kommentteja tästä kokoonpanosta

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja wbb
  • Aloitettu Aloitettu

wbb

Moro! Olen ostamassa uutta konetta ja tämmöisen tarjouksen sain eräästä kaupasta:

emo: Gigabyte GA-K8NS nForce3, Audio, Lan
prossu: AMD Athlon 64 2800+
muisti: 512Mt DDR 400
näytönohjain: ATI Radeon 9600 Pro 128mb
näyttö: Acer AL1714 TFT 17"
+kotelo ja 350W poweri

setin hinta 840 euroa (kasattuna). Kysymykset:

1) onko hinta sopiva?
2) onko näytönohjain liian hidas tohon kokoonpanoon?
3) onko järkeä laittaa n.4 vuotta vanha täysin toimiva 80GB kovalevy tuohon vai eroaako uudet kovalevyt jotenkin merkittävästi tuosta vanhasta?
4) vaihtaisitko jonkun osan toiseen, miksi?
5) Löytyykö kokemuksia tuosta Acerin näytöstä?

Kiitokset jo etukäteen kaikille vastanneille!

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
wbb sanoi:
Moro! Olen ostamassa uutta konetta ja tämmöisen tarjouksen sain eräästä kaupasta:

emo: Gigabyte GA-K8NS nForce3, Audio, Lan
prossu: AMD Athlon 64 2800+
muisti: 512Mt DDR 400
näytönohjain: ATI Radeon 9600 Pro 128mb
näyttö: Acer AL1714 TFT 17"
+kotelo ja 350W poweri

setin hinta 840 euroa (kasattuna). Kysymykset:

1) onko hinta sopiva?
2) onko näytönohjain liian hidas tohon kokoonpanoon?
3) onko järkeä laittaa n.4 vuotta vanha täysin toimiva 80GB kovalevy tuohon vai eroaako uudet kovalevyt jotenkin merkittävästi tuosta vanhasta?
4) vaihtaisitko jonkun osan toiseen, miksi?
5) Löytyykö kokemuksia tuosta Acerin näytöstä?

Kiitokset jo etukäteen kaikille vastanneille!

Ota näytönohjaimeksi 9600XT ja mitä kovalevyihin tulee niin ainakin uudet SATA-levyt ovat äänekkäitä ja tuottavat jonkin verran ylimääräistä lämpöä koteloon. Paketin hinta on erittäin sopiva joskin minä yrittäisin tingata tuohon jonkun mahdollisimman hiljaisen kotelon ja ei mitään ohutta peltiä joka resonoi aivan homona komponenttien mukana.

protsku sanoi:
Paketin hinta on erittäin sopiva joskin minä yrittäisin tingata tuohon jonkun mahdollisimman hiljaisen kotelon ja ei mitään ohutta peltiä joka resonoi aivan homona komponenttien mukana.

Jos koteloissa on varaa valita, niin itse valitsisin mallin, jossa on valmiiksi 12cm tuulettimille paikat, ei 8cm. Tuon pellin resonoimisen saa helposti estettyä lyömällä bitumimattoa kotelon sisään ja koko koteloon saa bitumit alle 15€, eli ei kallis patentti.

Ja itsekkin suosittelen tuota 9600XT:tä, kuten kaikissa muissakin threadeissä, joissa on ollut puhetta näytönohjaimista.

Jees, ite kasailin nopeasti eräältä sivustolta seuraavana paketin :

ASUS A8V Deluxe / WiFi G (939kanta) VARASTOSSA 1 x 139.00
WT-HP06-UA Blue ATK kotelo + 350W virtalähde VARASTOSSA! 1 x 49.00
Acer AL1714 17" TFT, 14ms vasteaika. 1 x 349.00
Club 3D Radeon 9600Pro 128MB 1 x 145.00
AMD Athlon 64 2800+ BOXED 1 x 159.00
Apacer EON 512MB PC3200 DDR400 CL2.5 1 x 100.00
Yhteensä 941.00 EUR

Eli toi olis satkun kalliimpi kuin sun paketti, eikä ole kasausta hinnassa.

Sitten kattelin MBnetistä seuraavan paketin:
ASUS A8V Deluxe -emo 119€
ATX-tornikotelo + virtalähde 55€
512mt DDR400 75€
Club 3D R9600pro 123€
LG Flatron L1715S .17" näyttö 290€
AMD Athlon 64 2800+ Boxed 141€
TOTAL 803€

Eli kyllä tuostakin sinun paketista saa niistettyä pois jonkun verran jos ostelee kamat ympäri ämpäri Suomenmaata.

eli vastauksia:
1)Hinta on ihan kohtuullinen
2)Ite laittaisin tosiaan tehokkaamman, vaikka tuon R9600XT:n tai 9800Pron.
3)Vanha kovo käy hyvin, ei niissä niin paljon eroja ole, joissain vasteajoissa tai pyörimisnopeuksissa voi olla jotain numeerisia eroja. Suurimmat erot on kai nykyaikaisissa, nestekuulalaakeroiduissa hiljaisemmissa kovoissa verrattuna vanhoihin.Eli jos korvat kestää niin ei haittaa mitenkään.
4) kts. kohta 2. Ehkä laittaisin muistia 1Gb, kun se nyt ei maksa ihan älyttömästi kuitenkaan.
5) Itellä Acerin 1721, joka on vähän laadukkaampi kuin tuo 1714, ja olen ollut tosi tyytyväinen. Tosin, on tämä vähän kirkas yöllä käytettäväksi, silmät väsyy. Ei jaksa aina säätää tuota kirkkautta. Sellainen automaattinen kirkkaudensäätö olis poekaa....:)

Riippuu siitä mitä tekee. Jos tarkoituksena on pelailla uusia pelejä niin perus 9600 ei kyllä riitä kun RaDEON 9800 PRO@XT:kin meinaa mennä kyykkyyn. Muistia sitten kans giga suoraan jos pelailu tai kuvankäsittely mielessä. Prossu on hyvä ja vanha kovo käy. Suosittelen ostamaan myös suoraan laadukkaan virtalähteen joka sitten kestää pitkään ja lisäksi koko kone ei mukana jos sattuu kosahtamaan. Hyviä merkkejä mm. Fortron, nexus, zalman.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom