Kone ei toimi, mitä teen?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Hippa
  • Aloitettu Aloitettu
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Voi masennus. Nyt tuli koneeseen ilmeisesti virus, joka sotki mun virusohjelman enkä voi poistaa enkä asentaa uutta virusohjelmaa ja pitää siis asentaa windows uudelleen. Eläköön teknologia.. Vittuperkele pitää taas kaikki ajurit asentaa uudelleen. Voi masennus.

Puuh. No toivottavasti täältä löytyy sitten neuvo sen emon ajurin löytämiseksi.

Ethän nyt vaan pidä sitä konetta verkossa kiinni noiden kaikkien asennusten aikana?

Eli verkkopiuha irti koneesta tai seinästä siihen asti, että palomuuri ja virustorjunta on kunnossa.

Jooh, pitäs melkee paikanpäälle ite tulla...:D

Asennus menee joka tapauksessa täysin uusiksi, koneella JOKA ON VARMASTI VIRUSSUOJATTU latailet kaikki antivirit ja palomuurit esim. muistitikulle. Verkkopiuhaa ei sitten kiinni ennen kuin noi on asennettu.

Mulla oli virusohjelma, mutta kun mä vähän säädin niin onnistuin jotenkin saamaan koneelle jotain, joka esti virusohjelman toimimisen. Windows lähti heti uudelleen asennukseen (siis tänään aamulla).

Katsellaan nyt uusiksi. Koneen myyjä lupasi tulla paikan päälle auttamaan, jos ei saada konetta kuntoon :)

Osaako kukaan vieläkään kertoa, millä nimellä se asuksen driver löytyy sieltä sivuilta, jotta saatas toi emo kuntoon?

Pyydä huomenna joku nörtti tuttu (tunnethan edes yhden) ja pyydä tsekkaamaan, on pirun hankala noin monenmoista ongelmaa netin kautta auttaa ;)

Jos mulla olisi nörttejä tuttuja niin mä en kyselisi täältä :)

Ethän nyt vaan pidä sitä konetta verkossa kiinni noiden kaikkien asennusten aikana?

Eli verkkopiuha irti koneesta tai seinästä siihen asti, että palomuuri ja virustorjunta on kunnossa.

Noooo.. Syyllistynyt olen. Virustorjuntaohjelma on asennettuna, mutta en tiedä yhtään kelvollista freeware-palomuuria.

Se bootin aikainen menee niin nopeasti, ettei sitä ehdi nähdä.. Kokeilen kuvata videokameralla, jos saisi vaikkapa jonkun stillin siitä sitten.

Näppikseltä Pause/break tai scroll lock pysäyttää ruudun. Ja ota myyjään ihmeessä yhteyttä ja vaadi ainakin osa rahoista takaisin, kyllä koneen pitää toimia jos myy eikä sitä ole mainittu.

Ostit koneen käytettynä, missä oli vista asennettuna ja asensit itse uudelleen xp:n? Muille vastaisen varalle vinkiksi, että kannattaa tarkistaa ennen kuin xp:n asentaa vista koneeseen, että kaikki ajurit varmasti löytyvät myös xp:lle.

Kokeile vielä asentaa käyttis kokonaan uusiksi.
- Asenna virustorjunta
- Windowsin oma palomuuri käyttöön (on hyvä)
- Kone verkkoon ja Windows updaten kautta kaikki kilkkeet.

Netin kautta hankala neuvoa. Jos ei vieläkään toimi niin asenna vista, hanki siihen xp:n teema ota uac (oletko varma -pomppaavat ikkunat) pois käytöstä ja olen varma ettet huomaa edes eroa, vaikka haukutkin vistaa :)

Ostit koneen käytettynä, missä oli vista asennettuna ja asensit itse uudelleen xp:n? Muille vastaisen varalle vinkiksi, että kannattaa tarkistaa ennen kuin xp:n asentaa vista koneeseen, että kaikki ajurit varmasti löytyvät myös xp:lle.

