjanajureihin: KLICK!
Mulla tulee vastuuvapauslauseke-sivu tuosta linkistä. Siitä acceptia painamalla pitäisi alkaa lataus, mutta tuleekin vain tämä:

VIRHE
Pyydettyä URL-osoitetta ei voitu hakea

Eli tuon sai ohitettua hakemalla sen suoran ftp-osoitteen.

Mulla tulee vastuuvapauslauseke-sivu tuosta linkistä. Siitä acceptia painamalla pitäisi alkaa lataus, mutta tuleekin vain tämä:

VIRHE
Pyydettyä URL-osoitetta ei voitu hakea

Eli tuon sai ohitettua hakemalla sen suoran ftp-osoitteen.

Aijjaa, mystistä, minä pääsen siitä linkistä suoraan sivulle, jonka alalaidassa on ladattavissa kaikki ajurit ko. mallille.

Kyllä, juuri latasin kokeeksi siitä postin 19 alemmasta linkistä piirisarjan ajurit.
Omituista.. koska ilmeisesti Hunter Killerillä oli sama vika kuin minulla, kun sanoi että linkki ei toimi.

Noh, oli miten oli, odotellaan miten käy noiden piirisarjan ajurien kanssa.

Omituista.. koska ilmeisesti Hunter Killerillä oli sama vika kuin minulla, kun sanoi että linkki ei toimi.

Noh, oli miten oli, odotellaan miten käy noiden piirisarjan ajurien kanssa.

Kokeilempa vielä tuota kunhan taas töistä kotiudun,eli 23.00 ehkä olen kotona...muutenkin menee se huoltoon vienti ensi viikolle kun töissä on 2vrk kestävä homma...ei jaksa viikonloppuna päätään asialla vaivata;)

Onkos Vaiossa SATA- vai IDE levy? Yksi noihin oireisiin täsmäävä ongelma voisi olla IDE-väylän tipahtaminen PIO-moodiin. Tuon saa selville Laitehallinnasta?(Computer Management) IDE väylän asetuksista. Käytössä olevan moodin tulisi olla DMA, eikä tuo PIO.

PIOksi lipsahtaneen saa korjattua poistamalla koko keljuileva IDE väylä ja boottailemalla muutamaan kertaan, kun kone buutissa löytääpi taas uusia osasia.

Mikäli Vaiossa on SATA-levy, niin tämä on hyödytön postaus. Tosin olen kuullut myös SATA-ohjainten ongelmista, jotka saattaa aiheuttaa tuon tapaisia oireita, tällöin SATA-ajureiden päivitys saattaa auttaa.

Voi tietty ajuriongelmakin olla, mutta toisaalta ajuriongelman ilmestyminen yhtäkkiä tuntuu hiukan oudolta. Toivottavasti hk on tsekannut aiemmin mainitsemani asian, ennen kuin lähtee huoltoon konetta kiikuttamaan. Omassa koneessani ei ole mitenkään harvinaista, että esim. joku selaimen plugini tms. hurahtaa ja lähtee viemään 99 % tehoista, mikä varmasti aiheuttaa pätkimistä ääneen, jos samaan aikaan yrittää katsoa videoklippiä. Periaatteessa joku suoraan käynnistyksen yhteydessä käynnistyvä prosessi voi tehdä saman. Näitähän nyt on etenkin virusskannerit, ja monet messengerit sun muut tykkää asentaa itsensä automaattisesti käynnistyviksi.

Vittu joo, en jaksa enää ees yrittää.Kokeilin totakin Solidin hommaa, ei auta.

Kiitos kaikille vastanneille oikeasti!vika oli varmaankin enempi täällä päässä:)

Tepesin neuvoa kokeilisin vielä, ihan vaan sillä että mies näyttää tajuavan hyvän musan päälle:rock:

Mutten taida totakaan osata.

Vitut sano Vatanen ja vei koneen huoltoon!
Lähen huomenna työmatkalle, joten saapahan hieman aikaa miettiä vielä tätä hommaa...mutta tod.näk palattuani vien tän värkin sinne huoltoon.

Pitänee vielä eukolta varmistaa että sillä on tärkeistä jutuista varmuuskopiot.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom