Kokemuksia Volvo S40

Mulla on tässä ollu auton vaihto mielessä jo pidemmän aikaa, merkin kans on vaan tullu arvottua pitkän aikaa ja nytkin varmaan odotan ens vuoden puolelle ennen kuin auton ostan.

Mutta, itse asiaan. Kertokaapa S40 kokemuksia;
Viat, varsinkin tyyppiviat?
Varaosien hinnat?
Ruostuuko toi miten herkkään?

Niin ja kiikarissa olis joku vm. 1996-2001 Volvo, suomiautona ja 99% varmuudella bensakoneella. Päällepäin ihan hyvän näkönen, monessa mallissa näytti löytyvän vakionopeuden säädin ja luistonestokin.

Kiva linkki sinänsä, eiköhän tuolta asiaakin löydy. Ensimmäisenä pisti silmään noi liikennevalokisailut T4vsmuu maailma, toisin sanoen taitaa olla nippa nappa täysikäisten suosiossa oleva malli...

Eiköhän kaikki tehokkaat 10v vanhat autot kiinnosta nuorisoa. Asiallisempaa keskustelua saattaa kuitenkin löytyä SVF:n puolelta. S40:ssa taisi ph1 olla aika lastentautinen, mutta ph2 oli sitten huomattavasti parempi.

Mitäs vuosimalleja nämä ph1 ja ph2 käsittää? Toisin sanoen, mistä toi vaihtuu ph2?
Sen verta tuolta opin että 2-litranen olis oikeastaan pienin vaihtoehto mitä kannattaa katella, ilmeisesti pienemmissä on rellun kone ja vaihdelaatikko.

Ph2 julkaistiin vuonna 2000. 2004 tuli sitten toi malli, joka koki nyt tänä vuonna pikkumuutoksia. Tossa ph2:ssa jousitusta parannettiin, jarruja suurennettiin, raideväli kasvoi snadisti, ohjausta parannettiin, turvavarusteet paranivat ja pieniä muutoksia tehtiin ulkonäköön ja muuhun tekniikkaan yms.

Eiköhän kaikki tehokkaat 10v vanhat autot kiinnosta nuorisoa. Asiallisempaa keskustelua saattaa kuitenkin löytyä SVF:n puolelta. S40:ssa taisi ph1 olla aika lastentautinen, mutta ph2 oli sitten huomattavasti parempi.

x40fin.com on ERITTÄIN asiallinen foorumi ja suurin osa ihmisistä on ihan aikuisen iässä. Foorumi verrattavissa hyvinkin juuri tuohon SVF:ään, mutta x40fin.com:ssa keskustellaan ainoastaan x40 volleista. Suosittelen lämpimästi kaikille x40 Volvon omistajille. Varmasti löytyy apuja joka ongelmaan. :)

Phase 1

Tarkoittaa yleisesti vuosimallista 96-99 asti valmistettuja malleja.
1998 uudet sisustat volvoihin.
1999 malliin tuli uudet yhdistelmämittaristot.
1999 etumaskiin volvo logo siniselle pohjalle
19/1999 lähtien WHIPS paketit istuimiin

Phase 1,5

"Epävirallinen" face-lift, vuosimalli 2000. Tehty pieniä muutoksia, kone puolella ja jotain alusta muutoksia. Alustan osat erilaiset kuin phase1, esim. madallusjouset. T4 konetta B4194T2 ja 2.0T T2 mallia valmistettu vain vuonna 2000. H7+H7 valot kaikissa 2000 malleissa jo vakiona.

Phase 2

2001-2002. Sisusta saanut täysin uuden ilmeen. Penkit samanlaiset kuin isommissa sarjoissa (S60, V70) Ulkopuoliset muutokset, uudet vilkut, uudet puskurit. Kone mallisto uudistunut, uudet 2.0T ja T4 koneet.

Phase 3 2002-2004

Pieni face-lift, etusäleikkö tyyliä hunajakenno. Classic -mallit markkinoille.

x40fin.com on ERITTÄIN asiallinen foorumi ja suurin osa ihmisistä on ihan aikuisen iässä. Foorumi verrattavissa hyvinkin juuri tuohon SVF:ään, mutta x40fin.com:ssa keskustellaan ainoastaan x40 volleista.

No blaah, muotoilin hieman väärin. Toki tuo x40fin on asiallinen foorumi. Tarjosin siis vain toista vaihtoehtoa jos topicin aloittaja ei ollut tuohon x40fin.comiin lämmennyt. :)

No blaah, muotoilin hieman väärin. Toki tuo x40fin on asiallinen foorumi. Tarjosin siis vain toista vaihtoehtoa jos topicin aloittaja ei ollut tuohon x40fin.comiin lämmennyt. :)

No juu mutta jos kyseessä x40 volvo, niin paremmin tietoa, apuja jne. saa tuolta x40fin.com:sta. Haulla löytyy paljon asiaa:)

Mulla on tässä ollu auton vaihto mielessä jo pidemmän aikaa, merkin kans on vaan tullu arvottua pitkän aikaa ja nytkin varmaan odotan ens vuoden puolelle ennen kuin auton ostan.

Varaosien hinnat?

Niin ja kiikarissa olis joku vm. 1996-2001 Volvo, suomiautona ja 99% varmuudella bensakoneella. Päällepäin ihan hyvän näkönen, monessa mallissa näytti löytyvän vakionopeuden säädin ja luistonestokin.

Ph2 (2001) tai uudempi T4:rock: Nelosessa kaikki varusteet ja se niin ihana turbo:)

Onko tuosta uudesta s40:stä mihinkään? Ihan kivasti hinta tippui bensakoneidenkin kohdalla. Niin ja siinä valossa että ei turbot, tehot ja tuunaus kiinnosta paskaakaan.

Varaosien hinnat?

Otetaanpa nosto.

Itsellä on nyt etsinnässä kakkosauto ja yhtenä vaihtoehtona olisi tuo Volvo S40.
Nyt sitten kuulin että tuo tahtoo ruostua käsiin. Liekö tuossa perää?

Itse en tuota ostanut, mutta kesätöissä olleella työkaverilla noita on ollut pari. Yleensä ajanut ne jostain 100-150tkm--> 200tkm. Ekassa ei ilmeisesti mitään ylimääräistä vikaa (ei myöskään sitä ruostetta) ja toinenkin pelasi hyvin muuten, mitä nyt edestä hajosi lasin nostin. Tämä olikin jotain ~300€ töineen muistaakseni.
Edit: Voisin taas suositella kakkosautoksi avensista tai corollaa. Varmaan corolla halvempana parempi tuohon tarkoitukseen.

Back
Ylös Bottom