Kokeile vielä asentaa käyttis kokonaan uusiksi.
- Asenna virustorjunta
- Windowsin oma palomuuri käyttöön (on hyvä)
- Kone verkkoon ja Windows updaten kautta kaikki kilkkeet.

Netin kautta hankala neuvoa. Jos ei vieläkään toimi niin asenna vista, hanki siihen xp:n teema ota uac (oletko varma -pomppaavat ikkunat) pois käytöstä ja olen varma ettet huomaa edes eroa, vaikka haukutkin vistaa :)

Asensin XP:n vasta kun kone tökki (wowi hyytyi koko ajan, vaikka pitäisi pyöriä, näyttiksen ajurit oli vasta asennettu uusiksi).

Mistä XP-teeman saa Vistaan? Miten noi oletko varma -ikkunat saa pois?

Ja saahan sen Vistan takaisin, jos ei XP:llä pyöri. Huomenna taas uusi asennusyritys. Tänään ei enää jaksa.

Asensin XP:n vasta kun kone tökki (wowi hyytyi koko ajan, vaikka pitäisi pyöriä, näyttiksen ajurit oli vasta asennettu uusiksi).

Mistä XP-teeman saa Vistaan? Miten noi oletko varma -ikkunat saa pois?

Ja saahan sen Vistan takaisin, jos ei XP:llä pyöri. Huomenna taas uusi asennusyritys. Tänään ei enää jaksa.

Jos haluaa käyttää teemoja, joita windowsiin ei ole esiasennettu, täytyy muuttaa paria systeemin tiedostoa. Se ei ole enää hankalaa, kun on tullut ohjelma nimeltä VistaGlazz. Jos haluat asettaa itse lataamiasi teemoja voit ladata tuon ohjelman täältä. Täältä löydät kuvalliset ohjeet, mutta tee vain tuo step3. Ja ennen kuin asennat tota ohjelmaa, varmista että sulla vista SP2 koneella, silloin ton latauslinkin softa on oikea (ver. 1.2).

Tässä esimerkkinä pari XP teemaa Vistalle klik ja klik, tuolta deviantartista löytyy varmasti muitakin. Näiden teemojen käyttäminen vaatii siis tuon VistaGlass -ohjelman ajamisen ensin. Ohjeet teemojen käyttöönotosta on yleensä latauspaketissa mukana. Se on kaikissa teemoissa kuitenkin sama. Siirrät ladatun teeman kansiot ja tiedostot samaan paikkaan missä on windowsin alkuperäisetkin ja tämän jälkeen voit valita teeman käyttöön näytön ominaisuuksista.

Noi oletkovarma -ikkunat on ärsyttäviä joo, mutta ne on ihan turvallisuuden vuoksi olemassa. Vistassa niitä haukuttiin, vaikka esim. Applen Leopardissakin on autentikointi pakko defaulttina, kun järjestelmään tehdään muutoksia. Voit säätää itse tasoja, miten herkästi se herjailee tai sitten poistat sen kokonaan käytöstä. Löydät step-by step ohjeet kuvilla, kun googlaat esim. "disable uac vista".

ps. Kaikkein tyylikkäin teema on tietenkin windowsin perinteinen. Otat sen käyttöön, niin ei tarvitse kikkailla noilla ladattavilla teemoilla. Eli jos ei ole ennestään tuttua, niin työpöydällä painat hiiren kakkosta-->ominaisuudet-->teemat välilehti ja valkkaat perinteisen alasvetovalikosta. Tätä kautta muuten otat käyttöön noita ladattavia teemojakin, jos niihin päädyt. Toivottavasti auttoi :)

Kuulostaa kauhealta hommalta.. Ainakin toistaiseksi jatkan nyt tällä XP:llä, joka vihdoinkin osoittaa toimimisen merkkejä (ehkä siksi, kun sain sen rekisteröityä).

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom