Kone hidastelee!

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Egee 87
  • Aloitettu Aloitettu
Ikä
37
Joo elikkä tämmöne ongelma olis. Kone rupes käymään hitaaks ja muistutti nopeudeltaan lähinä 2 satasta. Ajattelin että jospa se winukka kusis joten formatoin koneen ja asensin wintoosan uudestaan. Mutta prkl tuo hitaus ei oo kadonnu minnekkään. Ihankuin prossu ois jotenki paskana tai virtalähteestä ei puskis tarpeeks tehoja. Ihmettelen vaan että miten ne muka voi mennä "rikki" yhtäkkiä ja toimia vielä sen jälkeen puolilla kieroksilla. Ei tuolle hajoamiselle oo mitään järkevää syytä ees. Mikä tässä kusee nyt? Kellään samanlaisia ongelmia ollu?

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Mikä kone?

Formatoitko vain aseman, johon asensit windowssin vai koko kovalevyn (levyt?) ?

Asensitko windows:in niin, että sulla ei ollut kone netissä?
Mulla kerran meinaan iski virus n. 30 sekunnin päästä siitä kun winkku oli asennettu, joten nykyään asentelen SP2:set ja palomuurit ennen kuin päästän konetta edes
hetkeksikään nettiin.

tomppa82 sanoi:
Mikä kone?

Formatoitko vain aseman, johon asensit windowssin vai koko kovalevyn (levyt?) ?

Asensitko windows:in niin, että sulla ei ollut kone netissä?
Mulla kerran meinaan iski virus n. 30 sekunnin päästä siitä kun winkku oli asennettu, joten nykyään asentelen SP2:set ja palomuurit ennen kuin päästän konetta edes
hetkeksikään nettiin.

Kone on alunperin Compaq presario 6000 mutta oon ostanu paljon uusia osia... Ei oo ikinä ollu mitään vakavempia ongelmia ennen tätä. Itse asiaan --> Formatoin C aseman jossa oli myös windowssi. Asensin siis windowssin dossissa. Asensin zonealarmin ennen nettiin menoa ja laitoin myös palomuurin päälle verkkoasetuksista. Ja mikä tulee tuohon windowssin asentamiseen niin se oli helevetin hidas prosessi. Kesti jotain 1.5 tuntia sen asentaminen. yleensä jotain 30-45 min.

Tuli tuo kone kuvattua vähä huonosti joten tässä vähä tarkempi selostus
Koneen kokoonapano: amd athlon xp 2600+, 1024mb pc 2700, 280gt kovotilaa, club 3d 9800xt 256mb yms. Tuli tuossa vielä mieleen että kun tuo winukan asentaminen kesti niin kauan, ilman että oli windowssissa, ei todennäköisesti johdu viruksesti tms.

Egee 87 sanoi:
Kone on alunperin Compaq presario 6000 mutta oon ostanu paljon uusia osia... Ei oo ikinä ollu mitään vakavempia ongelmia ennen tätä. Itse asiaan --> Formatoin C aseman jossa oli myös windowssi. Asensin siis windowssin dossissa. Asensin zonealarmin ennen nettiin menoa ja laitoin myös palomuurin päälle verkkoasetuksista. Ja mikä tulee tuohon windowssin asentamiseen niin se oli helevetin hidas prosessi. Kesti jotain 1.5 tuntia sen asentaminen. yleensä jotain 30-45 min.

Joku virushan saattaa sitten olla jollain muulla asemalla kuin C:llä...
Ja varmaan XP:n asensit? Sitä ei kyllä voi Dossista asentaa ;)

Pitääkö kovo jotain outoa ääntä?
Näyttääkö BIOS tavallista korkeampia lämpötiloja?
Ootko eheytellyt levyä lähiaikoina?

Etkä siis mielestäsi ole tehnyt mitään uutta kun kone hidastui?
Hidastuiko se yhtäkkiä vai kävikö vaan kokoajan hitaammaksi?

tomppa82 sanoi:
Joku virushan saattaa sitten olla jollain muulla asemalla kuin C:llä...
Ja varmaan XP:n asensit? Sitä ei kyllä voi Dossista asentaa ;)

Pitääkö kovo jotain outoa ääntä?
Näyttääkö BIOS tavallista korkeampia lämpötiloja?
Ootko eheytellyt levyä lähiaikoina?

Etkä siis mielestäsi ole tehnyt mitään uutta kun kone hidastui?
Hidastuiko se yhtäkkiä vai kävikö vaan kokoajan hitaammaksi?

Joo siis vähä sekoilin. En siis dossissa asentanu :D. Kovo pitää normaalia ääntä ja lämmötki pitäis olla ihan ok. Levyn eheytyksen runnasin joka asemalle ja niin päin pois. Kokeilen vielä formatoida ja asentaa uudelleen vähä eri tavalla. Postaan sitte ja kerron auttoko. Tuon hidasumisen sain huomata yllättäen ja ei lähteny kone käyntiin sen jälkeen tai en jaksanu oottaa sitä ainakaan. (ootin about 10min)

Tattista. Formatoin ME:n levyllä jonka jälkeen asensin XP:n ja ohjelmat compaqin uudelleenasennus cd:illä. Toimii ainakin toistaiseksi moitteetta.

olisi ehkä hyvä ajatus ajaa memtest koneella tarkistaaksesi, että muistikammat (tai kampa) on ehjä. Jos muistissa on vikaa, niin kone voi mennä tolleen hitaaksi. Memtestin saa ladattua netistä.

Suositut

Back
Ylös Bottom