Kone sammuilee

Ikä
37
Tästä oli jo eilen vähän irkissä juttua, että mikähän mun konetta vaivaa. Koneella on siis tapana sammuilla vähän miten sattuu, esimerkiksi eilen kone sammui 3 kertaa kun yritin asentaa peliä, myös itse pelaaminen yleensä sammuttaa koneen.

Lämmöt ei pitäisi olla ongelma, esim prossun lämmöt on pitemmässäkin rasituksessa noin 50 astetta.Tuntuu siis, että jotenkin tuo esim pelien tuoma rasitus voisi olla syyllinen... :jahas:

Koneessa on Coban 350w poweri, Radeon 9600 Pro, Amd 2600+
Eilen viisaammat epäilivät vähän poweria, emoa tai muistia, onko muilla ideoita?

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Mulla oli hetki sitten melko samantyylisiä ongelmia etenkin pelatessa. Sammuili katosi kun avasin kotelon ja imuroin sen läpikotaisesti (edellisestä puhdistuksesta oli kulunut n. 4-5kk). Kokeile nyt ainakin osien puhdistusta ja imurointia, ota kaikki muistikammat irti ja imuroi kontaktipinnat, ja prossutuuletin myös pois ja imuroit sen tuulettimen alta.

Mulla kone teki samaa ja kun ajoin memtestiä, niin havaitsin että muistikammassa oli virheitä.

Miten muuten on kotelon sisäpuolen imuroimisen kanssa ilman siihen suunniteltuja lisävarusteita tai jonkinlaista erikoisimuria? On nimittäin vähän pöllyynen sisältä, kun vain suuntaa-antavasti olen suuttimella sisältä imuroinut.

ylikuntoilija sanoi:
Miten muuten on kotelon sisäpuolen imuroimisen kanssa ilman siihen suunniteltuja lisävarusteita tai jonkinlaista erikoisimuria? On nimittäin vähän pöllyynen sisältä, kun vain suuntaa-antavasti olen suuttimella sisältä imuroinut.
Ratkaisu on paineilma. Myydään pulloissa tai sitten kone kainaloon ja essonbaarin ilmaletkua lainaamaan.

Mullakin kone sammuili aina kun tuli enempi tarvetta suoritin käytölle.. Syynä oli prossun tuuletin.. Emolevyn jännitesyöttö oli mennyt paskaksi.. lämmöt nousi ja sammutti koneen..

Kyöpeli sanoi:
Tästä oli jo eilen vähän irkissä juttua, että mikähän mun konetta vaivaa. Koneella on siis tapana sammuilla vähän miten sattuu, esimerkiksi eilen kone sammui 3 kertaa kun yritin asentaa peliä, myös itse pelaaminen yleensä sammuttaa koneen.

Lämmöt ei pitäisi olla ongelma, esim prossun lämmöt on pitemmässäkin rasituksessa noin 50 astetta.Tuntuu siis, että jotenkin tuo esim pelien tuoma rasitus voisi olla syyllinen... :jahas:

Koneessa on Coban 350w poweri, Radeon 9600 Pro, Amd 2600+
Eilen viisaammat epäilivät vähän poweria, emoa tai muistia, onko muilla ideoita?

Mulla oli tossa vastaavanlainen ongelma (1200Duron, Soltek 75KAV).
Kokeilin ensin noita muistikampojen putsailuja jne.

Tarkempi emolevyn tarkastelu paljasti, että muutama elektrolyyttikondensaattori oli päässyt turpoamaan.
Jännitteet eivät siis pysyneet tasaisina kuormituksessa,
ja kone sammui ihan ykskaks...

Nyt vaihdoin uudet tilalle ja nyt pelittää hienosti :rock:

Mulla tuppaa toi läppäri sammumaan silloin tälloin. Ilman mitään varoitusta, ohjelmasta riippumatta *naps*. Oon miettinyt, että mahtaisko xp:ssä olla joku bugi, joka tietyssä tilanteessa heittää virrat pois. Tai sitten syynä on joku virus..

Tuuletusaukko ei ole peittynyt, joten vika ei ole siinä.

Mullakin aikoinaan kone sammui pelatessa, mutta kun päivitin biosin niin johan alkoi skulaamaan. Jos kone on kuitenkin ennen toiminut ongelmitta samalla kokoonpanolla, niin eipä taida biosista johtua.

Ei ole tasan onnenlahjat, sillä mulla ei meinaa kone sammua normaalisti vaan joko joutuu vetämään virrat pois katkaisijasta josta seuraa se että käynnistäessä se sitten tekee scandisk ynm. muita prosesseja eikä käynnisty suoraan normaalisti. Tai sitten toinen mahdollisuus on että kun ei sammu mutta mitään ei kovalevyllä tapahdu ja näyttöön jää vain taustakuva jolloin sitten kun paina esc näppäintä niin se sammuu. Ennen kone sammui ihan normaalisti, mutta viimeviikolla alkoi nämä oireet.

Viiruksia ei pitäisi olla, on kokeiltu etsiä muutamallakin eri ohjelmalla esim Norton ja Antivirus. Vaikuttaa vahvasti siltä, että rautapohjainen tuo ongelma on

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom