Kolmipäinen olkalihas

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja AASI
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Ikä
37
Elikkäs mun ojentajat eivät nykyään jaksa työntää enään yhtään esim rinta ja ojentaja treenissä muutaman kovan sarjan jälkeen ei pysty enään yhtään työtämään painoja ylös:eek: Esim penkissä kaks kovaa sarjaa ja sit totaallinen loppu ojentajille!
Ojentajissa ei ole mitään kipuja eikä mitään muutakaan häiritsevää muutako tehoja en saa irti:kuola:
Ajattelin itse että onko hermostossa jotain pielessä ku ennen treenasin ihan voimannosto tyylillä " lyhyitä sarjoja ojentajille ja nyt "pitkiä sarjoja" bodaukseen ryhtyessäni! Vaihdosta n 1vuosi aikaa!
Joten kertokaa mikä auttais! Ojentaja ja Rinta treenit ihan vitullaan kyseisen ongelman vuoksi!

AASI sanoi:
Elikkäs mun ojentajat eivät nykyään jaksa työntää enään yhtään esim rinta ja ojentaja treenissä muutaman kovan sarjan jälkeen ei pysty enään yhtään työtämään painoja ylös:eek: Esim penkissä kaks kovaa sarjaa ja sit totaallinen loppu ojentajille!
Ojentajissa ei ole mitään kipuja eikä mitään muutakaan häiritsevää muutako tehoja en saa irti:kuola:
Ajattelin itse että onko hermostossa jotain pielessä ku ennen treenasin ihan voimannosto tyylillä " lyhyitä sarjoja ojentajille ja nyt "pitkiä sarjoja" bodaukseen ryhtyessäni! Vaihdosta n 1vuosi aikaa!
Joten kertokaa mikä auttais! Ojentaja ja Rinta treenit ihan vitullaan kyseisen ongelman vuoksi!
Meinaat varmaan tolla otsikolla kolmipäistä ojentajalihasta (etkä olkalihasta)?
Mut se on sivuseikka :) . Eli mites jos jaksottasit treenejä niin , että välillä tekisit kiertoa, jossa olis voimatreeniä ts. lyhyempää toistoa ja nousujohteiset kuormat ja tietyn jakson jälkeen taas "bodaustyylillä" pitempiä toistoja ja useampia sarjoja/ lihasryhmä? Ehkä auttaisi siihen voiman lisääntymiseen myös ojentajatreenissä?
Sitten voit kokeilla myös muuttaa treenijakoa sellaiseksi, jolloin et tekisikään samassa treenissä ojentajia ja rintaa. "Bodaustreeniin" siirtymisen ei tarvi automaattisesti merkitä pelkkien pitkien sarjojen tekemistä ja lihaksen totaaliseen väsymykseen treenaamista joka treenissä.

Vähän piikitellään mut se on kolmipäinen olkalihas anatomiselta nimeltä;)

Täällä se on vaan ojentaja tai ojentajat! Mut ei se mitään! Joo mun treeni kierto on 1. viikko pumppailua toisto 12-15 2. toistot N. 8:ja. 3. viikko kovaa toistot 6-4. 4. kevyt viikko! Että siinä mielessä asiat on kunnossa mut jostakin se vain mättää:itku: Näköjään aika harvinaista tämmönen voimien katoaminen ku ei tuu vastauksia/ohjeita:zzzz:

Juu, se on tosiaan kolmipäinen OLKAlihas, triceps brachii, ei ojentajalihas. (vrt. hauis l. kaksipäinen olkalihas, biceps brachii)

Se OT:sta, entä jos ojentajat ovat vain levon tarpeessa, jos olet treenannut niitä liikaa? (ylikunto) Muuta ei nyt tullut mieleen, aika omituistahan tuo voimien katoaminen on..

AASI sanoi:
Vähän piikitellään mut se on kolmipäinen olkalihas anatomiselta nimeltä;)
Juu no niinpä onkin. Kuka näitä suomalaisia termejä muistaa (noloa kun kuitenkin pitäis nää ammatikseen tietää :D )..
Mä pidän aina deltaa kolmipäisenä olkalihaksena vaikka se taitaakin olla suomeksi hartialihas.
Ja jos ne treenijaot sulla on kohdillaan niin varmaan kyse on sitten Sintun ehdottamasta ylirasituksesta.

Back
Ylös Bottom